new order Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Jag är nyfiken på Accuphase "instegsspelare" DP-55V.Har någon på Euphonia provlyssnat,och vad var era intryck i sådant fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffo™ Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Jag är nyfiken på Accuphase "instegsspelare" DP-55V.Har någon på Euphonia provlyssnat,och vad var era intryck i sådant fall <{POST_SNAPBACK}> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Govinda Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Har inte hört DP-55V! Men jag är av den åsikten att prisskillnaden är för liten till DP-67 DP-67an är en helt annan maskin som fått mycket bra recentioner världen över. Mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Har bara lyssnat på DP-55 och den kändes prisvärd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Govinda Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Hej Timbre Har bara lyssnat på DP-55 och den kändes prisvärd Vad kostade den du lyssnade på? Har lyssnat på 67-77 låter mycket trevligt Mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Nypriset var 25000 kr och dessutom sålde HiFiConsult ut de sista exemplaren till nästan halva priset. Obruten kartong och en hifibekant slog till direkt. Han är fortfarande nöjd med den affären... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Govinda Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Hej Timbre Ja det låter som en riktigt gott köp. Ibland kommer tillfällen att göra bra affärer. (Svenska listpriset är 40000 kronor) Mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Här ser vi just denna maskin i tweakat tillstånd. Ägaren har kvar den ännu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shaft Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Hej! Har en DP-65 som känns som en helgjuten spelare. Den har väl ganska mycket gemensamt med DP-55. Mycket nöjd med denna! /Shaft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 För att ytterligare försvåra frågeställningen,hur tror ni att en Dp-55v skulle stå sig i en test mot Wadia 302 eller Audia Flight Cd One?Dessa tre ligger ju ung. inom samma prisklass i Sverige,har jag för mig. Dessutom skulle det vara intressant att få höra hur mycket bättre de ovanstående spelarna är gentemot min nuvvarande A.A Maestro? Svåra frågeställningar,javisst!!Men så vet jag att det finns en massa kunskap inom ämnet på det här forumet också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts