Jump to content

Säljer min dröm-anläggning


A/Wing.

Recommended Posts

Säljer min dröm-anläggning på grund av vikande intresse som består av följande.

Egenbygd dator passiv kylning extern nätdel LAGRING Synology 2x3

Försteg Mark-Levinson NO 380s

Slutsteg Mark Levinson N033H.

Dac Stahl-Tek Ariaa

USB-rening iFi-Micro iUSB 3,0 och iFi iPurifier

Skivspelare AVID Diva II SP.  SME 309 Pickup SYX Airy 3

Högtalare.Peak Consult. Dragon.

Strömrening Purist Audio AC Extension LE Transparent Powerbank 6. Line Harmonizer Qv2.

Strömkablar Purist 2xAquila   Neptun  Venusta.

Signal och digitalkablar. Purist Canorus +Proteus Provectus

Hög.Kablar.Purist.Canorus + Neptune.

Även stereo-bänken är till salu + all cd med hyllor och vinyl

Akustikväggen kan plockas ner i smådelar för att återuppsättas hos vederbörande om intresse finns.

Helst av allt skulle jag vilja sälja hela anläggningen till en och samma person men förstår att det blir problem på grund av slutsumman.

Så det verkar mest troligt att det blir del för del.

Bilder på riggen finns på min bildtråd Äntligen nöjd med ljudet.

Pris får vi diskutera via pm eller tel.0735 690706.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag hade bokat in ett möte med en dansk kille som skulle komma hit för att lyssna på mina Slutsteg 

så jag bestämde mig för ett par dagar sedan att lyssna en sista gång och blev sittande i många 

timmar och kunde bara konstatera att det låter riktigt bra och att det är ganska skoj det här. 

Nu hade jag inte lyssnat på kanske en månad minst så det bidrog säkert men härligt var det 

Jag fick faktiskt kalla kårar av tanken att sälja.

Så som ni ser så behåller jag anläggningen ni tycker nog att jag är bra velig:blush men så här blir det. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, A/Wing. said:

Jag hade bokat in ett möte med en dansk kille som skulle komma hit för att lyssna på mina Slutsteg 

så jag bestämde mig för ett par dagar sedan att lyssna en sista gång och blev sittande i många 

timmar och kunde bara konstatera att det låter riktigt bra och att det är ganska skoj det här. 

Nu hade jag inte lyssnat på kanske en månad minst så det bidrog säkert men härligt var det 

Jag fick faktiskt kalla kårar av tanken att sälja.

Så som ni ser så behåller jag anläggningen ni tycker nog att jag är bra velig:blush men så här blir det. 

Hej Anders,

Bra beslut! Inte til min fordel, men kærligheten til musikken sejrede!

:-)

Link to comment
Share on other sites

Alla beslut är bra, bortsett från de man ångrar i efterhand. Kul att du hann ångra dig i tid! :thumbsup:

Jag har grämt mig för att jag sålde mina vinyler  när CD:n kom. Nu när jag äntlingen har fått till vinylen som jag vill ha den så hade de suttit som en smäck att plocka fram mina gamla skivor. Men man måste gå vidare och faktiskt lyssnar jag på lite annan musik idag, än då.

Man får väl säga grattis till den nygamla anläggningen!

Calm

Link to comment
Share on other sites

Vilket bra beslut. Det kommer du inte att ångra. Det är en makalöst fin drömanläggning du har. Jag spånade ett tag faktiskt på om man skulle pm:a ett gäng medlemmar på Euphonia för att kolla om vi skulle gå ihop och köpa den för att sedan kolla med dig efter ett tag om du hade ångrat dig, vilket du säkert hade gjort, och så kunde vi sälja den tillbaka till dig för samma pengar. Helt enkelt en liten välljudsgärning.  :thumbsup:

Skämt åsido, skönt att du hann ångra dig i sista stund!

mvh
Lasse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...