Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

Det måste vara få människor på denna jord som har så mycket musikaliskt påbrå i släkten som denna dam. Men helt klart står hon på egna musikaliska ben och hon gör det bra. Dessutom är hennes musik inte i närheten av att vara i samma hjulspår som pappas. Eller hennes farbröder. Eller faster.

Hon skriver sin egen musik och detta är hennes debutalbum som är riktigt bra. Min favorit är "Repair".
Om ni inre har listat ut vem hon är så borde hennes efternamn få varenda klocka att ringa. Faster heter Janet och pappa heter Michael.

otd8Kqh.png

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, LasseJ said:

Det måste vara få människor på denna jord som har så mycket musikaliskt påbrå i släkten som denna dam. Men helt klart står hon på egna musikaliska ben och hon gör det bra. Dessutom är hennes musik inte i närheten av att vara i samma hjulspår som pappas. Eller hennes farbröder. Eller faster.

Hon skriver sin egen musik och detta är hennes debutalbum som är riktigt bra. Min favorit är "Repair".
Om ni inre har listat ut vem hon är så borde hennes efternamn få varenda klocka att ringa. Faster heter Janet och pappa heter Michael.

otd8Kqh.png

 

Det kände jag inte till. Tack för tipset!

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Apexorca said:

 

Det kände jag inte till. Tack för tipset!

Det var inte länge sedan jag upptäckte henne (tack roon). Hon har valt att inte utnyttja sin kända pappa när det gäller hennes musik och karriär utan hon vill stå på egna ben. Hon dök som sagt var upp som ett tips i roon och nyfiken som jag är så provlyssnade jag och jag gillade vad jag hörde men namnet sa mig inget. När jag hittar en ny artist som verkar vara intressant så vill jag gärna vet mer om artisten och då blev jag varse om vem hon är (tack igen roon). Skön musik att koppla av till och bara njuta.

Link to comment
Share on other sites

On 2021-04-09 at 16:24, new order said:

SaenvSM.png
Denna filmmusik är för mig något som jag verkligen tycker höjer filmen. Både musiken och filmen har blivit något av en personlig favorit. José Gonzales är en makalös artist. Det inser jag allt mer.
 

 

Ja, han är en favorit här också. 👍

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag tror jag skrivit om tidigare att jag kanske var lite väl snabb och tidigt ute med att rippa mina CD skivor och dessutom göra mig av med dem. Jag begick ett fatalt misstag när jag inte sparade dem lossless och även om jag kunnat reparera skadan i många fall så har det funnits nostalgihål ifrån "min ungdom" som jag inte kunnat lyssna på under lång tid i icke destruktiv okomprimerad form, eller i en någorlunda ordentlig anläggning för den delen. Tack Qobuz!! :smile:

 

K1ilXvG.png

Link to comment
Share on other sites

Den här gamla klassikern. Ett av dom första stora hologrammen som gjordes för offentlig tillställning! :)

Om jag inte minns fel så gick kalaset på 100 miljoner att skapa, med tanke på att snubben till höger i bild har varit död i 25 år... Kan ha fel där... Men Se upp bara för alla svordomar för dom är många! Så alla kristna bör hålla för öronen om man är känslig så en liten varning där! Men för er andra: Se och njut! :D

 

Edit: Ett av få klipp på Youtube jag får gåshud av...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Quboz har en rätt intressant tab där jazzalbum med bäst recensioner från pressen listas. Det innebär inte att jag gillar allt för det men jag tycker ändå det är en bra genväg till att hitta de bästa albumen. Ett album jag hittade där är med pianisten Fred Hersch och hans trio. Han brukar betraktas som en underskattad pianist men har samma höga aktning bland musikerkollegor som ofta tillskrivs Ahmad Jamal.

 

Detta live-album innehåller spännande piantrio-jazz, allt från smäktande ballader och friare passager som övergår i mer tradiotionellt jazzgung. Mycket bra, tycker jag. Dessutom en mycket bra master i 24/44. 
 

91F062A5-D26D-4C9F-999E-50FCC542509C.png

Link to comment
Share on other sites

Kvällens skiva! Det har varit en lång klassisk kväll, det började med Mahler 4, 9, 3 för att slutligen landa i underbara Beethoven 3. Och vilken "Eroica" sedan! Förutom en fantastisk symfoni så avslutas skivan med "Overture to Collin's tragedy Coriolan Op.62", ett tydligen inte helt okänt stycke som dock gått mig förbi då jag oftast är lite för inriktad på symfonierna. Stängde först av, men kom på mig själv med att de där första tonerna lät ju väldigt intressant och var tvungen att lyssna vidare vilket jag är glad för.

 

AhE3OrS.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...