Jump to content

Systemförändring - Rådgivning i apparatdjungeln.


marcus_ec

Recommended Posts

Hej

Jag håller på att ändra om mitt system för fullt och mina Dynaudio C4 kommer ersättas med ett par Martin Logan i masterpiece serien inom den närmaste månaden om allt klaffar. Jag hade Martin Logan för ett par år sedan och deras magiska ljud i de övre regionerna har suttit fast sedan dess, dock spelade inte basen i samma prestanda. Men den nya serien är annorlunda :mm:

Kör idag en Lyngdorf DPA-1 med rumskorrigering till ett Mcintosh MC452. Lyngdorfen är helt magisk i mina öron, den städar basregistret helt sanslöst bra! Men nu min fundering, i den nya serien finns det inbyggd se nedan.

The ESL has tone controls in the way of a +/-2dB midbass switch and a +/-10dB bass control (under 75 Hz), which I left in their flat positions for most listening. I listened to the Expressions for a couple of weeks before running the Anthem Room Correction software. Did I forget to mention that these speakers have ARC built in? The inclusion of an RJ-45 port on the back of each speaker allows you to connect an Ethernet cable and run the software one time to set up each speaker.

Så min fråga skall man satsa på ett rent försteg utan korrigering eller försteg med inbyggd dac och köra korrigering med Anhem Room Correction?
Nästa fråga, är mitt MC452 onödigt starkt för att driva enbart panelerna, skall man satsa på något annat? Annars vad jag läst så är Mcintosh en bra matchning och man ångrar antagligen bara försäljningen.

Många tankar nu. :) Men det är det som kryddar hobbyn.

Link to comment
Share on other sites

 

Vad spelar du med? Cd, vinyl, streamer, pc?

Vad har du för rumsproblem?

 

Jag tycker att handhavandet blir enklast om man kan korrigera redan i källan, exvis med Dirac. Men det bygger på att man inte har några analoga källor. Men jag har inte satt mig in i ARC, och det kanske kan hantera även analoga källor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...