Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

vk5DONL.png
Haim föll jag för direkt till skillnad från Adele. Jag vet inte riktigt vad det är som lockar. Stämsången? Deras roliga arrangemang? De är som en fräsch kvinnlig version av Eagles, lite? Det känns äkta och direkt hursomhelst. Så jag fortsätter lyssna på detta album.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, new order said:

Har alltid tyckt om Adele’s röst. Men det nog först nu som vi är i synk i tiden på nått sätt.

Spontant tycker jag senaste skivan är lite ojämn och för blandad men den kanske växer? Första singeln föll jag pladask för och det fick mig att lyssna på hennes gamla album då jag bara hört hitsen tidigare. Var tyvärr inget som fastnade på en gång men det kanske är tålamod där också…

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Terminator said:

Spontant tycker jag senaste skivan är lite ojämn och för blandad...

 

Som en spegling av min egen reaktion.

Hon har ju ett fantastiskt eget sätt att sjunga på och senaste "hitten" är ju kanon-bra men som du skriver... resten av albumet går lite upp och ner.

Det är väl i lägen som dessa man skulle ha haft tillgång till streaming... :think:

Men... nä, jag stretar nog emot ett tag till :monkey-see-no-evil:... :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Terminator said:

Spontant tycker jag senaste skivan är lite ojämn och för blandad men den kanske växer? Första singeln föll jag pladask för och det fick mig att lyssna på hennes gamla album då jag bara hört hitsen tidigare. Var tyvärr inget som fastnade på en gång men det kanske är tålamod där också…

Jag vet inte. Är ju ingen expert när det gäller henne. Hennes tidigare alster är något som jag bara har hört på radion. Så jag har ingen referens på hur hon brukade presentera sina album. Men som fräsch Adele album lyssnare så tyckte jag det var bra. Hennes tidigare kanske är ännu bättre? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, new order said:

Haim föll jag för direkt

Jag lyssnade på det här albumet för en tid sedan och tyckte det var ok men din kommentar fick mig att ge det en ny lyssning och så här nästan halvvägs in så får jag tacka för tipset. Ja, jag tycker det är lite väl opolerat för min smak men stämsången är hypnotisk och det finns något där som gör att jag fortsätter lyssna. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har ägnat delar av dagen till att lyssna på lite klassisk musik...

 

Hovhaness - Mysterious Mountain

Hovhaness_328.JPG

 

Det är ju inte direkt utan extra tryck och dynamik som musiken släpper från högtalarna i.o.m bytet

av förstärkeri.

Jag får nog erkänna att jag är vääääldigt nöjd med senaste förändringarna på elektroniksidan med

tanke på de x-tra musklerna.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, AlfaGTV said:

 Ett exempel, ståpäls ända in i kaklet! :)

 

Jag ögnade igenom samlingen med Rush-album och det var i stort sett bara västtyskar och holländare :frown:

hittade en jänkare - A Farwell to Kings... ska lyssna lite på den när den här...

 

Ferde Grofé - Grand Canyon Suite...

Ferde Grofe_346.JPG

 

... har fått spela färdigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...