Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag känner till Cyrus men vad i övrigt finns det på marknaden. Idag strömmar jag via Tidal, men saknar möjligheten med en bra cd eftersom jag gillar att köpa fysiska skivor och hand-

påläggningen :D med hanteringen, studera omslag och så vidare. Naturligtvis måste det finnas en digitalutgång eftersom jag ska koppla in den på en Naim och använda denna som försteg. Jag kör aktiva högtalare. Tips mottages tacksamt och kan ljudet skilja åt i praktiken?

Edited by Joakim C
Posted

Med betoning på smala cd så borde ju en Bel canto cd3 eller en Stello cdt 100 kvala in ?

Hur det är med rätt in/utgångar för dina övriga behov vet jag dock inte. 

Stello'n kanske inte längre tillverkas men med lite tur går det kanske att hitta en begagnad.

Rega Apollo kan också vara ett alternativ

Posted

Jag har kört lite olika cdspelare/transporter, men tycker att Rega Planet är en bra spelare med toppmatning som sällan krånglar. Har den kvar på landet och den går varje sommar, år efter år. Bör finnas beg. till rimligt pris. Kör den analogt till förförstärkaren men vill minnas att det finns en digital utgång. Sedan finns alltid Naims spelare t.ex. CDx2 som jag också kört i mitt system. "Manuell släde" också bra och solid konstruktion.

Calm

Posted (edited)

- Tack för svaren! Jag tänkte hitta en spelare/transport för mindre pengar och Pro-Ject är över min budget. Nu har jag fått lite infallsvinklar och ger mig ut och söker på begagnat-marknaden. Det sägs ju att man kan höra skillnad på transporter och jag misstror inte folk, men tekniskt sett begriper jag inte hur detta är möjligt.

Jag vet också att teori och praktik inte alltid hör samman...

Edited by Joakim C
Posted
5 hours ago, Joakim C said:

- Tack för svaren! Jag tänkte hitta en spelare/transport för mindre pengar och Pro-Ject är över min budget. Nu har jag fått lite infallsvinklar och ger mig ut och söker på begagnat-marknaden. Det sägs ju att man kan höra skillnad på transporter och jag misstror inte folk, men tekniskt sett begriper jag inte hur detta är möjligt.

Jag vet också att teori och praktik inte alltid hör samman...

NANOCOMPO NANO-CD1 - CD drive ca 5300kr. 

Det är mycket inom HiFi som det går att höra tidliga skillnader på,  som inte jag heller kan fatta är tekniskt möjligt. Därför har jag slutat, så gott jag kan, att bry mig om annat öronen.

• 1 month later...