Jump to content

Recommended Posts

Posted

Queens Of The Stone Age släppte albumet Villains igår;

R-10740441-1503693131-5680.jpeg.jpg

Det var längesedan senast. Det är ett kanonalbum, men de har tonat ner stonerinslagen till förmån för mer av det som idag betraktas som mainstream från västra USA. Jag tror detta album kommer bli mycket spelat i många sammanhang, trots att musiken är sekventiell snarare än enskilda låtar.

Jag beställde deluxe-versionen OLE-1125-0 långt innan jag visste vad det innebar. Ser inget alls behov av det om man inte vill rama in 14 ark grafik av Boneface som medföljer. En nedladdningskupong för flac-filer trillade ur denna tjocka gatefold.

Hideaway och The Evil Has Landed är favoritspår såhär långt, nästan lite Bowie / Eno över dem. Eller ganska mycket.

Posted

Härlig platta av en för mig ny bekantskap - tack för det tipset :thumbsup:

Fantastiskt också med streamingtjänsterna som (oftast) ger möjlighet att lyssna direkt när man får ett tips. För mig är det perfekt att testa nytt i lurar när man promenerar, klipper gräs eller liknande för att se om det är "my cup of tea" innan köp. Att artisten också får något tiondels öre även om man inte gillar det man hör gör ju inte saken sämre.