Jump to content

God Jul


JWE

Recommended Posts

On 2018-12-06 at 23:28, Taxmannen said:

Det har kanske lite med timing att göra att du inte får jättemånga likes när du önskar god jul den 6/12!?

Men om det är så att du "skall göra annat" året ut passar jag på att önska dig en god jul också :santagrin:

 

 

Haha.. Tack! :D

 

 

Edited by Hifi_Perrra
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, God Jul!

 

Lyckades igår med konststycket att välta tre stycken totalt 130 kg:s dvd skåp över min laptop när jag skulle spika upp en rya matta på väggen i tv-rummet. Jag är rätt tacksam trots allt att inte mitt 2,5m höga högtalartorn på 75 kg gav vika i fallet :D Hade det rasat också så hade inte jag velat stå under... Det är ganska givet, för då hade det blivit begravning för min del i Jul.. Ungefär samma som Jul-skinka fast med kista istället.. Nu var det bara prylar för 4,3k ca som förstördes inkl två cd-skivor, den ena med Björn Skifs och en DVD-skiva med Clapton från Madison Square Garden som sprack givetvis.. Laptopen däremot klarade sig helskinnad samt en skål med klockor för 85k som jag hade placerat en del av min samling i.. Tjaa, det var lite av inledningen på min Jul :P Hoppas att det var det mesta jag behövde råka ut för den här Julen... Mmm, God Jul som sagt! :thumbsup:

 

Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu var det så väl att jag hade flyttat på mig så jag stod inte i mellan för grejorna när dom brakade ner. Prylarna gör mig inget att några gick sönder. Hade varit mycket värre om man hade brutit benet eller tex foten :33:

 

Edit: Grejen var att jag satt i soffan när det hände i bakre delen av rummet, och jag reste mig inte ens upp, utan satt kvar o sa.."Jaha, det var de deh!" Ungefär som... Nu är det dax å köpa nya prylar igen... :thumbsup:

 

Kanske mer därav att jag aldrig bröt några ben denna Julen :39: Kroppen att den är intakt är viktigare än några stackars prylar... Prylar kan man alltid köpa nya om man vill... Slår man ihjäl sig däremot så är det inte alltid att det går så bra... Iaf som jag ser det :)

Edited by Hifi_Perrra
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Hifi_Perrra said:

Slår man ihjäl sig däremot så är det inte alltid att det går så bra... Iaf som jag ser det :)

Det kan man inte invända mot. Det låter som ett uttalande av polisens talesman.

Slår man ihjäl sig så kan vi inte utesluta att det kan finnas en icke försumbar risk att man avlider.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, YYZ said:

Familjens kelis som tyvärr inte är med oss längre.
DSC01420.JPG.633e6238d3cfb518b8e287dd8cedae0b.JPG

Åh...så tråkigt! Det blir så tomt när våra fyrfota vänner slutligen springer över till de sälla kattmarkerna. Våran Sorro lämnade oss också nu i höstas - vi märkte snart att huset inte klarade sig utan katt. Nu har vi lille Morris.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...