calle_jr Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 Likväl som man gärna tar emot tips om bra album kan det vara givande att få tips om vilka skivor man inte ska köpa. Här är en: Vilka tycker du? Quote
UffeZ Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 Kul tråd. Kan fylla på med fler Mofi under veckan och lite annat. Quote
Apexorca Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 Jag skall bara sälga dem först... sedan kan jag lägga ut dem. JWE and YYZ 2 Quote
YYZ Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 Mitt absoluta bottennapp, inköpt för många, många år sedan. Tänkte då att Trevor Rabin är ju rätt tajt i Yes, så någorlunda välskriven och välproducerad bör väl denna platta vara. Brrrrrr..... Jag skulle ha bedömt efter omslaget Quote
YYZ Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 11 minutes ago, Apexorca said: Jag skall bara sälga dem först... sedan kan jag lägga ut dem. Quote
Richard Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 8 minutes ago, Apexorca said: Denna var ingen höjdare. Undrar varför du köpte denna? Man känner ju inte riktigt igen varken låtar eller artister.... Quote
JWE Posted October 22, 2017 Posted October 22, 2017 Terry Reid - Seed Of Memory (ABC Records - ABCD-935) LP, Album Egentligen inte dålig musik, bara ett väldigt dåligt köp. Första och enda skivköpet jag gjort via ebay. Dyr och väldigt dåligt skick på albumet. Den enda skiva i min ägo som är i skicket Poor. Quote
calle_jr Posted October 23, 2017 Author Posted October 23, 2017 8 hours ago, JWE said: Egentligen inte dålig musik, bara ett väldigt dåligt köp. Första och enda skivköpet jag gjort via ebay. Dyr och väldigt dåligt skick på albumet. Den enda skiva i min ägo som är i skicket Poor. Bra vinkling. Jag tänkte på olyssnade chansningar, men skicket är ju också avgörande. Jag tycker skicket brukar stämma hyfsat bra för det mesta, men det finns en skara säljare som totalt missförstått gradering. JWE 1 Quote
calle_jr Posted October 23, 2017 Author Posted October 23, 2017 9 hours ago, UffeZ said: Kan fylla på med fler Mofi under veckan och lite annat. Hehe. Det är inte bara mig det är fel på alltså. Man tycker att Mofi borde vara säkra kort eftersom de bara gjort remasters, men en del skivor i deras katalog är kraftiga sömnpiller. Quote
calle_jr Posted October 23, 2017 Author Posted October 23, 2017 8 hours ago, Richard said: Undrar varför du köpte denna? Italiensk pop med ett spår av Animals. Den hade nog jag också klippt. Quote
calle_jr Posted October 23, 2017 Author Posted October 23, 2017 8 hours ago, YYZ said: Tänkte då att Trevor Rabin är ju rätt tajt i Yes, så någorlunda välskriven och välproducerad bör väl denna platta vara. Brrrrrr..... Jag skulle ha bedömt efter omslaget Det finns album som aldrig borde ha släppts. En del soloalbum sänker snittbetyget för hela gruppen. Jag brukar undra om de själv tycker att det är bra. Quote
calle_jr Posted October 23, 2017 Author Posted October 23, 2017 8 hours ago, Bebop said: Den här utmaningen vågar jag mig inte på Jag tror jag förstår vad du menar, men du får ju tycka vad du vill. Bara du inte lägger in Born To Run... Quote
calle_jr Posted October 23, 2017 Author Posted October 23, 2017 Här är ännu en besvikelse. Jag minns att han spelade med Doors i USA och trodde att detta kunde vara en bortglömd kanonplatta. John B. Sebastian - S/T. Reprise RS 6379. 1970. Quote
JWE Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 1 hour ago, calle_jr said: Bra vinkling. Jag tänkte på olyssnade chansningar, men skicket är ju också avgörande. Jag tycker skicket brukar stämma hyfsat bra för det mesta, men det finns en skara säljare som totalt missförstått gradering. Jag håller helt med. Om jag ska ta en olyssnad chansning får det bli: Diana Ross - (Sings The Songs From) Lady Sings The Blues (Tamla Motown - 5C 062-94367) LP, Album Filmmusik tagen från Lady Sings The Blues. Med tagen menar jag urklippt direkt ur filmen, 50% av låtarna på första sidan hade dialog över sig. Quote
