Jump to content

Audiodesk skivtvätt


hrk

Recommended Posts

Hej!

 

Kommer framöver att investera i en skivtvätt och en modell som jag fastnat för är Audio desk Vinyl cleaner pro. Kostsam historia men uppfyller det jag önskar av en skivtvätt.

 

Dock har jag hört att det har varit vissa problem med den vilket oroar lite , hmm..... Vad jag vet så har den uppgraderats för ett tag sedan och det kanske var den tidigare versionen som hade vissa problem och den nyare fungerar felfritt?

 

Är det någon här inne som har erfarenhet av just denna maskin och vet något om detta så vore det tacksamt att höra lite mer om den och eventuella problem ni har hört eller stött på.

 

Mvh hrk

Link to comment
Share on other sites

De problem som det pratas en del om är den tidigare modellen. Vad jag hört har dessa rättats till den nyare Audio Desk Vinyl Cleaner Pro. Min har fungerat bra utan några problem. Jag skulle absolut rekommendera denna modell.

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Apexorca said:

Jag skulle absolut rekommendera denna modell.

Ja.

Men jag hade själv problem med min första och ser egentligen varken mindre eller större risk att man får problem med den nya.

Det är styrelektroniken som i vissa fall har flippat ut, vilket är lite märkligt eftersom den borde vara mycket enklare än till en tvättmaskin för kläder tex.

Om detta händer skulle jag klassa det som ett fabrikationsfel, och det kan i så fall reklameras. 

För min del fick jag ett erbjudande att antingen reparera den gamla eller mot en kostnad byta till den nya modellen.

 

Link to comment
Share on other sites

Hade kvalitetsproblem med en tidigare modell som nu är bytt. Dock inte Pro-modellen, vad den nu som normalmodellen inte har? Fungerar bra tycker jag. Om man skall satsa på en bra skivtvätt med både ultratvätt, vätsketvätt och tork så tycker jag den är fullt funktionell. Har sett några japanska modeller som har motsvarande men betydligt dyrare. Betydligt bättre? Tror knappast det. Mht alla skriverier så vore det konstigt om inte tillverkaren skulle ta till sig av kritiken.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som ni alla är nöjda med era egna maskiner och att den gör jobbet bra utan att krångla. Precis så vill jag ha det och något jag anser man ska kräva på den här prisnivån! 

 

Tack för era inputs , dom är klart värdefulla inför beslutet att slå till eller ej.

 

 

/hrk

Link to comment
Share on other sites

KL Audio maskinen har jag sett på nätet och den verkar påminna lite om Audio desk maskinen. Skillnaden var väl bla att den inte hade några mekaniska rullar som bearbetade skivan om jag minns rätt? Den verkar annars klart intressant men är det någon i Sverige som säljer den och vad är prisbilden på den?

 

/hrk

Link to comment
Share on other sites

On 2018-04-03 at 20:46, calle_jr said:

Har du kollat på den som @BTS byggde?

(hittar inte tråden just nu).

En sådan skulle jag själv kört på idag, och den borde gå att enkelt komplettera med mekanisk rengöring.

 

 


Tyvärr trasiga länkar, tittade på den tråden för ett år sen cirka. 

Avr7000 på grannforumet har också en väldokumenterad tråd. Här.

Edited by JWE
Link to comment
Share on other sites

Vad jag kommer ihåg så var BTS konstruktion snarlik KUZMAS UltrasonicCleaner.

RD%20CLEANER%20KIT%20BROCHURE%20150205(1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dvs ett kar för ultraljudstvätt med möjlighet att tvätta fler skivor samtidigt, men saknar både tork via fläkt och mekanisk rengöring.  KUZA levererar bara ställningen och motorn utan ultraljudstvätten och om jag minns så är den ganska dyr.

 

Calm

Edited by calm
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bebop said:

Jag antar att de menar denna...

Precis,  det är den som jag hämtade bilden ifrån. Såg den på Münchenmässan i Kuzmas monter där. Automatiken för ultrasonictvätten ligger då i själva tvätten och kompletteras bara med Kuzmas motor, stativ och torkställning. Sedan får man manuellt bearbeta skivorna med en borste.

 

Ultraljudstvättar finns i olika storlekar och priser, t.ex dessa http://www.ultraljudsbad.se/index.php/sonorex-digitec-c-22_21.  Så värst billigt blir det inte om man räknar ihop alla delar. Så trots allt blir det kanske billigare att köpa en Audio-Desk om man dessutom skall komplettera med fläkt.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, calm said:

Ultraljudstvättar finns i olika storlekar och priser, t.ex dessa http://www.ultraljudsbad.se/index.php/sonorex-digitec-c-22_21.  Så värst billigt blir det inte om man räknar ihop alla delar. Så trots allt blir det kanske billigare att köpa en Audio-Desk om man dessutom skall komplettera med fläkt.

Fördelen med BTS-varianten är att man tvättar ett gäng skivor samtidigt.

Fördelen med Audiodesk-varianten är att den mekaniska tvätten är mycket bra, och att tvättvätskan automatlagras i en behållare som avdunstar mindre och inte står och blir smutsig.

En nackdel med Audiodesk är att den bara tar 12".

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Bebop said:

Några teorier

Det är en pdf och inte ett bildformat som stöds normalt (jpg, gif, png etc), och så är det en lång radda radbrytningar.

Vissa bildläsare kan tolka det ändå men långt ifrån alla.

Enklast är att klistra in den som en länk i stället. Då kan alla se den som har en pdf-läsare installerad.

 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Bebop said:

Ser ni en bild?

På vissa webbläsare gör man det, men det spelar ingen roll eftersom filen är en pdf och den är inlagd med editorn som en bild. Och vi vill nog inte promota att man använder editorn så i nuläget :) 

Det skulle vara välkommet om IPB kunde göra en stabil funktion där man kunde bläddra i en pdf direkt i ett inlägg.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...