UffeZ Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Första försöket med att lägga in en video från youtube. Riktigt bra video för den som är intresserad av hur det gick till förr vid inspelning. Bebop, MatsT, P-pan and 1 other 4 Quote
LISTEN TO MUSIC Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Uffe vet du om det finns två olika typer av digitalräknare på A810 en med röd lysande siffror och en med svart och grå? Är den ena en äldre variant? Mvh Claes Quote
UffeZ Posted September 14, 2017 Author Posted September 14, 2017 Nej det vet jag inte men det går säkerligen att reda ut. Återkommer om jag hittar något om det. Quote
Bebop Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Ja, det finns två varianter. Jag antar att den "svarvita" är nyare alternativt att den tillhör en modell med fler funktioner, men det är bara en gissning. De flesta Studer kunde fås i mängder av anpassningar till användarens behov. Om du vill ha ett mer precist svar kan jag skicka vidare frågan. Quote
LISTEN TO MUSIC Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Tack så mycket. Tittade i en A810 manual på nätet och det verkar finnas massor av varianter på denna. Om det inte är till besvär så får du gärna kolla upp detta? Tack så mycket. Grymt inspirerande reportage! Mvh Claes Quote
Bebop Posted September 14, 2017 Posted September 14, 2017 Frågan är skickats vidare... LISTEN TO MUSIC 1 Quote
calle_jr Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 11 hours ago, UffeZ said: Första försöket med att lägga in en video från youtube. Det gick ju fint. Intressant film. Uppskattar Lincoln Grounds arbetssätt. UffeZ 1 Quote
MatsT Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 Skojig film och den visar tydligt på vad som händer. Via min Blaupunkt rör-radio låter upptagningen med 1 mikrofon väldigt trevligt och för varje adderad mikrofon känns det som om musiken dör mer och mer. Quote
LISTEN TO MUSIC Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 8 hours ago, Bebop said: Frågan är skickats vidare... Tack Bebop Quote
LISTEN TO MUSIC Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 (edited) Väldigt bra film Uffe. Kul att få lite insikt i inspelningsvärlden. Framförallt om man gör det på ett sätt som ger bra ljud som 50-60 tals inspelningar ofta är. Mvh Claes Edited September 15, 2017 by LISTEN TO MUSIC Quote
Bebop Posted September 15, 2017 Posted September 15, 2017 @LISTEN TO MUSIC här kommer svaret. Det var lite som jag trodde, fast tvärtom... Dear Bebop, no, the functions are the same, hours, minutes, seconds, plus other indications for the setup menù, but the LCD display was installed on the very first release of A810, generally under or around the n° 1000 of serial number, more or less, there aren't exact info regarding the first serial number of the second release. So, today, when we look at an A810, this is the most visible aspect which shows immediately the oldest series. Apart this visible aspect, all the other external parts are practically equal to the second series, while internally were implemented several upgrades of all circuits and also on some electro-mechanical assemblies. As by Studer tradition, it was possible to upgrade the first release to the second one, including the buttons keypad with timer display, but with the amount (and prices !!) of the boards and components which was necessary to replace, it was more convenient to buy a new A810. After so many years, as most of LCD display, the bigger risk can be the sudden "death" of one or more segments of the digits. Fabio Quote
Recommended Posts