VoicesInMyHead

En hifinörds bekännelse

Recommended Posts

Jag brukar försöka förklara till de som inte tror på det där med kablar. Man kan jämföra det med en fin whisky från ett fint whisky glas, där man känner olika noter av smak och doft. Medans man kan köpa billig dunk hembränt och dricka det från en plastmugg båda ger ju en fylla men frågan är vilken är trevligare att förtära och ger en trevligare upplevelse!

49 minutes ago, Sammy said:

Jag brukar försöka förklara till de som inte tror på det där med kablar. Man kan jämföra det med en fin whisky från ett fint whisky glas, där man känner olika noter av smak och doft. Medans man kan köpa billig dunk hembränt och dricka det från en plastmugg båda ger ju en fylla men frågan är vilken är trevligare att förtära och ger en trevligare upplevelse!

Det var den bästa förklaringen jag hört... :)

Det finns ju även de som investerar i fin whisky och sedan dricker den från plastglas. Och de som har jättefina glas och dricker hembränt ur dem... det funkar åt alla håll!

Sen är det klart att vi är lite galna, och olika grader av galna dessutom. Jag är t.ex fullt medveten om att när jag skriver så kan det ibland verka som att jag köper dyra saker lite hur som helst, dock har jag ju alltid haft en intern process med mig själv ofta under längre tid där jag funderat i olika banor innan. 

Jag köper inte alkohol så jätteofta faktiskt, men när jag gjorde det senast så fick jag nästan "beröm" i kassan och killen som satt där pratade sig SÅ varm om vinet jag hade köpt och hur gott det var. Verkar som jag har bra smak både vad gäller kablar och alkohol... :) 

6 hours ago, figge said:

Förstår, speciellt om det var samma prisläge på vinet som dina kablar.😉

Ring så kommer jag gärna på både provlyssning och provsmakning.☺️

När man inte köper vin lika ofta som kablar så kan man unna sig att köpa de fina flaskorna... :) 

Det vore trevligt, du är välkommen! Men kanske vänta tills jag fått alla mina nya fina kablar på plats. :)