vita Posted April 24, 2018 Posted April 24, 2018 Tänkte det kan vara trevligt med en tråd för spontaninlägg om vad man lyssnar på i skrivande stund (snarare än hur och med vad man lyssnar...). Vox and Hifi_Perrra 2 Quote
vita Posted April 24, 2018 Author Posted April 24, 2018 (edited) Just nu lyssnar jag på Jonathan Wilson: Rare Birds: https://jonathanwilson.bandcamp.com/album/rare-birds Ljudgodis! Edited April 24, 2018 by vita Quote
Richard Posted April 24, 2018 Posted April 24, 2018 Cannonball Adderley – Somethin' Else Införskaffad i förmiddags. Josaa 1 Quote
Hifi_Perrra Posted April 24, 2018 Posted April 24, 2018 Radiostationen Vinylgodis som sänder ifrån Malmö utan reklam via nätet Quote
AlfaGTV Posted April 24, 2018 Posted April 24, 2018 Grym platta som jag vågar nominera till en av 2018 års tre bästa, redan nu! I alla fall för mig! vita 1 Quote
Hifi_Perrra Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 Little Richard och Chuck Berry via Youtube Danke 1 Quote
calle_jr Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 7 hours ago, Taxmannen said: https://www.youtube.com/embed/cfMYaWXY1Tk?feature=oembed Gravy Trains debutalbum är en Vertigo Swirl, en exklusiv samling åtråvärda album med Graham Bond, Black Sabbath, Nucleus, Manfred Mann, Juicy Lucy, Colloseum osv. En grym label på den tiden. Quote
YYZ Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 Ett samarbete mellan Steve Howe, och sonen Virgil som tyvärr gick bort i September förra året. Köpt vinylen. Quote
Taxmannen Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 11 hours ago, calle_jr said: Gravy Trains debutalbum är en Vertigo Swirl, en exklusiv samling åtråvärda album med Graham Bond, Black Sabbath, Nucleus, Manfred Mann, Juicy Lucy, Colloseum osv. En grym label på den tiden. Exakt! Jag kom över deras fjärde platta, Staircase to the Day (efter Vertigo-perioden) på Sweetspot, så då kände jag att jag borde lyssna ikapp på deras tidigare alster som jag inte hört på länge. Quote
jaxho Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 Ikväll blev det elektropop! Först Sedan Vänligen Jaxho 300B 1 Quote
calle_jr Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 12 hours ago, Taxmannen said: Exakt! Jag kom över deras fjärde platta, Staircase to the Day (efter Vertigo-perioden) på Sweetspot, så då kände jag att jag borde lyssna ikapp på deras tidigare alster som jag inte hört på länge. De skulle nog stannat på Vertigo. De två första albumen är ganska knepiga att få tag på. Jag är ganska säker att återutgåvor på LP är från cd-mixar. Quote
Hifi_Perrra Posted April 25, 2018 Posted April 25, 2018 Lite äldre låtar från när man växte upp. Just nu. Svenson & Gielen - Falling Star. Quote
Hifi_Perrra Posted April 26, 2018 Posted April 26, 2018 (edited) 80 tals disco via StarFm i köket via Sonos bland annat med min köks-stereo Edited April 26, 2018 by Hifi_Perrra Quote
JWE Posted April 30, 2018 Posted April 30, 2018 1 hour ago, JWE said: ? Haksläpp, mer om detta senare. *Hint hint* Nu Dompan med Antiphone Blues. tomano58, YYZ, calle_jr and 1 other 4 Quote
Hifi_Perrra Posted April 30, 2018 Posted April 30, 2018 Jag tyckte att vårat eget firande för dagen med familjen lät så tråkigt att jag satte mig framför datorn för att lyssna på Sommar i P1 med Filip Hammar på Sveriges Radio Quote
MatsT Posted May 2, 2018 Posted May 2, 2018 Efter att ha följt upp ett tips av calle_jr i en annan tråd och avlyssnat på Tidal har jag följt spåret vidare. Jag hittade ännu äldre material med Michael Giles inblandad och den här gången även Robert Fripp och Peter Giles. Jag lyssnar just nu och den är Inte dum alls för en som har rötterna i den gamla progressiva rocken även om det här snarare klassas som psychedelia. ? Quote
Gigas Posted May 2, 2018 Posted May 2, 2018 (edited) Edvard Grieg Piano Concerto A minor Op.16 Berliner Philharmoniker Rafael Kubelik conductor Geza Anda piano Reel to reel tape 2 track Stereo 15 IPS CCIR 320 nWb/m BASF SM468 Edited May 2, 2018 by Gigas Danke 1 Quote
calle_jr Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 On 2018-05-02 at 12:01, MatsT said: Jag hittade ännu äldre material med Michael Giles inblandad och den här gången även Robert Fripp och Peter Giles. Det var så det började... Brondesbury Tapes är i princip samma material. Det är mycket bra, men med McDonald & Giles och King Crimson blev det betydligt mer tyngd. Men i grunden är det samma material, och det finns otaliga engelska band som testade sig fram inom olika genrer och de som överlevde landade i prog eller heavy. 14 hours ago, Taxmannen said: Kaipa - S/T Roine Stolt! Mer aktuell än någonsin Quote
Taxmannen Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 11 hours ago, calle_jr said: Roine Stolt! Mer aktuell än någonsin Verkligen! Gillar man som jag genren så finns det hur mycket som helst att utforska. Kaipa, Flower King, Agents of Mercy, Karmakanic, Transatlantic med mera... För den som gillar progressive i allmänhet och Yes i synnerhet är följande platta som snurrar nu ett måste - Stolt och Anderson i skönt samarbete. Anderson/Stolt - Invention of Knowledge minoman, musicus, YYZ and 2 others 5 Quote
AlfaGTV Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 Njuter lite skön electro i form av: Nu från Tidal i MQA-format, avkodat av Roon 1.5 via sMS-200 och in i Moon 430HAD vidare balanserat till Hifiman HE-400i Riktigt skönt! new order, vita, Apexorca and 1 other 3 1 Quote
sprudel Posted May 3, 2018 Posted May 3, 2018 Fantastiska Zaz, en av många franska sångerskor som kan det här med känsla. https://open.spotify.com/album/4Z2N4b70UcKbJABiiOanrX?si=cFM6EjcARxSMHSXyh3Pecg Sammy 1 Quote
Recommended Posts