Jump to content

Highlights från High End 2017

calm
 Share

Recommended Posts

7 hours ago, Harryup said:

Om det hade varit svårt så hade det varit enkelt. :) Tja, i år anmälde sig väl 5 personer (Calm med partner och Byzan + Apex och Revoxaren) ifrån Audio Concept kunde man gissa på ungefär 10 så runt 16-17 anmälda. 54 personer kom. Det känns väldigt svårt att gå till ett annat ställe för ingen kommer kunna puzzla ihop det så snabbt på så osäkra grunder. Men jag kan hålla med om att det inte känns otroligt att det finns nån restaurang som kan ha en bättre kväll då och då.

mvh/Harry

Jag håller helt med dig och därför skrev jag som jag skrev. Det kanske är så att den flexibiliteten som Vapiano kan erbjuda blir svår att finna på andra ställen utan att ha helt bindande föranmälan. Lite så. Bara en tanke att kunna sitta tillsammans om det hade gått och kanske inte behövt köa i 35 minuter på maten. Men se det inte som någon kritik, det blev utomordentligt trevligt hur som helst.:)

Calm

Jag håller helt och hållet med. Förklarade bara omständigheterna. Däremot kan jag tycka att kanske "Stockholms avdelningen" kunde gå ut och äta bättre mat vid något mer tillfälle om året. Och då kan ju föranmälan här göras. Nån intresserad?

mvh/harryup

On 03/03/2017 at 06:57, calm said:

Vi traskar vidare till nästa rum. Här kör Naim med litet komprimerat system.

Lät faktiskt riktigt bra med numera egenproducerade högtalare. Tidigare matchning av annat märke har inte varit optimalt, då Naims ganska karaktäristiska ljud på något sätt gått förlorat. Nu mer mjukt framtonat.

Representanten från Naim pratade mycket kring egna kablar och kabelisolering.

Calm

Visst är det väl Neat accoustics högtalare och nog var det väl Chords kablar som demades här?

5 hours ago, exPERten said:

Visst är det väl Neat accoustics högtalare och nog var det väl Chords kablar som demades här?

Neat högtalare kan jag bekräfta, men kablarna kände jag inte riktigt igen. Kan ha varit Chord? Vita digitala kablar med dubbla skärmar som engelsmannen pratade sig varm om. Och deras förmåga att lämna ute digitala störningar.

Calm

On 2017-03-09 at 20:35, calm said:

Inga problem. Snarast mening att kunna lägga in andra kommentarer i tråden.

Låter intressant med phonokabeln. Återkom gärna med rapport efter att Krelle och Gurkan har lyssnat och fällt sina yttrande.

Fredrik har en sällsynt förmåga att göra kablar!

Calm

Hej igen

Krelle och Gurkan var hemma hos mig och de var mycket imponerade över ljudet, Gurkan tyckte att det var det bästa ljudet han hört någonsin hemma hos mig, framför allt efter att han justerat högtalarpositionen med några centimeter. Gurkan är en känslig person.!! Krelle var förvånad över att bakgrunden var så tyst när man spelade vinyl, håller med om det , vet inte om det beror på skivspelare (technics1200) eller RIAA:t (Soulution 530)

tommy

21 hours ago, Hans-Tommy said:

Hej igen

Krelle och Gurkan var hemma hos mig och de var mycket imponerade över ljudet, Gurkan tyckte att det var det bästa ljudet han hört någonsin hemma hos mig, framför allt efter att han justerat högtalarpositionen med några centimeter. Gurkan är en känslig person.!! Krelle var förvånad över att bakgrunden var så tyst när man spelade vinyl, håller med om det , vet inte om det beror på skivspelare (technics1200) eller RIAA:t (Soulution 530)

tommy

Kul! Låter som den verkligen föll i god jord. Kablar kan ha en positiv och ibland avgörande betydelse. Måste få till ett test hemma hos mig.

Calm