När det bjuds in till ett event med Absolare så är jag inte sen med att acceptera en sådan inbjudan. Allt sedan München 2015 så har det gnagt i mitt musikaliska sinne att här har vi ett förstärkarmärke utöver det vanliga som kan leverera ren och oförvanskad musikupplevelser. Lite som på den tiden jag fastnade för ASR så var första bekantskapet med märket en nästan chockartad upplevelse. Den gången i München var det Absolare, Rockport och MSB som stod för en match in heaven.   Sedan dess har jag lyssnat på Absolare med bl.a. Keiser-högtalare som också gav samma vibbar, kanske på något lägre nivå eftersom jämförelsen haltar lite mellan Münchens uppställning med försteg och slutstegskombo i push and pull i jämförelse med en rörhybrid som den integrerade förstärkaren är konstruerad som. Dock kunde de musikaliska parametrarna kännas igen. Ingen tvekan att denna förstärkare också kan leverera. Uppställningen i går var med Verity Parsifal Anniversity, APL dac och C.E.C drive med kablage från Absolares egna varumärke som jag tyvärr missade namnet på.     Vår ciceron denna söndagseftermiddag var Kerem Kucukaslan från Absolare som redogjorde för företagets filosofi rörande, musikpresentation, produktutveckling och komponentutval. Här nöjer man sig inte med mindre än det som kan fogas in med bibehållande av den grundläggande ljudfilosofin oavsett kostnad. Med anledning av ljudkvalitet och slutpriser har man anledning att tro honom.     Så här såg presentationen ut i sin helhet där övre raden på racket representerar dagens produkter från vänster C.E.C., APL och naturligtvis Absolare.     C.E.C spelaren är imponerande med sin teknologiska utformning. Remdrift och toppmatning och med en "skivpuck" av CD-plattans storlek som läggs på toppen. Verkar onekligen solid. APL dacen gör sitt jobb på ett bra sätt. Absolare integrerade förstärkare har samma djup som slutstegen och kräver en del utrymme bakåt onekligen.   Calm