calle_jr Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 On 2021-07-29 at 16:43, Sammy said: Har även passat på att skriva ut lite kabellyftare. De ser bra ut! Jag har varit lite tveksam till grundmaterialet för vissa tillämpningar, men det börjar dyka upp andra material i pellets, och man har t.o.m börjat använda betong med stora printers. @Double A visade ett prov med 50% trä i grundmaterialet. Då börjar det bli intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted October 20, 2021 Author Share Posted October 20, 2021 4 hours ago, calle_jr said: Jag har varit lite tveksam till grundmaterialet för vissa tillämpningar, men det börjar dyka upp andra material i pellets, och man har t.o.m börjat använda betong med stora printers. Ja det finns en hel uppsjö av olika material allt från kolfiber, boron, cellulosa, graphene, nylon, mm. Brukar köra med filament från ett svenskt företag som heter add:north https://addnorth.com calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Double A Posted October 21, 2021 Share Posted October 21, 2021 On 2021-10-20 at 06:10, calle_jr said: @Double A visade ett prov med 50% trä i grundmaterialet. Då börjar det bli intressant @calle_jr Du skulle bara veta va intressant det kan bli😎 calle_jr and Amatören 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amatören Posted October 23, 2021 Share Posted October 23, 2021 On 2021-10-21 at 20:40, Double A said: @calle_jr Du skulle bara veta va intressant det kan bli😎 Yepp! Double A 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 Såg en riktigt intressant lösnings på akustikvägg hos en på Devialet forumet som jag brukar titta in i ibland! Kanske inget jag skulle installera hemma men klart intressant lösning om det fungerar. https://devialetchat.com/attachment.php?aid=4926 https://devialetchat.com/Thread-Newbie-here-from-Peru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 2, 2021 Author Share Posted November 2, 2021 Som många vet så är det lite knöligt att få kabellocket på plats i en Devialet om man har lite kraftigare kontakter som t.ex. furutech´s! Så nu håller jag på och gör en liten prototyp på hur jag kan lösa problemet på bästa sätt Josaa, Apexorca, P-pan and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 19, 2021 Author Share Posted November 19, 2021 Print av prototypen som närmar sig slutfasen. Double A, Ampalang and fredrik 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 20, 2021 Author Share Posted November 20, 2021 Det börjar närma sig färdigt prototyp! Bara lite små ändringar för att sedan testa med ett lite finare filament i mattsvart för bättre resultat ytmässigt! calle_jr, P-pan, AlfaGTV and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 Prototypen på plats. Ivery, Double A, VoicesInMyHead and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Double A Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Snyggt! Häftigt vad man kan göra med en 3d printer😍 Sammy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 50 minutes ago, Sammy said: Prototypen på plats. Vad är det den sitter i för något? Jag får inte riktigt ihop det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavia rs Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 2 hours ago, Sammy said: Prototypen på plats. Snygg lösning @Sammy Hur blir den slutgiltiga lösningen i krom likt Devialeten? 1 hour ago, VoicesInMyHead said: Vad är det den sitter i för något? Du ser en Devialet uppifrån den låga kåpan gör de svårt att få in större IEC under den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 5 minutes ago, octavia rs said: Du ser en Devialet uppifrån den låga kåpan gör de svårt att få in större IEC under den. Ahh! Just det.... snygg lösning, känns som alla Devialet ägare skulle behöva en sådan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Double A Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Hade gått att lösa med vinkelslip också🤣🤣🤣❤️ Tyking 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 21 minutes ago, octavia rs said: Hur blir den slutgiltiga lösningen i krom likt Devialeten? Jag vet inte riktigt ännu då jag tror det kan bli svårt att få samma nyans av krom! Ska ta en titt hos ett företag som kör foliering och dom har lite olika krom folier! Jag har nog tänkt att jag kanske ska köra mattsvart då det är lite andra detaljer som är svart på Devialeten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 15 minutes ago, Double A said: Hade gått att lösa med vinkelslip också🤣🤣🤣❤️ Att jag inte tänkte på det då hade jag sluppit trixa med alla konstiga vinklar mm. som kåpan har! Double A 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 20 minutes ago, VoicesInMyHead said: Ahh! Just det.... snygg lösning, känns som alla Devialet ägare skulle behöva en sådan! Ja verkligen konstigt att Devialet inte har erbjudit liknande lösning! Kanske jag får erbjuda lösningen jag tagit fram till andra Devialet ägare om resultatet blir tillräckligt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 Jag passade på i helgen att städa upp i mitt skåp och köra även lite Kabelhygien för att förbereda lite plats för nått nytt som är på G! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 VoicesInMyHead and LPL 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 Här är en annan lösning på problemet som jag kör med... LPL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 17 hours ago, bfjohansson said: Här är en annan lösning på problemet som jag kör med... Jag hade dessa i början men tyvärr så är ljudskillnaden brutalt stor med Furutech FI-50 R NCF! Så det var bara att bita i det sura äpplet med slanta upp 💰 då FI-50 inte är direkt gratis och kompromissa med att locket inte fick plats längre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 @bfjohansson tänkte försöka få tid att komma förbi dig någon dag och mäta så du kan laborera med sweet eq till din Devialet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 3 minutes ago, Sammy said: @bfjohansson tänkte försöka få tid att komma förbi dig någon dag och mäta så du kan laborera med sweet eq till din Devialet. Du är välkommen när som helst. Jag har ju 1000 nuförtiden, men inte permanent då den ena bara är på lån från Devialet. Sammy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 1 minute ago, bfjohansson said: Du är välkommen när som helst. Jag har ju 1000 nuförtiden, men inte permanent då den ena bara är på lån från Devialet. Toppen då har du ju samma uppsättning som jag har 🤓! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 24, 2021 Author Share Posted November 24, 2021 Mitt egna pipeline! Kabelhållarna som jag postade för ett tag sedan där designen såg ut som streckgubbar, är anpassat med tanke på mina högtalarkablar som har separata ledare för plus och minus. Där av designen av hållarna med de två spretande händerna! lindvall, ishoot, Josaa and 4 others 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 24, 2021 Author Share Posted November 24, 2021 Äntligen så anlände den lindvall, VoicesInMyHead and ishoot 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 24, 2021 Author Share Posted November 24, 2021 Kan ge en hint om att det är en riktigt bra PSU i lådan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 24, 2021 Author Share Posted November 24, 2021 En hint mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VoicesInMyHead Posted November 24, 2021 Share Posted November 24, 2021 jag har ingen aning men jag gissar på P28 ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sammy Posted November 24, 2021 Author Share Posted November 24, 2021 22 minutes ago, VoicesInMyHead said: jag har ingen aning men jag gissar på P28 ! Inte riktigt! Det är din favorit konstruktör som har konstruerat nätdelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts