Jump to content

Event med Absolare, Verity och APL


Perfect sense

Recommended Posts

Absolare_Verity_APL_Echole_180204.jpg

 

Vi inleder event-året söndagen den 4 februari, då vi presenterar en mycket speciell kombination av produkter med fantastisk musikalitet.

 

Absolare under ledning av Kerem Kucukaslan genomsyras av kompromisslöshet ned till minsta detalj med unika produkter som andas kvalitet. Under de senaste åren så har man tilldelats otaliga "best in show" utmärkelser, och fått utmärkta recensioner, nu senast under Jan 2018 i The Absolute Sound där man testat Absolare integrerade förstärkare vilken är den senaste i familjen.

www.perfect-sense.se/varumarken/absolare

 

Verity är en av de mest mogna högtalartillverkare som vi känner till, med ambitionen att skapa en produkt som presenterar musiken på ett så självklart och naturligt sätt som det överhuvudtaget är möjligt. En skön kontrast mot de senaste årens race mot högre upplösning och transparens där intimitet och musikalitet ofta går förlorad i jakten på imponatorljud - ofta långt ifrån hur vi faktiskt upplever musik live.

www.perfect-sense.se/varumarken/verity

 

APL är digitalkonstnärer, med en nivå av kunnande och fingertoppskänsla som få andra idag. I programmet så hittar man DAC:ar och transporter, där man nyligen även har lanserat en helt ny streamer/server. DSD-MR är toppmodellen på DAC-sidan och vår referens om målet är absolut musikalitet med maximal insyn, intimitet och engagemang.

www.perfect-sense.se/varumarken/apl

 

Övriga produkter:

 

Aurender kommer att ansvara för streaming och uppspelning ifrån disk under dagen. C.E.C. tillverkar en av marknadens bästa renodlade CD-transporter, och har därmed en given plats hos oss. CAD är en av våra nyheter, och utgör numera en permanent stomme i våra system med sina jordningsprodukter som vi inte kan leva utan. På strömsidan så står Ansuz nya Mainz 8 D-TC för fundamentet under dagen, där ström- och signalkablar kommer ifrån Absolares systertillverkare Echole.

 

Vänligen kontakta oss för anmälan och intresse: www.perfect-sense.se/contact

 

Platserna är som vanligt begränsade.

 

Mer om tillverkarna:
www.perfect-sense.se/varumarken/absolare
www.perfect-sense.se/varumarken/verity
www.perfect-sense.se/varumarken/apl

 

Övriga produkter.
www.perfect-sense.se/varumarken/aurender
www.perfect-sense.se/varumarken/c-e-c
www.perfect-sense.se/varumarken/cad
www.perfect-sense.se/varumarken/echole
www.perfect-sense.se/varumarken/ansuz

 

VARMT VÄLKOMMEN!

 

/ Marcus & Kerem

 

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
3 minutes ago, RaunaOpus3 said:

Oj.. Hoppas allt blir bra med han?!

 

Det var ingen större fara, men läkarens ordination om att vara stilla under en vecka efter olyckan (och inte flyga) var något vi tog på allvar. Men, han repar sig!

 

/ Marcus

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Som tidigare annonserats så är detta event med Kerem Kucukaslan ifrån Absolare och Echole flyttat tills nu på söndag den 4/3. Varmt välkomna då!

 

Vänligen kontakta oss för anmälan och intresse: www.perfect-sense.se/contact

 

/ Marcus

 

 

 

Absolare.jpg

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

I vanlig ordning har Perfect Sense lyckats ordna ett mycket gediget event. Kan inte annat än lyfta på hatten och tacka så mycket. Teknik och musik på högsta nivå! Dessutom trevlig stämning och givande diskussioner besökare mellan och givetvis med Marcus och Kerem från Absolare.

 

Första gången jag hörde Absolare, men fick verkligen mersmak. Harmoni på detaljnivå! Absolare med högtalare från Verity visade sig vara en fantastisk kombo. En riktigt grym cd-spelare från CEC, kablage från Echole och en dyr strömdosa från Ansuz bidrog nog i högsta grad till att vi fick uppleva musik (särskilt klassisk musik) på extrem nivå. Tack Marcus och Kerem för en fantastiskt bra och givande session!

 

En detalj som kom fram när musiken tystnat och diskussioner tog vid var att Absolare placerat ut en mindre bronsdetalj (osäker på hur denna produkt benämns) på väggen ovanför elektroniken, vilken Kerem argumenterade tillförde musikupplevelsen det där lilla extra. Någon som känner till, prövat eller upplevt denna bronsdetalj? Någon som kan förklara?

