Jump to content

Nätkablar i norr 2

mangew

Recommended Posts

Nya amerikanska strömkablar från Signalcable har kommit:

Magic Powercord:

magic2.jpg

Digital HC

hc2.jpg

Jämförelse:

magicHC1.jpg

magicHC2.jpg

Magicpower är ganska mycket tjockare, den är anpassad för strömkrävande slutsteg, integrerade osv. Digital HC är styv som ståltråd och anpassad för digitala källor som CD´s som exempel.

Nja, kommer nog inte bli något regelrätt test :(

Självfallet kan jag ta mina omdömen om dem så småningom och då blir det i jämförelse med Xindak strömkablar PC-2 och FP-1. Jag fick dessa Signalcable redan i början av veckan men har legat febersjuk hela veckan så de är ännu inte ens provspelade då orken inte riktigt infunnit sig men de är iaf inkopplade nu.

Kan väl ta byggintrycken så länge, Signalcable ser bra ut inte hafsbyggen. Men de ser lite "billigare" ut än Xindaks då Xindaks kablar i mitt tycke är riktigt fina och rejäla. Med detta avses kanske främst kontakterna på Signalcable som ser billigare ut lite plastigare än de rejäla Schuko kontakter som finns på Xindaks kablar. Sedan upptäckte jag då jag pluggade in Digital HC kabeln i min Bada Powerplant att pga styvheten på kabeln hade den lite svårt att sitta bra vill hoppa ur lite ur kontakten. Magic powercorden är tjockare men ganska mjuk och böjlig så där är det inga problem.

Så länge ligger Xindak till fördel, men detta är egentligen av mindre betydelse då ev. ljudliga skillnader är av större vikt. Vad jag fått höra av andra är att den billigare Magic Powercord varit bättre än Xindaks dyraste serie Gold i en anläggning (ägaren har sålt sina Gold nu...) vilket låter lovande, vi får väl se.

Yes! Ännu ett nätkabeltest!

NätkabelForum.se  ;)

Kör hårt, mangew  :app:

Det skall bli kul att se hur dina tester fortskrider. Det är ju dom billigaste nätkablarna som är uppe i ringen. Om du vill kan jag låta dig få prova Silver resolution nätkablar också. Sänd mig ett mess så fixar vi det. Då kan även dom få ingå i dina utrönanden. dom kostar 267 dollar och är med furutech pluggar på båda sidornasåsom standard..

MVH

Tobbe

Jodå, på mindre än en vecka, var dom här. Ser inte mycket ut för världen, men spela musik kan dom.

Det första man lägger märke till är neutralalitet och en oerhörd transparens. Jag var orolig att det skulle bli för mycket för mina Mårten Mingus. Men icke så! Silkeslent var ordet.

Om dom är lika bra som X-kabel som kostar Y kr, vill jag inte uttala mig om, men i mitt system fungerar dom otroligt bra. (och då är högtalarna ännu inte inspelade)

Prisvärda.....? 3.300 kr för signalkabel och högtalardito. Jag skickar då inte tillbaks dom....

• 1 month later...
Ang. Signal Cables, ser inget på deras webbsida om annat än US-stickkontakter, är det bara att säga till vid beställning för att få våra stickkontakter?

Jepp, kostar inget extra om jag minns rätt. Man kan även välja Furutech kontakter för extra tillägg. Med facit i hand(visste det ej vid beställning) så hade de varit värt den lilla extra pengen.

• 4 months later...

Det finns egentligen inte så mycket att säga, det är bra kablar värt pengarna utan tvekan. Inget blir sämre av dem tvärtom känns det mesta bättre.

Mer detaljerade omdömen avstår jag från tillsvidare. Jag skulle inte lägga mer pengar än så här på bra strömkabel iaf.