vita

Vad lyssnar du på just nu?

Recommended Posts

16 minutes ago, JWE said:

Lyssnar själv på Somewhere just nu! Riktigt samspelt!

Härligt

Jarret är verkligen super när man är upplagd för det.

Underbart med triojazz i denna konstellation. Har lyssnat massor på ”Köln Concert” och den är super i sitt slag men allt annat med endast  flygel jämför jag med den och då räcker det ibland inte till. Därför befriande med riktig trio så att man upplever hans storhet!!

En video från Vestbo Trios samarbete med Uffe Steen Trio, albumet Doppler Effect;

Vestbo Trio släpper nytt album i januari och kommer turnera i DK till att börja med. Han ställde dock frågan om vilka jazz-festivaler som skulle vara intressanta för dem att spela på i södra Sverige, och där kanske ni andra kan vara behjälpliga?

Jag frågade nämligen om de hade några spelningar bokade i Sverige, men det hade det inte.

Ännu en ny CD till kom med posten. Florence + The Machine med sin nya "High as Hope". Textmässigt en riktigt självutlämnande och berörande skiva. Musikaliskt helt annorlunda än Ms Welch's senaste. Jag gillar verkligen Florence. Ett smakprov:

KiUdpl2.png

Lite ljug är detta för jag spelar faktiskt vinylen! En riktig nostalgi-tripp för mig då detta är en av ett fåtal kasetter (förinspelat) som följde med när jag jobbade som skipper under det tidiga 90-talet. Så Dani Klein har följt mig från en världsdel till en annan och över en ocean!