Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är det någon som har provat den typ av fötter/mattor som många industrier har under sina maskiner till att dämpa vibrationer i hifi-utrustning?

Om så, var kan man få tag i dem?

Guest Rydberg
Posted

Hifiversionen av dessa är ju SD:s viktanpassade fötter

Posted

Möjligen kan de vara anpassade för betydligt tyngre maskiner än våra prylar så jag vet inte om de är speciellt bra för hifibruk, men prova för all del om det inte blir för dyrt och meddela oss hur det gick! Annars skulle jag gå på Rydbergs förslag.

kristian

Posted

Det finns fötter(mattor) även för små vikter.

Kolla med Trelleborg AB var de har återförsäljare av deras sortiment.

Vet dock inte hur mycket de har nu då det är 12 år sedan jag jobbade som arbetsledare där med just vibrationselement.

MVH/Mats

Posted
Är det någon som har provat den typ av fötter/mattor som många industrier har under sina maskiner till att dämpa vibrationer i hifi-utrustning?

Om så, var kan man få tag i dem?

Hej

Jeg kan anbefale Sorbothane-fødder. På sorbothane.com kan du læse mere om dem (se standardprodukter, hemispheres). Fødderne er vægttilpassede.

På www.mcmaster.com kan du købe dem i mindre antal. Vælg katalogpage 3474, se under "Adhesive-backed load-rated soft bumpers". Kan absolut rekommanderes.

Med vellydende hilsen

Jesper/Innowatt ApS