thli72 Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Köpte denna skiva lite på chans och jag måste säga att detta är en av de "roligaste" skivorna i min samling. Det knycks hejdlöst från Loreena McKennit/Kate Bush och i vissa fall även Sarah McLachlan. En låt låter som en kopia av Loreenas "Lady of Shalott" en som Sarahs "Home" och rösten är väldigt lik Kate Bush. Sen har vissa låtar rena Hårdrocks riff med bra ös, dock är denna skiva bra mycket lungnare är WT senaste som heter "The silent force" Kort sagt en mycket rolig och varierad skiva, ganska långt från de skivor som brukar rekomenderas här men väl värd en lyssning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Varför skulle något vara inom någon ram? Variationen är väl styrkan med ett forum, då kan man ju få nys om något nytt och okänt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Finns i min samling, och det är en mycket bra skiva tycker jag. Slänger med en länk till deras hemsida också där man kan läsa lite mer Within Temptation Alla kan ju inte tycka om obskyrt jazzplonkande bara för att det är bra inspelat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oLjud Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Har lyssnat på Within Temptaion ganska mycket... men dock inte på nyaste, har bara snabblyssnat igenom den. Inte riktigt lika bra men ändå bra. Mother Earth skivan är mycket bra. Musik som alla kan lyssna på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oLjud Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Gillar man Within Tempation så gillar man också Nightwish, spelar lite tyngre men vissa låtar är riktigt bra. En grupp som spelar liknade musik är Lacuna Coil, har inte lyssnat så mycket på dem men sägs ska vara bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin S Posted February 2, 2005 Share Posted February 2, 2005 Jag kunde inte själv riktigt smälta sångerskans röst på Nightwish's plattor, men tycker däremot att Whithin Temptation är riktigt bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn-Ola Posted February 4, 2005 Share Posted February 4, 2005 Jag tycker precis tvärtom. Opera-röst ihop med metal-musik är häftigt. Sången på Mother Earth däremot krävde lite tillvänjning. Jag brukar inte gilla gapiga kvinnoröster. Den nya plattan av Within Temptation är bra men lite opersonlig. Man får inte en känsla av att det är ett band som spelar. Producenten har tagit över för mycket. Nightwish har större personligheter i gruppen som sticker ut mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts