Joakim C Posted December 24, 2017 Posted December 24, 2017 (edited) Jag känner till Cyrus men vad i övrigt finns det på marknaden. Idag strömmar jag via Tidal, men saknar möjligheten med en bra cd eftersom jag gillar att köpa fysiska skivor och hand- påläggningen med hanteringen, studera omslag och så vidare. Naturligtvis måste det finnas en digitalutgång eftersom jag ska koppla in den på en Naim och använda denna som försteg. Jag kör aktiva högtalare. Tips mottages tacksamt och kan ljudet skilja åt i praktiken? Edited December 24, 2017 by Joakim C Quote
P-pan Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 Med betoning på smala cd så borde ju en Bel canto cd3 eller en Stello cdt 100 kvala in ? Hur det är med rätt in/utgångar för dina övriga behov vet jag dock inte. Stello'n kanske inte längre tillverkas men med lite tur går det kanske att hitta en begagnad. Rega Apollo kan också vara ett alternativ Quote
calm Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 Jag har kört lite olika cdspelare/transporter, men tycker att Rega Planet är en bra spelare med toppmatning som sällan krånglar. Har den kvar på landet och den går varje sommar, år efter år. Bör finnas beg. till rimligt pris. Kör den analogt till förförstärkaren men vill minnas att det finns en digital utgång. Sedan finns alltid Naims spelare t.ex. CDx2 som jag också kört i mitt system. "Manuell släde" också bra och solid konstruktion. Calm Quote
Apexorca Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 (edited) Mina föräldrar använder denna som drive. NANOCOMPO NANO-CD1 - CD drive. Fungerar bra. Den är liten som bara den. Och JA! Ljudet på olika drive's skiljer sig åt. Det har jag provat och jag hör skillnader. Edited December 25, 2017 by Apexorca Quote
AlfaGTV Posted December 25, 2017 Posted December 25, 2017 Eller en Project? https://www.hembioconsult.se/tillverkare/pro-ject/cd-box-rs Quote
Joakim C Posted December 26, 2017 Author Posted December 26, 2017 (edited) - Tack för svaren! Jag tänkte hitta en spelare/transport för mindre pengar och Pro-Ject är över min budget. Nu har jag fått lite infallsvinklar och ger mig ut och söker på begagnat-marknaden. Det sägs ju att man kan höra skillnad på transporter och jag misstror inte folk, men tekniskt sett begriper jag inte hur detta är möjligt. Jag vet också att teori och praktik inte alltid hör samman... Edited December 26, 2017 by Joakim C Quote
Apexorca Posted December 26, 2017 Posted December 26, 2017 5 hours ago, Joakim C said: - Tack för svaren! Jag tänkte hitta en spelare/transport för mindre pengar och Pro-Ject är över min budget. Nu har jag fått lite infallsvinklar och ger mig ut och söker på begagnat-marknaden. Det sägs ju att man kan höra skillnad på transporter och jag misstror inte folk, men tekniskt sett begriper jag inte hur detta är möjligt. Jag vet också att teori och praktik inte alltid hör samman... NANOCOMPO NANO-CD1 - CD drive ca 5300kr. Det är mycket inom HiFi som det går att höra tidliga skillnader på, som inte jag heller kan fatta är tekniskt möjligt. Därför har jag slutat, så gott jag kan, att bry mig om annat öronen. Quote
Neon Park Posted December 29, 2017 Posted December 29, 2017 Hej på Er Jag köpte en beg.Meridian 500 som fungerar klockrent har dock endast RCA och Toslink som digitalutgångar Mvh Apexorca 1 Quote
Hifi_Perrra Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 Teac har nån som är rätt smal i bredd tror jag. Vet dock ej måtten Ser ut så här: Quote
Hifi_Perrra Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 En Marantz HD CD-1 kanske. Ny eller beg. Quote
Hifi_Perrra Posted February 14, 2018 Posted February 14, 2018 (edited) Chord. OBS! Brukar vara extremdyra nya. Riktiga Highend priser! Lånad bild. Edited February 14, 2018 by Hifi_Perrra Quote
Recommended Posts