Jump to content

Ny strömmare i "Hi-Res" - konkurrensen tätnar


Bebop

Recommended Posts

Aha oj 

jag gick in på hemsidan och fick pop-up-ruta att Qobuz ej tillgänglig i Sverige, lämna mailadress för info om när det kommer. 

Jag kanske drog förhastade slutsatser, får undersöka ytterligare, men är ändå lite motvillig till 12mån bindningstid a €350

 

Link to comment
Share on other sites

Qobuz är lite annorlund än Tidal då de erbjuder att man laddar ner albumen så att man själv äger dem så att säga inte enbart streamning.

Quote

Qobuz HIFI Sublime (an annual subscription that offers 24-bit digital downloads at reduced cost in addition to the streaming service) and Qobuz HIFI Sublime+ (an annual subscription that offers 24-bit streaming, 24-bit digital downloads at reduced cost in addition to the streaming service).

Qobuz har funnits sen 2007 så de är inget nytt direkt men dock inte funnits i alla länder men nu på senaste tid så har de nog ökat sin spridning iom. att fler fabrikat stödjer streamning ifrån dem. Jag har en bekant i England som kört med det i flera år och är jättenöjd då de enligt honom ska ha ett stort utbud på klassisk musik tex.

Edited by octavia rs
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, octavia rs said:

då de enligt honom ska ha ett stort utbud på klassisk musik tex.

Make sense... jag fick hinten från engelska Grammophone som jagnprenummerera på (tidning om klassisk musik). Om det även inkluderar nerladdning så är det ju t o m billigt. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Bebop said:

Make sense... jag fick hinten från engelska Grammophone som jagnprenummerera på (tidning om klassisk musik). Om det även inkluderar nerladdning så är det ju t o m billigt. 

Om jag fattar rätt så blir de billigare pris på varje nedladdning inte att de är helt gratis och ingår i priset, jag vet dock inte vad man får i rabatt. Kan ju iofs. bli billigt i längden om man laddar ner mycket och streamningen blir en extra bonus så att säga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...