shaft Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Hmmmm....intressant måste fundera lite innan jag svarar.... Quote
calm Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Kul idé! Har en liten "skämshylla" där jag samlat en del usla CD:n som jag aldrig skulle ens få tanken på att spela mer än en gång. De är så dåliga att förmodligen skulle folk få allvarliga problem med att ifrågasätta mitt musikaliska omdöme. Vet inte varför jag inte kastar dem, men sannolikt av samma skäl som jag aldrig kastar böcker hur usla de än är. Mitt dödsbo får avgöra frågan om kasta eller skänka till Myrorna. Calm Quote
MatsT Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 Jag instämmer i kommentarerna här, undvik till varje pris den här! Quote
YYZ Posted October 23, 2017 Posted October 23, 2017 13 hours ago, calm said: Vet inte varför jag inte kastar dem Jag vet.... skippa kulor i år. Cd´s glimmar fint i julgranen calle_jr 1 Quote
calle_jr Posted October 24, 2017 Author Posted October 24, 2017 23 hours ago, JWE said: Filmmusik tagen från Lady Sings The Blues. Med tagen menar jag urklippt direkt ur filmen, 50% av låtarna på första sidan hade dialog över sig. Billigt. Man tycker att en artist som Diana Ross borde ha vetorätt. Quote
calle_jr Posted October 24, 2017 Author Posted October 24, 2017 22 hours ago, calm said: förmodligen skulle folk få allvarliga problem med att ifrågasätta mitt musikaliska omdöme Den bästa musiken hittar man aldrig i mainstreamutbudet. Man måste chansa för att hitta gems, och om man söker originell konstmusik och avantgarde så är gränsen ibland hårfin. Men frågan kvarstår var man ska göra av bottennappen... Quote
calm Posted October 24, 2017 Posted October 24, 2017 4 hours ago, calle_jr said: Den bästa musiken hittar man aldrig i mainstreamutbudet. Man måste chansa för att hitta gems, och om man söker originell konstmusik och avantgarde så är gränsen ibland hårfin. Men frågan kvarstår var man ska göra av bottennappen... De är just de chansningarna som ibland leder käpprätt åt skogen, men mer ofta till helt nya musikaliska uttryck och artister som man aldrig skulle fått höra annars. Amy Winehouse, Patricia Barber, Hiromi mfl. var helt okända när jag av tillfälligheter kom att köpa deras förstlingsverk. Sen kan man diskutera om inte detta blivit mainstream med tiden. Calm Quote
vita Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 (edited) Jag gjorde en del slumpmässiga inköp kring millenieskiftet där ett av de riktiga bottennappen var Buju Bantons ”Unchained Spirit”. Föga välspenderade 179kr. Bah... Edited October 26, 2017 by vita Quote
vita Posted October 26, 2017 Posted October 26, 2017 Som 10-åring köpte jag Mötley Crues `Too Fast for Love` på kassettband och detta album står sig riktigt bra i konkurrensen som ett av de mest bedrövliga album som någonsin spelats in. Ett musikaliskt bottennapp! Dessutom riktigt usel produktion. Urk... Quote
shaft Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 (edited) Hej! Den här begagnade LPn blev jag mycket besviken på. Helt själlös, inget gung inget sväng....... Edited October 27, 2017 by shaft Quote
calle_jr Posted October 27, 2017 Author Posted October 27, 2017 18 hours ago, vita said: ett av de mest bedrövliga album som någonsin spelats in. Inte helt smickrande att ha det på sin meritlista Quote
calle_jr Posted October 27, 2017 Author Posted October 27, 2017 4 minutes ago, shaft said: Den här begagnade LPn blev jag mycket besviken på. Helst själlös, inget gung inget sväng....... Den hade jag också köpt, olyssnad. shaft 1 Quote
shaft Posted October 27, 2017 Posted October 27, 2017 1 minute ago, calle_jr said: Den hade jag också köpt, olyssnad. Tyvärr lär den fortsätta bli....olyssnad ;-) Quote
Recommended Posts