Jump to content

Recommended Posts

Posted

Delivered TORSLANDI SE 12/09/2003 12:44

Delivered TORSLANDA SE 12/09/2003 12:44

Left FedEx Sort Facility PARIS FR 12/09/2003 22:24

Nu har paketet lämnat Paris med destination??? förhoppningsvis åt rätt håll.

Det är mycket som skickas nu inför Julen och då kan det bli lite rörigt.

Posted

Det blev Torslanda :D

Nu har det tredje och sista paketet nått fram.

Jag har postat en del idag och resten postas imorgon.

Nu är den här resan slut.

Återstår att få höra resultatet från er när ni har fått dom och har fått provat runt lite.

Posted

Detta skall blir kul och intressant att följa fortsättningen och att prova shaktisten.

Stort tack till er, Jorma och Timre som tagit initiativ till detta. Stor eloge till er :)

Sedan till en service man inte kunde drömma om... tex att man dagligen kan följa äventyret med stenarna vart de befinner sig i världen. Uppskattat jobb grabbar, sug i er.

För egen del blir detta en klapp på julafton och det skall bli ett sant nöje att öppna paketet, jag menar: "Hur kunde tomten veta att just jag ville ha en sådan?" ;)

/Mattias :app:

Posted

hej

kan bara instämma i vad mattias skriver:

Stort tack till er, Jorma och Timre som tagit initiativ till detta. Stor eloge till er

hoppas på fler erbjudande av det här slaget

även när det gäller andra hifi-produkter (tweaks)

Posted

Jag tackar för det, och tackar tillbaka.

Hallographerna har jag väntat länge på och nu har Ben Piazza

äntligen efter en massa trubbel fått igång produktionen av dom.

Han har så mycket beställningar att det var lite svårt för honom att få loss ett par till mig.

Jag är ju inte längre distributör för Shakti och han måste få ut dom till sina distributörer i första hand. Så egentligen hade jag fått vänta till vårkanten på mina Hallographer. Jag har haft en del snack med honom om detta.

Jag är inte distributör därför att dom är för svårsålda och Ben piazza ställer alltför höga krav för att få distributörspriser. (24 par st stenar och 12 par Onlines/beställning). Sverige är en mycket liten marknad för dessa produkter och butikerna i Sverige är inte intresserade av att ta hem Shakti, trots att en del butiksägare som provade stenarna köpte till sina egna anläggningar!!

När Timbre nämnde under vår resa till Vitus i Danmark att han skulle ta hem ett parti Stenar och Onlines, så föreslog jag att jag skulle ta ett snack med Ben om detta och förmodligen få till bättre pris i samband med att jag också tog hem Hallographerna på samma gång.

Och när jag snackade med Ben om detta så blev han mer intresserad av att rycka ett par Hallographer. Jag fick ett bra pris på Stenar, Onlines och Hallographerna och den sammanlagda frakten blev bra mycket bättre än om jag hade tagit hem enbart ett par Hallographer. Frakten med Fedex kostar för en laddning med 24 Shakti och en laddning Onlines 200 dollar. Och frakten för ett par Hallographer kostar 190 dollar. Den sammanlagda frakten för detta tillsammans blev 250 dollar.

Shakti har idag ingen distributör i Sverige och därför fick jag ta hem dom på det här sättet.

Ben är nöjd. Jag är nöjd. Och ni är nöjda. Detta kallas för win, win :)

Jag hoppas att ni blir nöjda när ni har testat grejerna också.

Själv var jag inte så övertygad i början när jag fick låna en sten av Timbre förra året i mars eller april.

Jag lade stenen på cdspelaren och provade till och från. Jag hade då samma spelare som idag, Advantage S1. Förstärkaren var en integrerad från Mark levinson. En 383. Och högtalarna var ett par Sonus Faber Electa Amator2.

Med min nuvarnade anläggning är påverkan av stenar och Onlines mycket tydligare.

Och musiken som jag testade med var en Opus 3 cd med Erik Bibb.

Samma kväll som jag hade fått den av Timbre ringde jag upp honom och sa att det här med Shakti var nog inget för mig. Den verkar ta bort en del av musiken som jag inte är helt övertygad om att jag vill ha bort!!

Det kommer du nog ihåg Timbre? Jag hade också ett snack med Björn om detta, och det han sa var att det är distorsion som saknas med stenen!!!

Låt den ligga på tills jag hämtar den om 5 dagar, och prova med lite musik som inte är så lugn i sig som Erik Bibbs ballader, sa Timbre då.

Hur det gick efter desa 5 dagar återkommer jag i tråden som Timbre har startat om hur Shakti kan användas.

God natt, nu knoppar jag in.

Ps. Edit.

Jag vill bara tillägga att när jag tog hem den första sändningen med Shakti förra året så var dollarkursen 10.66. Den var nu när jag tog hem detta paket 7,55.

Det är rätt stor skillnad och jag lade då inte på mer än normal marginal när jag sålde dom. Det plus att dennna sändning säljes till självkostnadspris kankske kan uoplevas av tidigare köpare som att dom har betalat överpriser, men dollarkursen då gjorde att dom blev mycket dyra. Då sålde jag dom för 3000 kr.

Med dagens dollarkurs hade priset varit ca. 2200 kr plus frakt/st.

Posted

Här är lite mer grejer från Shakti. Dom första Hallographerna i Sverige.

Jag har inte hunnit lyssna så mycket eller hunnit prova ut var dom ger bäst effekt, men frugans komentar när jag vinklade dom inåt först och utåt sedan var att dom förändrar ljudbilden tydligt. Mer kommer längre fram när jag har hunnit testa lite mer.

Hallo01.jpg

Hallo02.jpg

Hallo03.jpg

Guest Rydberg
Posted

Ja mycket ska man få se innan öronen trillar av, tror minsan jag ska plocka fram ett par pinnastolar och sätta i vardagsrummet ;)

Posted

kan det vara så att så många shakti stenar påverkat flygplanet så det liksom körde för fort och paketen kom på villovägar :D

Skämt åsidå någon gång skulle jag verkligen vilja komma i närkontakt med ett par shaktistenar.

Hm.. Jorma kan de verkligen påverka ljudet i rummet de där halographerna?

Visst kan jag köpa att man upplever ljudet annorlunda, men nog borde en sanering ala´Svanå ge mer valuta på det akustiska planet?