Jump to content

Accuphase DP-67


thli72

Recommended Posts

Hej alla hifigalningar.

Då har man enkligen registerat sig efter flera veckor av tjuvläsande. :D

Skall beställa en Accuphase DP-67 nästa vecka och sitter just med att fundera ut vad jag skall köpa för tillbehör.

Har redan beställt en Shaktisten,2 on-liners och en ultramus.(lite mindre version av musen som Timbre har på Amatin)

Sen var det det här med fötter, funderar på Aurios 1.2 någon som vet något om dessa?

Några andra förslag vad jag skall ha för fötter till DP-67, tillägas kan väl göras att den skall stå på en Empire av bänk.

Vet inte riktigt vad jag skall ställa Ultramusen köpte den mest på skoj mär jag ändå beställde ett par av den större modellen till högtalarna, någon som provat som kan komma med förslag?

Link to comment
Share on other sites

Förresten behöver jag tips på signalkabel också, då jag kommer gå över till balanserat när DP-67 kommer.

Förstärkaren är idag en Accuphase E-210 men den skall bytas till en E-308 till sommaren(hoppas jag).

Vet att Timbre kör Kimber så det borde ju vara ett bra val.

Några andra förslag?

Link to comment
Share on other sites

Ultramössen är väl tänkta att även användas på apparatchassin som ett led i kampen mot internvibrationer om jag har förstått det hela rätt. Varför inte prova ovanför trafon på förstärkeriet? Shaktistenen hamnar väl ovanför drivenheten... :?: Känner inte till Auriosfötter men använder BDR och det fungerar bra (subjektivt alltså... :)) på signalkällor/försteg.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle titta på Stillpoints: http://www.stillpoints.us som har mycket gott renomé och inte är så farligt dyra.

- Det finns en läsvärd recension på enjoythemusic och de omnämns också i positiva ordalag i senaste utgåvan av HiFi+.

Jag hörde mycket positivt om dom när jag var nere på kontinenten i somras och Rick Becker på Enjoythemusic som använder en äldre version av mitt försteg som referens upplever bäst resultat när det är placerat på just stillpoints.

Mvh,

Eliot

PS. Mitt köp är inplanerat men först måste jag köpa lite vinyl innan det blir utsålt - vinyl är färskvara :black:

Link to comment
Share on other sites

FSAudio säljer Stillpoints och de är mycket tillmötesgående.

Direktlänk

Andra intressanta produkter är Harmonix fötter och Acapella Fondato Silenzio som Du säkert kan få låna av Ljudmakarn i Stockholm. De är lite för dyra att köpa på vinst och förlust (omkring 10'000kr per set!) men kan göra underverk men det beror på apparat ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg anvenner Solid Tech Feet of Silence unner min DP-77 med bra resultat. Har tidligere annvennt SD foten och A.R.T Limited Edition.

FOS er i samma katagori som SD men mere luftig och lätt. Det hele bliver en liten bit mindre kontant och hård, men så mere fritt och lett. Om du mangler niveau och pondus i bunnen er FOS nokk inte bra i din kombination, men om du vil have mere avstand och luft omkring stemmer och instrumenter - mere plass i lydbildet - da kan jeg rekommandera FOS.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en uppsätttning av dessa Aurios-fötter och är mycket nöjd :)

Självklart en matchningsfråga, men jag upplever att de övre registren får en högre upplösning och basen blir rappare överlag.

Men se upp, då cdspelaren åker omkring som en karusell med dessa under sig :D

Link to comment
Share on other sites

Jan:

FOS är väldigt spännande men jag vet inte vad jag tycker om utseendet. Ser lite väl "spaceade" ut. Jag skall se om jag kan låna hem ett par och se/höra hur det blir.

Sampix:

Hur farligt är "karusellandet"(kan man säga så?) med Aurios? Är det så att spelaren rör sig om man vill byta spår eller varje gång man byter skiva?

Link to comment
Share on other sites

Är det svårt att balansera FOS? Med 2 bak och bara 1 fram måste det bli mer vikt på den främre.

Hur många olika gummiband finns det att välja på och hur stor vikt skillnad tar banden?

p.s Vad är det för små "gunkor" du har i bakant och vad gör dom?

Link to comment
Share on other sites

En fråga för jag vet själv inte svaret :blush Men har inte Dp-67 dom där nyare fötterna av kolfiber som deras nyare produkter har ??

Ha det bäst

J

Ps

Är liite avis :D

Link to comment
Share on other sites

Timbre:

Går det att få tag i dom gamla i så fall var?

Samplix:

Jo då inga problem, den rör sig ganska lite, men det var JÄ--LIGT svårt att få den rak.

Transparent kablarna ville "putta" spelaren i sidled, blev smått frustrerad innan jag fick det bra :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...