 

En annan noterbar detalj är att Marcus har placerat ut en liten röd rymdraket nära väggen bredvid elektroniken. Man undrar ju om inte rymdraketen tillför extra höjd och magi för hur man upplever musik i musikrummet hos Perfect Sense, för det är verkligen en otroligt fin miljö att besöka och uppleva musik i!

 

Edited by vita
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, vita said:

I vanlig ordning har Perfect Sense lyckats ordna ett mycket gediget event. Kan inte annat än lyfta på hatten och tacka så mycket. Teknik och musik på högsta nivå! Dessutom trevlig stämning och givande diskussioner besökare mellan och givetvis med Marcus och Kerem från Absolare.

 

Första gången jag hörde Absolare, men fick verkligen mersmak. Harmoni på detaljnivå! Absolare med högtalare från Verity visade sig vara en fantastisk kombo. En riktigt grym cd-spelare från CEC, kablage från Echole och en dyr strömdosa från Ansuz bidrog nog i högsta grad till att vi fick uppleva musik (särskilt klassisk musik) på extrem nivå. Tack Marcus och Kerem för en fantastiskt bra och givande session!

 

En detalj som kom fram när musiken tystnat och diskussioner tog vid var att Absolare placerat ut en mindre bronsdetalj (osäker på hur denna produkt benämns) på väggen ovanför elektroniken, vilken Kerem argumenterade tillförde musikupplevelsen det där lilla extra. Någon som känner till, prövat eller upplevt denna bronsdetalj? Någon som kan förklara?

 

En annan noterbar detalj är att Marcus har placerat ut en liten röd rymdraket nära väggen bredvid elektroniken. Man undrar ju om inte rymdraketen tillför extra höjd och magi för hur man upplever musik i musikrummet hos Perfect Sense, för det är verkligen en otroligt fin miljö att besöka och uppleva musik i!

 

 

Jag hittar inte smileyn som rodnar, men ett stort tack för de fantastiskt fina orden! Både jag och Kerem är väldigt nöjda med dagen.

 

Rymdraketen är Tintins och helt avgörande för upplevelsen ;).

 

/ Marcus

 

 

the-adventures-of-tintin-destination-moon-3006028-0-1375877530000.jpg

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, vita said:

 

 

En detalj som kom fram när musiken tystnat och diskussioner tog vid var att Absolare placerat ut en mindre bronsdetalj (osäker på hur denna produkt benämns) på väggen ovanför elektroniken, vilken Kerem argumenterade tillförde musikupplevelsen det där lilla extra. Någon som känner till, prövat eller upplevt denna bronsdetalj? Någon som kan förklara?

 

 

 

Den är med på demonstrationer även i hans rum i München och är otroligt viktig säger Kerem. Det är nog någon slags resonator likt tex Synergistics "klockor".

Jag har flera gånger förundrats över den positiva effekt de kan ha på återgivningen. (Men jag har bara lite svårt att förstå det hela och jag är nog inte ensam om det).

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Apexorca said:

 

Den är med på demonstrationer även i hans rum i München och är otroligt viktig säger Karim. Det är nog någon slags resonator likt tex Synergistics "klockor".

Jag har flera gånger förundrats över den positiva effekt de kan ha på återgivningen. (Men jag har bara lite svårt att förstå det hela och jag är nog inte ensam om det).

 

Jag har upplevt effekten av denna två gånger nu, både på mässan i Stockholm för två år sedan och nu hos oss. Be mig inte att förklara hur den fungerar dock. Jag tillhör dem som gärna provar med ett öppet sinne och inte behöver precis allt förklarat med mätningar och objektiva bevis. Denna är i dagsläget inte en kommersiell produkt och tillgänglig på den öppna marknaden, men vi diskuterar möjligheten att erbjuda dem till de som är intresserade, och då under Kerems tredje varumärke "Stabilian" som idag tillverkar apparatfötter primärt.

 

/ Marcus

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Perfect sense said:

 

Jag har upplevt effekten av denna två gånger nu, både på mässan i Stockholm för två år sedan och nu hos oss. Be mig inte att förklara hur den fungerar dock. Jag tillhör dem som gärna provar med ett öppet sinne och inte behöver precis allt förklarat med mätningar och objektiva bevis. Denna är i dagsläget inte en kommersiell produkt och tillgänglig på den öppna marknaden, men vi diskuterar möjligheten att erbjuda dem till de som är intresserade, och då under Kerems tredje varumärke "Stabilian" som idag tillverkar apparatfötter primärt.

 

/ Marcus

Jag reagerade för detta redan då jag besökte hans rum i München där det fanns några "mässingscylindrar" ställda på MSB-kombon. Jag är klart intresserad!

Calm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...