Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej allihop

Med Euphonias medlemmars sammanlagda kunskap i ämnet i baktanke,hoppades jag att ni kunde ge lite råd i vad man ska använda för isolatorer under cd-spelare och förstärkeri!

Några utav de varianter samt märken som jag tittat på.

abdrm4.jpgBlack diamond racing koner

isolators-grp3.JPGPolycrystal Koner

Jag har fått för mig att det är rätt så många som använder den här typen på forumet.Fungerar dessa bra på både cd-spelare och förstärkare :?:

En annan variant är denna (som jag själv är väldigt nyfiken på)

mini_set.jpgGingko mini clouds

rbjrSingleSmall.jpgSymposium rollerblocks jr.

Är det någon som testat dessa produkter,i sådana fall,vad är era erfarenheter?

Nu finns det en drös till med den här typen av tillbehör,jag skulle vara tacksam om ni delade med er av era erfarenheter!

Tack på förhand

/new order

Posted

new order: Jag har fyra varianter hemma just nu för utvärdering av vår käre vän Steffo. Om Steffo säger att det är okej så kan vi köra en test hemma hos dig med dessa.

Dom fyra är.

Black Diamon Racing Cones

Finite Elemente Cerballs

Polycrystal Cones

Symposium Rollerblocks

Hör av dig !

Posted
new order: Jag har fyra varianter hemma just nu för utvärdering av vår käre vän Steffo. Om Steffo säger att det är okej så kan vi köra en test hemma hos dig med dessa.

Dom fyra är.

Black Diamon Racing Cones

Finite Elemente Cerballs

Polycrystal Cones

Symposium Rollerblocks

Hör av dig !

Du har PM! ;)

Förresten Eliot och thli72,ni hade väldigt intressanta förslag.Länken till testen av Stillpoints gjorde ju en väldigt nyfiken på dessa produkter :app:

Posted

Under slutsteg kan Harmonix Tuning Feet göra underverk och kan vara beroendeframkallande :mm:

Acapella Fondato Silenzio är också väl värd att pröva. Dessa båda produkter är inte direkt billiga (läs: storleksordning 10'000 per apparat) så man prövar på egen risk ;)

Posted

Trisolator

Sjekk disse- slår Base og pulsar points NEd I STØVLENE- de er billige og du kan skjære opp i passende størrelse selv og du kan handle forskjellige hardheter-GENIALT :)

Posted

Jo det stämmer att vi kommer köra stillpoints på stockholmsmässan, och av tidigare tester så kan jag säga att dom fungerar riktigt bra, särskillt under rörgrerjer så har dom väldigt stor inverkan...

Vi har även börjat sälja Vibrapods produkterna, och en uppsättning av både podsen och den kon som finns ger ett pris på runt 495:- / 3st...

MYCKET bra allternativ i bugetläget !!

Nån som är sugen att testa dom är välkommen att höra av sig, vi kommer visa dom på mässan likväl...

/Martin

Posted

Timbre, Bravo: Tanken är att ett test/bildreportage ska komma men det har dragit ut på tiden. Är dels sugen att göra testen när jag har investerat i ett bättre slutsteg men sen är det ju ett väldigt tidskrävande projekt oxå om bilderna ska vara någonting att visa upp... och där har väl motivationen trytit lite.

Posted
... ett väldigt tidskrävande projekt oxå om bilderna ska vara någonting att visa upp...

- Lyssningsintrycken är viktigast ;)

Posted

K-man, eliot: Tack för dom uppmuntrande orden. :)

Visst är kanske lyssningsintrycken viktigare men det blir en roligare tråd med bilder.

Jag ska försöka göra ett ryck... snart. :)

Posted
Jo det stämmer att vi kommer köra stillpoints på stockholmsmässan, och av tidigare tester så kan jag säga att dom fungerar riktigt bra, särskillt under rörgrerjer så har dom väldigt stor inverkan...

Dom borde alltså fungera under min Pathos då :?::mm:

Vad kostar såna där tingestar :?:

Posted

Var kan man inhandla Finite Element Ceraballs måntro, är det någon som vet....