Jump to content

Peter Gabriel


Amund

Recommended Posts

Jag köpte Growing Up på DVD härom veckan.

Det är en kanon (suverän och alla andra superlativ!) skiva på alla dess sätt, men framförallt så är det MUSIK!! Det är inte ofta jag blir helt frälst på en skiva men nånting på just denna är... ja jag vet inte vad.

Hela showen är bra men vissa låtar sticker ändå ut.

More than this är för mig fulländad. Sånt driv och så mycket musik i en(!) låt finns det inte många utav. Jag blir nästan sentimental :blush

Mercy Street och Sky Blue är även dom höjdpunkter.

För att beskriva skivan lite mer utan att spåra ur :D

Flera gästartister bla "Alabama Blind Boys" finns med. Just "Alabama Blind Boys" tar låten Sky Blue till nya höjder :app: . Jag har nu fått reda på att även dom finns med på den vanliga CD versionen av låten, så den är nu beställd! (Albumet "UP")

En annan kul grej är att Mr Gabriels dotter Melanie är med och sjunger backup vocals, duktig är hon oxå. (sen gör hon inte showen tråkigare att se på :D )

Ljudformaten är:

DTS

DD 5.1

Dolby Stereo

Dolby Stereo håller helt ok kvalitet. Flerkanls ljudet kan jag inte uttala mig om då jag inte har möjlighet att testa. (men musik är bäst i 2-kanal ;) )

Hoppas det har kommit fram att den är ett måste i samlingen bland allt mitt surrande, men jag kan bara inte hjälpa det :blush

/Amund

B0000DZ3H4.01.LZZZZZZZ.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte Growing Up på DVD härom veckan.

Det är en kanon (suverän och alla andra superlativ!) skiva på alla dess sätt, men framförallt så är det MUSIK!! Det är inte ofta jag blir helt frälst på en skiva men nånting på just denna är... ja jag vet inte vad.

Hela showen är bra men vissa låtar sticker ändå ut.

More than this är för mig fulländad. Sånt driv och så mycket musik i en(!) låt finns det inte många utav. Jag blir nästan sentimental :blush

Mercy Street och Sky Blue är även dom höjdpunkter.

För att beskriva skivan lite mer utan att spåra ur :D

Flera gästartister bla "Alabama Blind Boys" finns med. Just "Alabama Blind Boys" tar låten Sky Blue till nya höjder :app: . Jag har nu fått reda på att även dom finns med på den vanliga CD versionen av låten, så den är nu beställd! (Albumet "UP")

En annan kul grej är att Mr Gabriels dotter Melanie är med och sjunger backup vocals, duktig är hon oxå. (sen gör hon inte showen tråkigare att se på :D )

Ljudformaten är:

DTS

DD 5.1

Dolby Stereo

Dolby Stereo håller helt ok kvalitet. Flerkanls ljudet kan jag inte uttala mig om då jag inte har möjlighet att testa. (men musik är bäst i 2-kanal ;) )

Hoppas det har kommit fram att den är ett måste i samlingen bland allt mitt surrande, men jag kan bara inte hjälpa det :blush

/Amund

                                B0000DZ3H4.01.LZZZZZZZ.jpg

Fantastisk bra DVD med PG du har kjøpt, har også UP og SO på 200 gr Vinyl, min favoritt (SO), og det er fantastiske musikk og lyd opplevelser, anbefales om man spiller vinyl...

Link to comment
Share on other sites

Om du gillar denna lär du kolla in Peter Gabriel - Secret world [LIVE] (DVD-versionen). Jag gillar den bättre än Growing UP, inte minst för att min favoritlåt San Jacinto är med där.

Skivan har samma tekniska specifikation som Growing UP, dvs DTS 5.1, Dolby Digital 5.1 och Dolby Digital 2.0. Jag föredrar helt klart DTS-spåret, även fast jag har 2.1-setup.

Köp den idag!

B00008977N.01.LZZZZZZZ.jpg

Link to comment
Share on other sites

Secret World är inte dålig men jag tycker mixen är lite knepig men det e kanske en smaksak.

Skivan UP kan sätta ens rum i rejäl gungning om ens högtalare spelar lååågt i fekvens. Just låten Sky blue är väl den "värsta" i det avseendet. Skivan är kalasbra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...