Jump to content

HIGH END München 2018


Apexorca

Recommended Posts

Jo, det skall bli en bild tråd om och från mässa, och den den kommer precis som vanligt att fyllas på efterhand med bilder, ffa från mässan. Min/vår München-tråd brukar alltid börja på detta sätt, men om ni tycker kan skall göra en upptaktstråd först och sedan en bildtråd så får det väl bli så.

 

Så här var det tidigare mässor från München. Trådarna har börjat i samband med att datum för mässan bliva känd och det tycker jag fungerat väl.

 

München 2017

 

München 2016

 

München 2015

 

München 2014

 

 

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Möjligtvis, frun skall och roa sig i Miami med jobbet. Passar kanske på att göra en affärsresa, finns väl några ellister på mässan och någon potentiell kund från Sverige som behöver konsultation angående deras el.. :D

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, bigblue said:

Bir det bilsemester nästa år också :D

 

Nja, det vet jag inte just nu men det tål att tänkas på:icon_smile_cool:

Att åka ner är ju inga konstigheter men hemvägen är lite segare. Dock så är det inga problem att lasta mycket vinyl hemåt..... Hörde att visa fick vänta på sin mjukvara flera veckor efter att de kommit hem detta året:black:

Hmm, undrar just vilka det var:blush;)

Link to comment
Share on other sites

On 2017-11-21 at 22:34, sprudel said:

Det låter inte helt ointressant. Bil eller flyg? 

Bilar man så är ju bunkring av god dricka en trevlig parameter att lägga till. Liksom att besöka Rydberg.:)

Jag har inte haft möjlighet att besöka denna mässa men hoppas att jag kan få till det denna gång. Är van att bila ner i Europa efter att ha farit runt med sonen på tävlingar runt om i Europa ( han är f.d. Junioreuropamästare inom radiostyrd bilsport) i 12 år men det är rätt drygt. Blir det av blir det flyg men ett stopp hos Rydberg hade ju varit intressant:). Han har ju en rätt spännande anläggning, minst sagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Kolla vilka hotell som mässbussen passerar här och boka ett av dessa hotell eller något i närheten: http://www.highendsociety.de/index.php/en/hotel-shuttle-217.html. Ju tidigare på rutten desto större chans till sittplats :).

 

Om man vill lyssna med lite mer lugn och ro så är fredagen lämpligare än lördag och söndag då det vanligen är betydligt mer folk.

 

Vi ses!

 

/ Marcus

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har fått förhinder och kan inte åka i år. Därmed kan jag inte göra detta reportage.

Tråden kan således stängas till förmån flr om någon annan vill göra en egen tråd.

 

Ang tipps på vad man skall se.

-Ladda ner appen så kan man planera. Det behövs. Det är Stort. Går ej att se en bråkdel ens. Man måste fokusera. 

Är Silbatone där bör man gå på deras demo. 

Några öl på kvällen inne  i Munchen får man inte missa

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Apexorca said:

Jag har fått förhinder och kan inte åka i år. Därmed kan jag inte göra detta reportage.

Tråden kan således stängas till förmån flr om någon annan vill göra en egen tråd.

 

Ang tipps på vad man skall se.

-Ladda ner appen så kan man planera. Det behövs. Det är Stort. Går ej att se en bråkdel ens. Man måste fokusera. 

Är Silbatone där bör man gå på deras demo. 

Några öl på kvällen inne  i Munchen får man inte missa

Tråkigt!:(

Hade sett fram emot ett fylligt reportage då jag själv inte har möjlighet att åka i år heller. Hoppas att någon annan kan axla manteln. Svårigheten ligger i att både förmedla lyssningsintryck och fotografisk dokumentation, vilket du gjort med bravur. Så jag kommer att sakna dessa reportage som du givit oss flera år.

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Tack för uppskattande ord.

Jag hoppas verkligen jag kan komma till München High-End nästa år i stället. Jag har ju varit där några gånger och börjat gilla staden också.

 

Det var en släktings bröllop i Barcelona som satte stopp för det i år.  

 

Link to comment
Share on other sites

  • Bebop locked, unlocked and locked this topic
  • Bebop unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...