Hifi_Perrra Posted February 19, 2017 Posted February 19, 2017 Hej, Vi köper ju inte bara hifi även om det största intresset kanske ändå är hifi och allt som har med ljud att göra men även film. Så jag tänkte att det ändå kunde få finnas en tråd där man kan få skriva samt eventuellt kan lägga upp en bild alt en produktbild på något man köpte senast. Det kan ju vara ett armbandsur eller tex något auktionsfynd. Det bestämmer man själv men det behöver kanske inte vara ett paket kaffe om ni förstår vad jag menar. Det köper ju i stort sett alla ändå när dom går till affären. Utan denna tråd är mer till för att visa övriga hobbys och sådant man köper vid sidan av hifin. Tänk alltså främst hobbys förutom hifi. Men OBS! Håll er till forumreglerna när ni postar alltså. Så går det säkert bra. Mitt senaste köp var en kikare: En Vortex Diamondback 10x28. Min tredje Vortex kikare även om jag gav bort dom andra två i Julklapp till min far och min bror. Ser ut så här:
sprudel Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Tycker du detta är relevant på ett HiFi-forum?
Adagio Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 Om man har en väldigt liten display, eller sitter lååångt bort från stereon. Om man vill studera sina rör i makro från lyssningsplats. Jag kan tänka mig massor av relevanta användningsområden.
JWE Posted February 20, 2017 Posted February 20, 2017 1 hour ago, Adagio said: Om man har en väldigt liten display, eller sitter lååångt bort från stereon. Om man vill studera sina rör i makro från lyssningsplats. Jag kan tänka mig massor av relevanta användningsområden. För att se hur långt fjärren räcker!
Hifi_Perrra Posted February 20, 2017 Author Posted February 20, 2017 (edited) Snart kommer nog lite fler intressanta köp i denna tråden. Men det blir om någon vecka så där... För den som tycker att det är intressant. Ni andra får blunda Håll ut.. Det ena fyndet är från Före Kristus.... Edited February 21, 2017 by Hifi_Perrra
calle_jr Posted February 22, 2017 Posted February 22, 2017 Denna tråden hänger löst. Om det bara handlar om att posta statusprylar så hör den inte hemma här. Det finns andra sajter som är bättre för det. Om kikaren har tillhört John Lennon så är det en annan femma. shifts and sprudel 2
Vox Posted February 22, 2017 Posted February 22, 2017 Jag gillar inte "skryttrådar" och det anser jag att detta är. sprudel and shifts 2
calm Posted February 22, 2017 Posted February 22, 2017 Tveksamt om detta ämne har något intresse på ett audioforum. Även klocktråden känns tveksam. Fototråden är mer inriktad på fotografering av hifi och eftersom detta inte bara är ett textforum , som många andra fora är, utan i mycket ett bildforum så känns den helt naturlig i sammanhanget. Calm jaxho, UffeZ and sprudel 3
Taxmannen Posted February 22, 2017 Posted February 22, 2017 (edited) Jag skulle säga så här - de flesta forum som "tillåter" allehanda trådar som inte har något att göra med forumets ämne brukar ha en sektion för "off-topic" där allt mellan himmel och jord som inte bryter mot forumets regler kan diskuteras. Om man från forumets ledning vill tillåta den typen av trådar kanske det vore läge att skapa en sådan "lounge". Jag ser dock inget jättebehov Edited February 22, 2017 by Taxmannen
Hifi_Perrra Posted February 22, 2017 Author Posted February 22, 2017 Ok, skit i det då. Gör som ni alltid har gjort och lås tråden.. Tack för hjälpen!
Bebop Posted February 22, 2017 Posted February 22, 2017 Den är nu låst. Hifi_Perrra, BTS, UffeZ and 1 other 4
Recommended Posts