Jump to content

Ibland har man lite tur


new order

Recommended Posts

Helt rätt Taxmannen. Jag vann ett Wilson Gloss kit som de har tagit fram. Inget som jag hade köpt,men som gåva var det ju inget man tackade nej till. Mina högtalare är redan nog glansiga men kanske någon gång i framtiden kittet kan komma till användning. Tycker att det är rätt fränt att de erbjuder såna här grejor, de har ofta fått frågor från sina kunder om hur man ska behandla finishen på sina W.A högtalare, och till sist så tog dom fram detta. För min del är det ganska onödigt. Mina står i en bra miljö utan direkt solljus så lacken far knappast illa av att stå som de gör. Däremot så skulle jag gärna ha deras högtalarkapell eller skydd eller vad man nu ska kalla det. Kanske nästa tävling....;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för alla glada tillrop. Jo, med tanke på priset hade jag nog inte köpt det själv. Men jag skaffade Plexus plastic cleaner som Debby Wilson rekommenderade, efter att hon hört sig för med lack avdelningen. Och det är ett superbra medel att polera högtalarna med. Lättanvänt och luktar gott. Det ska jag fortsätta med. Det luktar precis som högtalarna gjorde när de var alldeles nya och skyddsplasten avriven. Använder det även på hojen med gott resultat. Nästa grej för mig blir vinyl. Och inte vinyl rengöring då utan vinylspelare. Har fått fina rekommendationer och ska köpa det som rekommenderats. Jag är lite av en gambler och litar på mina rådgivare...?

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Taxmannen said:

Kul med vinyl - det känns som att du försökt kämpa emot länge nog nu :thumbsup:

någon liten ledtråd kanske så att vi får gissa? :39:

Oj. Blir inte riktigt än. Men det jag är inne på har lite med Robin Hood att göra... Men först ska jag njuta av en förhoppningsvis lång sommar med mycket hojåkande!??

Link to comment
Share on other sites

Just now, new order said:

 

Haha. Förstod att någon skulle ta det direkt. Jo. Ingen idé att förneka. En sådan vill jag ha! Och strävar mot.

Den var lite för lätt...öppet mål :). Kul att även du ger dig in i "vinylträsket". Nottingham var jag på väg att köpa. De jag har lyssnat på har låtit jättebra.

Vad kör du för hoj?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, new order said:

Uppfyllde min dröm om MC kort i fjol och skaffade en Yamaha MT-09. Rolig och lättkörd hoj.

Kul! Själv tog jag hojkort 1978 och hade hoj i många år men nu blir det bara några turer per år med lånad hoj på jobbet. Kör försiktigt!

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, LasseJ said:

Kul! Själv tog jag hojkort 1978 och hade hoj i många år men nu blir det bara några turer per år med lånad hoj på jobbet. Kör försiktigt!

Jo. Det ska jag. Men erkänner att jag är sugen på att känna draget. Så lite kommer jag att gasa på. Givetvis i kontrollerade former och inom lagens råmärken....????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...