Jump to content

Dac/streamer


christopher

Recommended Posts

Skolboksmässigt! Impulssvaret är dock asymmetriskt beroende på implemenationen av filtret - undras varför man gjort så. 

En dirac som bandbegäsnsas med ett "idealt" (oändlig flankdämpning) filter ser inte ut så. Sedan kan man tycka att avrullningen i diskantregistret om 1/4 dB är lite onödig.

Edited by Morello
Link to comment
Share on other sites

Hej

Brysron som dac har jag kollat lite på och kombinera med deras streamer.

letar i första hand något som tar både dac och streamer i ett.

jag spelar på ett par Martin Logan Acsent via EAD 8300 slusteg, plinius M16 försteg och Sony CDP X-5000.

Lyssnar lite på allt...

Men vill hitta något som skulle kunna vara dac till min Sony spelare och som kan användas som streamare för en NAS disk och för Tidal/apple music.

 

mvh

Christopher

Link to comment
Share on other sites

Du nämner inget om budget vad jag fattat, men baserat på din övriga utrustning så tipsar jag om ett par vettiga japaner:

Pioneer N-70A, balanserad med filtermöjligheter och en ESS9016 DAC UPnP, AirPlay och DAC m.m.

Marantz NA-8005, single ended men välljudande och liknande möjligheter som Pioneer.

Vet inte om Lumin, Aurender har någon kombomaskin men Auralic har ju nyligen lanserat en väl renommerad streamer också.

Link to comment
Share on other sites

Oppo Sonica... $790 direkt från Oppo och DSD512 och 32/768 stöd... Precis släppt... Verkar vara optimala bang-for-buck val...

Naturligtvis kommer det finnas bättre enheter, men bättre för pengarna tvivlar jag på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2017-01-31 at 21:41, AlfaGTV said:

Vet inte om Lumin, Aurender har någon kombomaskin men Auralic har ju nyligen lanserat en väl renommerad streamer också.

I det något högre segmentet så erbjuder Aurenders senaste modell A10 streaming, uppspelning av lagrad musik, DAC och volymkontroll med möjlighet till anslutning direkt mot slutsteg.

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...