jaxho Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 (edited) Tänkte visa några bilder från Radiocentralen i Umeå. Demo torsdag och fredag 16-17 mars 2017. Börjar med Jocke från Septon (tv) och Magnus från Rc.http:// Högtalarna är alltså dom nya Sonus faber i hommage tradition-serien, i detta fallet stativaren Guarneri och golvaren Serafino. Finns också en större golvare, Amati. Mycket vacker finish men svåra att fota. Blanka som javetintevad! Vi ser också en trippel från audio research. Överst tronar slutsteget VT 80, 2 x 75 W med två par KT 120 rör, sedan försteget LS 28 och under är det DAC 9. 90 K per styck ca. Vad jag förstod så var audio research relativt nytt hos Septon. Musiken kom från dator och skivspelare från Avid tog hand om dom runda, svarta. Detta kan vara en Avid Sequel med en Origin Live arm och en Nagoka PU. Tyvärr blev det nåt med motorn till spelaren så den fick vila på fredag, bra då att det fanns en till Avid, en Diva ll SP med lika utrustning. Torsdagen så spelade den med Wadia Intuition 01 och stativarna som matades även digitalt via dator. Elkablaget sköttes via Purist Audio Design och Furutech. Högtalarkabel var Polska Albedo Monolith (gråa, flata tv om Furutech-dosan, en för plus och en för minus). Jamenhurlääätedå!? Torsdag. Ärligt talat, sådär! Wadia med Guarneri, nja. Burkigt och lite instängt. AR med Serafino bättre men... Fredag var det AR på båda och nu släppte det mer. Mer medryckande och live. Det var ganska stor skillnad beroende på vilka låta som spelades, en del (ffa akustisk gitarr, fiol od) var enormt bra, tycker jag. Kan det vara så att Sf behöver lite mer effekt i förstärkaren för att blomma ut ordentligt? Vänligen Jaxho Edited March 19, 2017 by jaxho Får det inte att funka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigblue Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 (edited) Kul läsning. Håller med om att SF behöver mycket kraft för att blomma ut. Själv erbjuder jag 600 W till mina Amati Futura. Har du koll på vad för kablage man kör med? Edited March 19, 2017 by bigblue Ser att fler bilder och text tillkommit som svarar på min fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Hej Jaxho, Du har fel länk till dina bilder (utom den första). Om jag inte minns fel, så kan man inte kopiera länken från t ex en läsplatta. Man måste köra via en laptop/pc. Om du går tillbaka till Photobucket och tar upp bilden jag visar nedan, så skall du gå ut i den rutan det står Direct som jag ringat in i röd cirkel. Det är den länk du skall kopiera och klistra in på sidan. Då skall det funka. Det är så jag laddade upp bilden nedan. //Bebop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaxho Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 Tack för hjälpen.Nu ska det funka. Jaxho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Fy för sådan hantering av en vinylskiva. Det gäller att vara rädd om det svarta guldet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 1 hour ago, Vox said: Fy för sådan hantering av en vinylskiva. Det gäller att vara rädd om det svarta guldet. Kanske var dammskyddet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaxho Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 (edited) Elkablarna var PAD limited edition till Furutech-lådan och Aquila sedan. På fredag kväll off-hour så var vi några som även provade Neptune istället för Aquilan och det var ett bra lyft. Rundar av med några bilder. Det demades ju faktiskt också Elac tillsammans med Wadia i en annan del i butiken. Lyssnade dock inte på dom. Ett par stoora Monitor Audio PL 500 ll. Lite övrigt. Det var allt jag hade. Tack Stig, Bengt, Peter, Magnus och Tommy från Radiocentralen och Jocke från Septon för en trevlig upplevelse. Vänligen Jaxho Edited March 26, 2017 by jaxho namnbyte Richard 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilgore Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Kul att se hifireportage från norr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts