bigblue Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Det är nu bara 10 dagar tills vi åker ner till High End mässan. Och det verkar som om vi blir ett litet gäng från Euphonia som kommer ha nöjet att stöta på varandra i korridorerna. Nyheter och pressreleaser kablas ut med allt tätare mellanrum. Hittade bl a denna blänkare: 50 tums Subwoofer Lite inspiration för alla som tröttnat på sina "vanliga" 10 tums subbor . Nu har man lovat integrera detta monster i en hembio-setup på mässan. Ett demo rum som jag inte tänker missa. Apexorca and Danne75 2 Quote
calm Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 22 minutes ago, bigblue said: Det är nu bara 10 dagar tills vi åker ner till High End mässan. Och det verkar som om vi blir ett litet gäng från Euphonia som kommer ha nöjet att stöta på varandra i korridorerna. Nyheter och pressreleaser kablas ut med allt tätare mellanrum. Hittade bl a denna blänkare: 50 tums Subwoofer Lite inspiration för alla som tröttnat på sina "vanliga" 10 tums subbor . Nu har man lovat integrera detta monster i en hembio-setup på mässan. Ett demo rum som jag inte tänker missa. Glöm inte njurbälte och tandskydd! 50-tum det heter duga! Calm Quote
Apexorca Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Western Electric fattade detta för ca 100 år sedan. Vad hände med den kunskapen??? Mer 50 tummare åt folket. UffeZ 1 Quote
bigblue Posted May 10, 2017 Author Posted May 10, 2017 Kunskapen finns nog kvar men för 100 år sedan började kvinnorna ta sig friheter. 1919 fick de rösträtt i landet snart började de tycka till om både ditt och datt Apexorca and UffeZ 2 Quote
Harryup Posted May 13, 2017 Posted May 13, 2017 On 2017-5-7 at 22:12, Apexorca said: Western Electric fattade detta för ca 100 år sedan. Vad hände med den kunskapen??? Mer 50 tummare åt folket. Nja, gjorde dom? Mig veterligen är deras mest använda bas 18" TA-4181. /Harryup Quote
Apexorca Posted May 14, 2017 Posted May 14, 2017 (edited) 8 hours ago, Harryup said: Nja, gjorde dom? Mig veterligen är deras mest använda bas 18" TA-4181. /Harryup Du missförstod mig och diskussionen tror jag. Men jag kanske var otydlig eftersom jag grundade mitt inlägg lite på ett inlägg från bigblue och ffa det om 50 tummare som stod långt upp på samma sida. Jag vet inte vilken storlek på basar som var mest använt av Western Electric, säkert som du skriver, men förra året var det visst 30 tummare enligt Grottmannen. Jag hävdar inte att de hade 50 tummare för det känner jag inte till. Nedan citat från Grottmannen från förra årets Münchenmässa onsdagen 2016-05-09. On 2016-05-09 at 12:39, Grottmannen said: Fortsatte du inte in bakom så du fick en bild på de dubbla 30-tummarna de hade i basen? Jag gillade det här. Mycket bättre än det som spelade hos Silbatone förra året. Det är ju en dynamisk kapacitet i den här typen av grejor som man nästan helt valt bort i alla andra system på mässan. Systemet färgade en del tonalt men å andra sidan vill jag hävda att det här var det minst färgande systemet på mässan när det gäller dynamik. 120 dB vid 1 watt är en helt extrem känslighet och man spelade på 4 watt förstärkare i det största (?) rummet på mässan. Fascinerande. Här hemma har jag en känslighet på en bit över 100dB men kan konstatera att det draget och den närvaron i mellanregistret har jag inte. Mitt inlägg du citerar var mest lite skämtsamt med tanke på diskussionen som följde efter bigblues inlägg, citerat nedan. Då tänkte jag på Western Electric som förra året enligt Grottmannen alltså hade 30tummare och för att de generellt hade jättestora basar och förstod nyttan med det. Så just mitt utspel om 50 tummare specifikt handlade om bigblues länk. Se nedan. On 2017-05-07 at 21:14, bigblue said: Det är nu bara 10 dagar tills vi åker ner till High End mässan. Och det verkar som om vi blir ett litet gäng från Euphonia som kommer ha nöjet att stöta på varandra i korridorerna. Nyheter och pressreleaser kablas ut med allt tätare mellanrum. Hittade bl a denna blänkare: 50 tums Subwoofer Lite inspiration för alla som tröttnat på sina "vanliga" 10 tums subbor . Nu har man lovat integrera detta monster i en hembio-setup på mässan. Ett demo rum som jag inte tänker missa. Edited May 14, 2017 by Apexorca Quote
Double A Posted May 16, 2017 Posted May 16, 2017 Lycka till i München! jag längtar redan efter era fina bilder från mässan Med vänlig hälsning, Anders Quote
Harryup Posted June 3, 2017 Posted June 3, 2017 On 2017-5-14 at 08:28, Apexorca said: Du missförstod mig och diskussionen tror jag. Men jag kanske var otydlig eftersom jag grundade mitt inlägg lite på ett inlägg från bigblue och ffa det om 50 tummare som stod långt upp på samma sida. Jag vet inte vilken storlek på basar som var mest använt av Western Electric, säkert som du skriver, men förra året var det visst 30 tummare enligt Grottmannen. Jag hävdar inte att de hade 50 tummare för det känner jag inte till. Nedan citat från Grottmannen från förra årets Münchenmässa onsdagen 2016-05-09. Mitt inlägg du citerar var mest lite skämtsamt med tanke på diskussionen som följde efter bigblues inlägg, citerat nedan. Då tänkte jag på Western Electric som förra året enligt Grottmannen alltså hade 30tummare och för att de generellt hade jättestora basar och förstod nyttan med det. Så just mitt utspel om 50 tummare specifikt handlade om bigblues länk. Se nedan. Aha, ja det var ElectroVoice 30" som egentligen satt i Patrician 800. 30" ElectroVoice mvh/Harryup Quote
Recommended Posts