New Order Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Hej allihop Med Euphonias medlemmars sammanlagda kunskap i ämnet i baktanke,hoppades jag att ni kunde ge lite råd i vad man ska använda för isolatorer under cd-spelare och förstärkeri! Några utav de varianter samt märken som jag tittat på. Black diamond racing koner Polycrystal Koner Jag har fått för mig att det är rätt så många som använder den här typen på forumet.Fungerar dessa bra på både cd-spelare och förstärkare En annan variant är denna (som jag själv är väldigt nyfiken på) Gingko mini clouds Symposium rollerblocks jr. Är det någon som testat dessa produkter,i sådana fall,vad är era erfarenheter? Nu finns det en drös till med den här typen av tillbehör,jag skulle vara tacksam om ni delade med er av era erfarenheter! Tack på förhand /new order Quote
thli72 Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Fick hem dessa:AuriosIdag. Verkar klart lovande, skall testa lite imorgon "bra" pris just nu. Quote
eliot Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Här är en bild på dom: Jag är själv intresserad av Stillpoints och kommer nog att köpa ett set till mitt försteg: http://www.stillpoints.us/ De har testats av Enjoythemusic - läs testen här. Mvh, Eliot Quote
Kero Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 new order: Jag har fyra varianter hemma just nu för utvärdering av vår käre vän Steffo. Om Steffo säger att det är okej så kan vi köra en test hemma hos dig med dessa. Dom fyra är. Black Diamon Racing Cones Finite Elemente Cerballs Polycrystal Cones Symposium Rollerblocks Hör av dig ! Quote
Timbre™ Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Det testet skulle vara intressant att läsa om... Quote
New Order Posted January 24, 2005 Author Posted January 24, 2005 new order: Jag har fyra varianter hemma just nu för utvärdering av vår käre vän Steffo. Om Steffo säger att det är okej så kan vi köra en test hemma hos dig med dessa. Dom fyra är. Black Diamon Racing Cones Finite Elemente Cerballs Polycrystal Cones Symposium Rollerblocks Hör av dig ! Du har PM! Förresten Eliot och thli72,ni hade väldigt intressanta förslag.Länken till testen av Stillpoints gjorde ju en väldigt nyfiken på dessa produkter Quote
eliot Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 MartinH ("HifiArt - salesman") har sagt att man kommer att använda Stillpoints under apparaterna på High End 05 i Stockholm (Scandic Hotel i Sollentuna). Quote
eliot Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Under slutsteg kan Harmonix Tuning Feet göra underverk och kan vara beroendeframkallande Acapella Fondato Silenzio är också väl värd att pröva. Dessa båda produkter är inte direkt billiga (läs: storleksordning 10'000 per apparat) så man prövar på egen risk Quote
Guest Viking Posted January 24, 2005 Posted January 24, 2005 Trisolator Sjekk disse- slår Base og pulsar points NEd I STØVLENE- de er billige og du kan skjære opp i passende størrelse selv og du kan handle forskjellige hardheter-GENIALT Quote
MartinH Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Jo det stämmer att vi kommer köra stillpoints på stockholmsmässan, och av tidigare tester så kan jag säga att dom fungerar riktigt bra, särskillt under rörgrerjer så har dom väldigt stor inverkan... Vi har även börjat sälja Vibrapods produkterna, och en uppsättning av både podsen och den kon som finns ger ett pris på runt 495:- / 3st... MYCKET bra allternativ i bugetläget !! Nån som är sugen att testa dom är välkommen att höra av sig, vi kommer visa dom på mässan likväl... /Martin Quote
Kero Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Timbre, Bravo: Tanken är att ett test/bildreportage ska komma men det har dragit ut på tiden. Är dels sugen att göra testen när jag har investerat i ett bättre slutsteg men sen är det ju ett väldigt tidskrävande projekt oxå om bilderna ska vara någonting att visa upp... och där har väl motivationen trytit lite. Quote
K-man Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Kero, vad kan vi göra för att motivera dig då? Kanske tala om att vi längtar efter reportaget!? \\K-man Quote
eliot Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 ... ett väldigt tidskrävande projekt oxå om bilderna ska vara någonting att visa upp... - Lyssningsintrycken är viktigast Quote
Kero Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 K-man, eliot: Tack för dom uppmuntrande orden. Visst är kanske lyssningsintrycken viktigare men det blir en roligare tråd med bilder. Jag ska försöka göra ett ryck... snart. Quote
New Order Posted January 25, 2005 Author Posted January 25, 2005 Jo det stämmer att vi kommer köra stillpoints på stockholmsmässan, och av tidigare tester så kan jag säga att dom fungerar riktigt bra, särskillt under rörgrerjer så har dom väldigt stor inverkan... Dom borde alltså fungera under min Pathos då Vad kostar såna där tingestar Quote
Guest IHS Posted January 25, 2005 Posted January 25, 2005 Var kan man inhandla Finite Element Ceraballs måntro, är det någon som vet.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.