JWE Posted January 3, 2018 Posted January 3, 2018 17-18 Februari Mer info på: http://highendmassan.se/ Vilka här ska dit? Vad kommer utställare ställa ut med? Vad får man inte missa? Hjälp en purfärsking! Taxmannen 1 Quote
calm Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 7 hours ago, JWE said: 17-18 Februari Mer info på: http://highendmassan.se/ Vilka här ska dit? Vad kommer utställare ställa ut med? Vad får man inte missa? Hjälp en purfärsking! Den får man inte missa! Årets event i Stockholm med tre olika lokaler fyllda med hifi. Nästan alla är där. Vill man få en uppfattning om innehållet titta på de reportage som jag och P-Pan brukar lägga ut. Trevligt att träffa andra nördar också! Calm Mattias and JWE 2 Quote
Perfect sense Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 (edited) Vi kommer självklart att vara på plats även i år med samma rum (Fogelström) hos Lundqvist och Lindqvist uppe på Klarabergsviadukten 90. Vad vi kommer att presentera och vilka tillverkare ni kommer att få träffa är delvis klart. Vertere kommer att visa upp sin referensrigg på vinylsidan, där man även kommer att ta med sig en del egna, unika pressningar. Det kommer med all sannolikhet att bli både intressant och underhållande. Scott och Isabel hos CAD (Computer Audio Design) kommer att ta med sig sina digitala källor liksom sina jordprodukter. På elektronik- och högtalarsidan så överväger vi just nu alternativ. Vi ses! / Marcus med vänner Edited January 4, 2018 by Perfect sense JWE 1 Quote
calm Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 39 minutes ago, Perfect sense said: Vi kommer självklart att vara på plats även i år med samma rum (Fogelström) hos Lundqvist och Lindqvist uppe på Klarabergsviadukten 90. Vad vi kommer att presentera och vilka tillverkare ni kommer att få träffa är delvis klart. Vertere kommer att visa upp sin referensrigg på vinylsidan, där man även kommer att ta med sig en del egna, unika pressningar. Det kommer med all sannolikhet att bli både intressant och underhållande. Scott och Isabel hos CAD (Computer Audio Design) kommer att ta med sig sina digitala källor liksom sina jordprodukter. På elektronik- och högtalarsidan så överväger vi just nu alternativ. Vi ses! / Marcus med vänner Antar att Touraj dyker upp för han är Vertere. Var på en demo hos HiFi Art med honom och hörde honom även på alternativmässan i München för några år sedan. Intressant kille med mycket passion för musik och musikreproduktion. Coola spelare med innovativa lösningar. Calm Quote
Perfect sense Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 18 minutes ago, calm said: Antar att Touraj dyker upp för han är Vertere. Ja, Touraj Moghaddam kommer (givetvis) att hålla i rodret under helgen! / Marcus YYZ 1 Quote
YYZ Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 22 hours ago, JWE said: Vilka här ska dit? Jag ska. Tycker det är himla trevligt att traska runt, stanna upp för en fika.... JWE and Perfect sense 2 Quote
Taxmannen Posted January 4, 2018 Posted January 4, 2018 (edited) On 2018-01-04 at 00:05, JWE said: Vilka här ska dit? Ett givet besök! Jag har alltid besökt mässan på lördagen, men det brukar visst låta bättre på söndagen när systemen har "satt sig lite", så det får väl bli mitt tips då - att ta favoritrummen då Edited January 4, 2018 by Taxmannen Perfect sense and JWE 2 Quote
calm Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 Varför begränsa sig till en dag, kör båda vet jag?! Finns tillräckligt att se och höra för två dagars övning. Tar med sambon på lördagen och sonen på söndagen. Dessemellan middag på lördagskvällen med hifigänget. Lördag scanna av nyheter och se vilka rum som är värda att återbesöka och lyssna på intrimmade och uppvärmda rum på söndagen. Kanske köpa lite prylar till bra priser på söndagen så slipper utställarna att släpa hem grejorna igen? Glöm inte de intressanta föredragen heller. Små guldkorn väl värda att avsätta tid på. Calm YYZ 1 Quote
Harryup Posted January 5, 2018 Posted January 5, 2018 Ja, middag på Vapiano planeras som vanligt för utställare och intresserade. Återkommer med mera information framöver men konceptet blir det samma som förra året. mvh/Harryup Quote
JWE Posted January 13, 2018 Author Posted January 13, 2018 Då syns vi i vimlet! Söndagen lämnar jag öppen då min kompanjon mest troligt åker hem redan på lördagskvällen! Taxmannen and calm 2 Quote
calm Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 13 hours ago, Akkelis Audio said: Låter intressant om ni kan få till det i ett större rum! Glömmer aldrig dansken som ställde ut på Opalen för en massa år sedan med ett system med Avantgarde i ett av de större rummen på övervåningen. Han spelade en special-vinylupplaga av Patricia Barber som var det bästa jag hört i den vägen. Fantasiskt! Ser fram emot en lyssning! Calm Quote
calm Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 6 hours ago, calm said: Låter intressant om ni kan få till det i ett större rum! Glömmer aldrig dansken som ställde ut på Opalen för en massa år sedan med ett system med Avantgarde i ett av de större rummen på övervåningen. Han spelade en special-vinylupplaga av Patricia Barber som var det bästa jag hört i den vägen. Fantasiskt! Ser fram emot en lyssning! Calm Fick reda på att det är Avantgarde själva som kommer på inbjudan av Audio Concept. De kommer att dema i föreläsningssalen på L&L och då finns nog alla förutsättningar till en intressant stund med både musik och teknik i fokus. Skall bli intressant oavsett och detta måste jag naturligtvis höra. Calm JWE 1 Quote
Hifi_Perrra Posted January 17, 2018 Posted January 17, 2018 MBL och Magnepan är väl lite kul om dom visas men även Bladelius QRS och Sonus Faber..Martin Logan osv...Synd att inte DLS fortsatte med sitt senare golvhögtalar-experiment..Den fanns ju men den gick i graven..Jag kontaktade DLS om att få köpa den men då skulle den inte tillverkas så där gick jag bet...Men det tycker jag att dom kan ta upp igen..Tror den hette M80 eller något sådant...Nåja.. den får jag väl fortsätta drömma om... Quote
AlfaGTV Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 Utfärdar ett tack till alla utställare som trevligt svarar på frågor, dumma och annorstädes! Hade en trivsam förmiddag på Lindkvist & Lundkvist och fler mycket trevliga ljudupplevelser. Det ÄR skoj att gå på Hifi-mässa! En av de coolaste upplevelserna hittills är iaf stora Avantgarde! Lite Todd Terje väckte publiken! Quote
Apexorca Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 Mässan lades på sportlovsveckan för oss kring Göteborg. Är inte det lite synd? Visst kan inte Sverige stanna för det, men det blir ju ganska stort avbräck kan jag tänka. Jag mfl hade hade besökt mässan i år om det inte var så. Quote
YYZ Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 1 hour ago, AlfaGTV said: Hade en trivsam förmiddag på Lindkvist & Lundkvist och fler mycket trevliga ljudupplevelser. Trevligt! Ska dit i morgon. Hann inte med det idag. Quote
Recommended Posts