JWE Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 (edited) Nu i vintertider behöver vi lite ljus, välkomna till att ta en titt in i mitt hus Än är det endast någon enstaka flinga, och tomtarna på loftet de kan springa Edited December 9, 2017 by JWE Taxmannen, tek, P-pan and 1 other 4 Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Inte mycket gjort när det börjat snöa, kanske tomten är klar tills det startar att töa Presentera mig hinner jag göra sen, men tills dess se mig som en vän Ni har säkert redan sett taxen, men denna teknik är faktiskt äldre än den kommersiella faxen calle_jr 1 Quote
octavia rs Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Spännande!! Ser fram emot ditt pyssel Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Nej, det handlar inte om dynamiten, inte heller om meteoriten Ändå kan man säga att det sker en explosion, vad kan den då tänkas ha för funktion? calle_jr 1 Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Några hål man kan få borra, så inte plåten börjar skorra En liten träbit för att stoppa stoft, ÅH vilken underbar doft En metallborr med spetsen av kobolt, är det inte sånt som är i bilar med volt? calle_jr 1 Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Vissa bilder är tagna på olika dagar, bildkvaliten blev lidandes, jag beklagarDen bättre kameran hade slut på gas, den andra är anställd enligt LAS new order, tek and calle_jr 3 Quote
AlfaGTV Posted December 9, 2017 Posted December 9, 2017 Ser misstänkt ut som en Arcam, såhär i juletider? Ska den få ett annat utgångssteg, vad det lider? Hifi_Perrra and JWE 2 Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Någon kanske redan har listat ut, mitt kanske konstiga beslut För vissa hade det varit roligt att höra, att här kommer bli en väldans röra calle_jr and new order 2 Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 Mitt första projekt av denna sort, ändå för mig ingen sport Schemat av en karl som heter Fikus, Lukasz, och av mig ska det gladeligen brukas Ett tweak i så hög grad, att t.o.m Patrick82 skulle bli glad. PS. Hörde att vissa här gillar båtar, dessa kan jag se när jag spelar låtar calle_jr and new order 2 Quote
JWE Posted December 9, 2017 Author Posted December 9, 2017 (edited) Jag saknade någonting när jag spelade cd, det var grått och tråkigt. Ibland i vissa låtar kunde det låta vasst, nästan så man ville gå ut ur rummet. Min grotta är inte optimal ljudmässigt men vinylen har alltid varit snäll i framtoningen. Summa summarum: NU! Foten kunde inte vara stilla. Drog igång Eva Cassidy - Bridge Over Troubled Waters och höll på att bli som bortblåst, kanske även mer rytmisk än vad vinylen är, close call i min rigg. Jämfört med vad det var förr så är det bättre i alla register, ingen tvekan. De höga frekvenserna var inte vassa alls utan det var ett lugn över det hela. Basen blev tightare och mellanregistret medryckande. Dock är det ett litet brummande, men ingenting som jag störs av när musiken väl spelar. Jag kommer återkomma till detta för jag kan göra en hel del för att optimera det. Bättre komponenter och placering på saker så det inte stör lika mycket. Utgångskondensatorerna på 2.2 uF hade -10..+30% vilken inte är så bra, men som tur var matchade de hyffsat, båda mätte runt 2.6 uF. Ändå en väldigt stor skillnad ljudmässigt, det överraskade mig. Edited December 10, 2017 by JWE Quote
MatsT Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Skojigt med rör och inlägg skrivna på taxameter eller var det hexameter det hette (jag har inte gått i skolan på ett tag). Välkommen in i rörvärmen! Toleransen på utgångskondensatorer är inte så kritisk men värdet och kvaliteten kan vara mer avgörande. 2.2uF fungerar om du inte har allt för låg impedans i efterföljande led (gissar 47k). JWE 1 Quote
Richard Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Tack för detta julpyssel på "vers" (längre än så sträcker sig inte mina kunskaper). Väldigt trevligt! Har jag faktiskt inte tänkt på, att kunna putta in ett rör i kedjan efter behov. Väldigt smart. Grattis!! JWE 1 Quote
JWE Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 2 hours ago, MatsT said: Skojigt med rör och inlägg skrivna på taxameter eller var det hexameter det hette (jag har inte gått i skolan på ett tag). Välkommen in i rörvärmen! Toleransen på utgångskondensatorer är inte så kritisk men värdet och kvaliteten kan vara mer avgörande. 2.2uF fungerar om du inte har allt för låg impedans i efterföljande led (gissar 47k). Jättekul med rör! Mycket riktigt, 47k på ingången till Accuphasen. Du har ingen rekommendation på någon bättre konding? 1 hour ago, Richard said: Tack för detta julpyssel på "vers" (längre än så sträcker sig inte mina kunskaper). Väldigt trevligt! Har jag faktiskt inte tänkt på, att kunna putta in ett rör i kedjan efter behov. Väldigt smart. Grattis!! Tack! Ett riktigt lyft blev det! Quote
MatsT Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Jag gillar axiella kondensatorer i polypropylen och en lämplig kandidat kan vara något i den här stilen. 5.6uF PP JWE 1 Quote
calle_jr Posted December 10, 2017 Posted December 10, 2017 Kunde inte hålla mig för skratt. Två borrade hål rakt genom skylten "CLASS 1 LASER PRODUCT". Känner igen Lukasz Fikusz, det är väl Lampizator? Quote
JWE Posted December 10, 2017 Author Posted December 10, 2017 1 hour ago, calle_jr said: Kunde inte hålla mig för skratt. Två borrade hål rakt genom skylten "CLASS 1 LASER PRODUCT". Känner igen Lukasz Fikusz, det är väl Lampizator? Hehe, det var så passande placering just vid ventilationshålen så den hamnade där. Japp, det är Lampizator. Hans gamla blogg går fortfarande att läsa, på den placerade han wolfson wm8740 dacen (som sitter i denna) bland de bästa han har hört. Säkert har han ändrat sin uppfattning sen dess. Tror det var runt 2010 han gjorde sista uppdateringen. Quote
Recommended Posts