Jump to content

One-Step - Mobile Fidelity Ultradisc (med flera)


Taxmannen

Recommended Posts

On 2019-12-28 at 06:39, calle_jr said:

Detta är ju en solklar reklamation, och du har köpt den som privatperson.

Tycker du ska stå på dig.

 

Jag har råkat ut för samma sak men då har det varit skador eller kraftigt buckliga skivor, inte fel stamper. Det är också reklamationer, men lite mer gråzon. Du har ju fått fel vara.

Ha ha - ja det blev en lång tråkig process av det här.....

En kort redogörelse: Efter att jag betalat frakt $18 dollar för rätt vara (tvingad till det tyvärr) så kom ersättningen snabbt med fedex. Det tullas för frakten+straffavgift även om varans värde är noll så ca 180kr extra till där ;-( Tack för det Postnord och Tullen. Allt vore väl bra där MEN klantskallarna skickade en replacement LP som bara var Stevie Ray Vaughan Texas Flood LP1 så då vart jag ganska uppgiven.....nåväl efter ganska arga mail så skickar de fraktfritt en ny Replacement - nu förhoppningsvis Bill Evans men inte med fedex. Dock så visar status på shipment USPS ingen progress i status efter 10 dagar så efter fråga om status så skickar de 1st Replacement till. Så nu har jag äntligen fått min Bill Evans komplett. Skivan var dock inte helt plan, men jag kan inte höra några problem så det får vara så. Det låter mycket fint i vilket fall. Mycket bättre än mono-originalet i alla fall. Mjukare och mer upplöst med mer definierad bas. OGn låter lite hårt i pianoklangen, men inte illa på något sätt.

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, calle_jr said:

 

 

Jag köper gärna din Texas Flood LP1 för 180kr om det kan mildra  :cool:

 

Tack det var hyggligt. Skall fundera hur jag gör - återkommer. OBS att det bara är 1:a LPn av 2st för komplett och ingen box eller så, men det speglar ju det föreslagna priset så det har Du säkert koll på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...