Shift hifi Posted May 9, 2017 Share Posted May 9, 2017 Hej! Är ny på forumet och söker ritning på radio och televisions 70/80 bashorn eller annat bashorn. Tänkt för bygge när tid finns, men 2 stycken bashorn för stereo känns som en rolig sak att testa. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Det borde finnas fler som känner till detta, eller hur @Harryup ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harryup Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Ja, ritningarna lär väl ligga ute på nätet någonstans. Just 70/80 kanske inte var min favorit då det är lite väl odämpat och man spelar det ganska högt upp. Men roligt är det och en ordentlig knuff får man av basen. Min favorit som dock kräver nån form av lägre mellanregister/högre bas är det vanliga RT-hornet som finns i minst ett par olika versioner beroende på elementval. /Harryup calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shift hifi Posted June 9, 2017 Author Share Posted June 9, 2017 Har letat på internet med all min lilla kunskap, men utan resultat. Tar med glädje emot tips på olika horn, element, ritningar och tips på allt möjligt vad gäller så kallade DIY horn. Allt från bas till diskant horn. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UffeZ Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 Sök på RT-Horn, RT Horn, 70/80 horn, rt-hornet ritning, kvartsvågspipa osv i olika kombinationer. Finns mängder av info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsT Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 Det här kanske är en bra start? Hornloudspeaker Magazine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts