Jump to content

Recommended Posts

4 minutes ago, Sammy said:

Det är just det jag är rädd för då jag har HDMI över ip enheter på jobbet som blir riktigt varma och har lagt ned då och då!

Som sagt Uptone säger att man inte behöver oroa sig för livslängden. Vad folk ändå  tror kan man inte göra något åt...:smile: Men om du monterar kylflänsen du köpt så går termperaturen ner lite. 

• Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Är helt ny här på forumet. Jag har hållit på med hifi ett bra tag och det är en del anläggningar som har passerat revy under resans gång. Min hifi saga börja med att jag köpte Hifi Consult Oves Martin

Glad i hågen så gjorde jag ett besök hos en som har en makalös anläggning med min Reidar kabel och Devialet, av nyfikenhet av hur dessa kunde låta hos honom! Vi koppla in Devialen till högtalarna

Ämnet har varit uppe flera gånger tidigare och jag vill inte starta en debatt om detta i din tråd. Men för att få lite balans vill jag ändå lägga in en liten "stänkare" att fundera kring. Det gör jag

Posted Images

5 minutes ago, Sammy said:

Tyckte du att Teddyn gjorde skillnad! Tänker testa lite och se om det gör det till bättre eller sämre, skulle det visa sig att det blir sämre så kan jag använda Teddyn till min router istället för IFI enheten!

Jag minns inte riktigt då det var ungefär 100 år sedan, det var nog ingen natt och dag skillnad dock, men nånting gjorde den säkert. Min anläggning var inte i närheten av att vara lika avslöjande på den tiden dock.

Angående kylfläns till eR så var jag också på väg att köpa, men precis som @magnuskan säger så anser inte konstruktören att det är något problem utan att den är byggd för att bli varm, och med tanke på mängden enheter de sålt så har jag valt att lita på det.

35 minutes ago, VoicesInMyHead said:

Angående kylfläns till eR så var jag också på väg att köpa, men precis som @magnuskan säger så anser inte konstruktören att det är något problem utan att den är byggd för att bli varm, och med tanke på mängden enheter de sålt så har jag valt att lita på det.

Det beror väldigt mycket på var/hur man har sin eR med, ligger den helt öppet och bra med luft runt omkring så håller den sig nog under de 48 grader den kan/får bli. Jag har min monterad på väggen i mitt nätverksskåp med kylfläns både på baksidan och framsidan. I skåpet har jag jämn temperatur så eR håller konstant mellan 41-42 grader på chassit detta diskuterades även med konstruktören att man ska inte kyla ner den under 40 grader då det kan förändra prestandan.

Att de sålt många de stämmer och få verkar ha problem men de säger ju inget om hur de är om 5år, 10år man får ju helt enkelt hoppas att det inte ger problem över tiden :)

Har man den i ett utrymme med begränsad ventilation är de nog inte fel att kolla med en IR-termometer så man håller sig inom ramarna.

11 minutes ago, octavia rs said:

Det beror väldigt mycket på var/hur man har sin eR med, ligger den helt öppet och bra med luft runt omkring så håller den sig nog under de 48 grader den kan/får bli. Jag har min monterad på väggen i mitt nätverksskåp med kylfläns både på baksidan och framsidan. I skåpet har jag jämn temperatur så eR håller konstant mellan 41-42 grader på chassit detta diskuterades även med konstruktören att man ska inte kyla ner den under 40 grader då det kan förändra prestandan.

Att de sålt många de stämmer och få verkar ha problem men de säger ju inget om hur de är om 5år, 10år man får ju helt enkelt hoppas att det inte ger problem över tiden :)

Har man den i ett utrymme med begränsad ventilation är de nog inte fel att kolla med en IR-termometer så man håller sig inom ramarna.

Jag får nog ta och mäta tempen på den då jag har den i ett skåp med öppen bakdel, vill ju inte att den tappar i prestanda!

27 minutes ago, Sammy said:

vill ju inte att den tappar i prestanda!

Har du den i ett skåp utan någon ventilation kan den nog ligga i de övre spannet om det skulle försämra prestandan de tror jag inte.

Försämrad prestanda handla mest om den kyls ner för mycket vilket vissa säkert gjort som monterat fläktar direkt mot den.

Ska man laborera med kylning, ha den i dåligt ventilerade utrymmen så är det nog inte fel och mäta på den och se så man håller sig på rimliga temperaturer.