Jump to content

Recommended Posts

Posted

Likväl som man gärna tar emot tips om bra album kan det vara givande att få tips om vilka skivor man inte ska köpa.

Här är en:

natalie-cole.jpg

Vilka tycker du?

Posted

Mitt absoluta bottennapp, inköpt för många, många år sedan. Tänkte då att Trevor Rabin är ju rätt tajt i Yes, så någorlunda välskriven och välproducerad bör väl denna platta vara.
Brrrrrr..... Jag skulle ha bedömt efter omslaget :)
cover_5422131742014_r.jpg.8cb6f5ed31d5e4ae0d30c06f7142431f.jpg

Posted
8 minutes ago, Apexorca said:

Denna var ingen höjdare.

59ecfa99a9e89_Skrmavbild2017-10-22kl_22_06_01.jpg.fb085b6dffbe74df831f89695648ca82.jpg

Undrar varför du köpte denna?

Man känner ju inte riktigt igen varken låtar eller artister.... :D

Posted

R-1760486-1241599671.jpeg.jpg

Terry Reid - Seed Of Memory (ABC Records - ABCD-935) LP, Album

Egentligen inte dålig musik, bara ett väldigt dåligt köp. Första och enda skivköpet jag gjort via ebay. 
Dyr och väldigt dåligt skick på albumet. Den enda skiva i min ägo som är i skicket Poor.

Posted
8 hours ago, JWE said:

Egentligen inte dålig musik, bara ett väldigt dåligt köp. Första och enda skivköpet jag gjort via ebay. 
Dyr och väldigt dåligt skick på albumet. Den enda skiva i min ägo som är i skicket Poor.

Bra vinkling. Jag tänkte på olyssnade chansningar, men skicket är ju också avgörande.

Jag tycker skicket brukar stämma hyfsat bra för det mesta, men det finns en skara säljare som totalt missförstått gradering.

Posted
9 hours ago, UffeZ said:

Kan fylla på med fler Mofi under veckan och lite annat. 

Hehe. Det är inte bara mig det är fel på alltså.

Man tycker att Mofi borde vara säkra kort eftersom de bara gjort remasters, men en del skivor i deras katalog är kraftiga sömnpiller.

Posted
8 hours ago, YYZ said:

Tänkte då att Trevor Rabin är ju rätt tajt i Yes, så någorlunda välskriven och välproducerad bör väl denna platta vara.
Brrrrrr..... Jag skulle ha bedömt efter omslaget :)

Det finns album som aldrig borde ha släppts.

En del soloalbum sänker snittbetyget för hela gruppen.

Jag brukar undra om de själv tycker att det är bra.

Posted
8 hours ago, Bebop said:

Den här utmaningen vågar jag mig inte på:NailBiting: 

:D

Jag tror jag förstår vad du menar, men du får ju tycka vad du vill.

Bara du inte lägger in Born To Run...:icon_smile_cool:

Posted

Här är ännu en besvikelse. Jag minns att han spelade med Doors i USA och trodde att detta kunde vara en bortglömd kanonplatta.

:dead:

IMG_3460.JPG

John B. Sebastian - S/T. Reprise RS 6379. 1970.

Posted
1 hour ago, calle_jr said:

Bra vinkling. Jag tänkte på olyssnade chansningar, men skicket är ju också avgörande.

Jag tycker skicket brukar stämma hyfsat bra för det mesta, men det finns en skara säljare som totalt missförstått gradering.

Jag håller helt med.

Om jag ska ta en olyssnad chansning får det bli:

R-7769849-1448397556-9932.png.jpg

Diana Ross - (Sings The Songs From) Lady Sings The Blues (Tamla Motown - 5C 062-94367) LP, Album

Filmmusik tagen från Lady Sings The Blues. Med tagen menar jag urklippt direkt ur filmen, 50% av låtarna på första sidan hade dialog över sig.

Posted

Kul idé!

Har en liten "skämshylla" där jag samlat en del usla CD:n som jag aldrig skulle ens få tanken på att spela mer än en gång. De är så dåliga att förmodligen skulle folk få allvarliga problem med att ifrågasätta mitt musikaliska omdöme. Vet inte varför jag inte kastar dem, men sannolikt av samma skäl som jag aldrig kastar böcker hur usla de än är. Mitt dödsbo får avgöra frågan om kasta eller skänka till Myrorna.

Calm

Posted
23 hours ago, JWE said:

Filmmusik tagen från Lady Sings The Blues. Med tagen menar jag urklippt direkt ur filmen, 50% av låtarna på första sidan hade dialog över sig.

:dead:

Billigt.

Man tycker att en artist som Diana Ross borde ha vetorätt.

Posted
22 hours ago, calm said:

förmodligen skulle folk få allvarliga problem med att ifrågasätta mitt musikaliska omdöme

Den bästa musiken hittar man aldrig i mainstreamutbudet. Man måste chansa för att hitta gems, och om man söker originell konstmusik och avantgarde så är gränsen ibland hårfin.

Men frågan kvarstår var man ska göra av bottennappen... :unsure:

Posted
4 hours ago, calle_jr said:

Den bästa musiken hittar man aldrig i mainstreamutbudet. Man måste chansa för att hitta gems, och om man söker originell konstmusik och avantgarde så är gränsen ibland hårfin.

Men frågan kvarstår var man ska göra av bottennappen... :unsure:

De är just de chansningarna som ibland leder käpprätt åt skogen, men mer ofta till helt nya musikaliska uttryck och artister som man aldrig skulle fått höra annars. Amy Winehouse, Patricia Barber, Hiromi mfl. var helt okända  när jag av tillfälligheter kom att köpa deras förstlingsverk. Sen kan man diskutera om inte detta blivit mainstream med tiden.

Calm

Posted (edited)

Jag gjorde en del slumpmässiga inköp kring millenieskiftet där ett av de riktiga bottennappen var Buju Bantons ”Unchained Spirit”. Föga välspenderade 179kr. Bah...

500x500.jpg

Edited by vita
Posted

Som 10-åring köpte jag Mötley Crues `Too Fast for Love` på kassettband och detta album står sig riktigt bra i konkurrensen som ett av de mest bedrövliga album som någonsin spelats in. Ett musikaliskt bottennapp! Dessutom riktigt usel produktion. Urk...

A1bYvxz2+4L._SY355_.jpg

Posted (edited)

Hej!

Den här begagnade LPn blev jag mycket besviken på. Helt själlös, inget gung inget sväng.......

568407.JPG

Edited by shaft