Timbre™ Posted November 25, 2003 Posted November 25, 2003 Vi har förhandlat med Ben Piazza på Shakti Innovations. Jorma träder in i handlingen och vi får ett ofattbart bra pris, delvis p.g.a. att det blir ett par Hallographs inblandade. Ben Piazza, som numera är medlem i Euphonia, har naturligtvis inget emot att första paret Hallographs anländer till Sverige... Beställningen ligger hittills på elva Stones och sex par On-Lines. Det är en fördel om vi kan få upp volymen ytterligare och de som visat intresse ombedes snarast kontakta mig via PM för pris och slutlig beställning. Timbre Quote
Timbre™ Posted November 26, 2003 Author Posted November 26, 2003 OJ! PM-boxen fylldes direkt... Jag svarar under eftermiddag/kväll och jag hoppas alla PM har kommit fram eftersom den blev "100% full". Har rensat undan gammal post. Quote
Timbre™ Posted November 26, 2003 Author Posted November 26, 2003 Eftersom det har kommit ett mail med förfrågan om vad det hela handlar om, är det lika bra att ta det direkt: Shakti Innovations har för närvarande ingen distributör i Sverige, den amerikanska dollarn står hyfsat lågt och detta är en engångsimport. Själv skall jag beställa fem Stones och fem par On-Lines. Alltså slår vi till just nu. Tillfället återkommer förmodligen inte och det handlar inte om någon affärsverksamhet. Timbre Quote
x2000 Posted November 26, 2003 Posted November 26, 2003 hej timbre vet att det kan vara svårt att svara på men vilket pris pratar vi om mellan tummen och pekfingret Quote
Guest Jorma Posted November 26, 2003 Posted November 26, 2003 Priset tar vi inte offentligt. Timbre svarar på den frågan via mejl eller PM. Förskottsbetalning gäller och priset blir inkl. frakt, tull och moms. Alltså även frakten hem till er. Jag lägger beställningen i nästa vecka för att detta ska hinnas med före jul. Och det blir en engångsbeställning. Quote
Timbre™ Posted November 26, 2003 Author Posted November 26, 2003 Beställningsrutiner. Skulle alla som fått prisuppgift och fortfarande är intresserade vilja skicka ett PM med slutlig beställning till mig senast fredag klockan 13.00. Detta av praktiska skäl då Jorma enligt överenskommelse kontaktar Ben Piazza fredag kväll. Här går det undan! Vid beställningen skickar jag ett svar som innehåller betalningsinstruktioner och mottagaruppgifter. Skulle va´ en kul grej om det gick att sy ihop... :cool: Quote
Timbre™ Posted November 29, 2003 Author Posted November 29, 2003 Nu finns det ingen återvändo... Ben Piazza har fått beställningen av Jorma och stenarna är på väg... :cool: Glöm inte Jormas postgirokonto () så slipper vi ligga ute med pengar. Quote
Neodynium Posted November 29, 2003 Posted November 29, 2003 Oj.. här gick det undan! Fick aldrig svar på mitt pm när sista dag var... Kommer kanske fler tillfällen! Quote
s.m.f Posted November 29, 2003 Posted November 29, 2003 Missade också beställningen. Får se fram emot husköpet istället, med tillhörande ombyggnationer :cool: Quote
Guest Jorma Posted December 1, 2003 Posted December 1, 2003 Nu är beställningen fgjord i USA och pengarna skickade. Det blir 24 st, Stones, 14 par Onlines och 1 par Hallographer som anländer hit nästa vecka. Sen gäller det att min logistikavdelning har tungan rätt i mun så att dom hamnar på rätt ställe runt omkring i Sverige Stenarna är slutsålda men det finns 3 par Onlines kvar om någon vill ha. Jag beställde även 2 extra stenar, men ni som missade tåget i fredags ser ut att ha missat igen. Reservstenarna såldes igår. Quote
Guest Jorma Posted December 4, 2003 Posted December 4, 2003 Ben Piazza på Shakti Innovations har mejlat att pengarna har kommit. Han skickar paketet imorgon. Jag kan följa paketet på vägen och lägger ut här vart det befinner sig. Normalt sett har det gått på 2 till 3 dagar, men någon gång har det fastnat i tullen och då kan det ta några dagar extra. Det hände mig med ett paket från Bybee som skickades torsdag förra veckan. Det kommer idag och har alltså tagit en vecka, därför att tullen krånglade trots att alla uppgifter var korrekta. Jag skickar ut till er som är med i beställningen dagen efter att jag har fått hem dom. Quote
K-man Posted December 4, 2003 Posted December 4, 2003 Steg för steg..... \\K-man Edit: borde varit: Sten för sten... ? Quote
marbrink Posted December 5, 2003 Posted December 5, 2003 Intressant att veta vad ni betalade per sten? Jag fick precis tag på en ny shakti sten för 160 USD genom Audiogon. Det känns riktigt billigt! =) Quote
Guest Jorma Posted December 5, 2003 Posted December 5, 2003 Priser tar vi inte på forumet. Du har ett PM Marbrink. Till det priset tillkommer frakt, tullavgift och moms. Plus avgifter för att föra över pengarna till USA. I mitt pris är dessutom frakt till dom som ska ha Shakistenarna inräknad. Quote
marbrink Posted December 5, 2003 Posted December 5, 2003 oj sorry! =) ibland läser man lite dåligt! =) Quote
Guest Jorma Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Första raporten om Shaktitransporten: FEDEX som ska ta hem sändningen har hämtat den hos Shakti 15:45 lokal tid. Shakti Innovations finns strax utanför Los Angeles i Californien. Det är för 45 minuter sedan. Det är 3 kollin som går iväg. 2 paket med Shakti Stones och onlines och ett paket med Hallographer. Vi får se imorgon var dom befinner sig. Quote
Guest Jorma Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Arrived at Sort Facility LOS ANGELES CA 12/05/2003 21:48 Quote
Guest Jorma Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 Left FedEx Sort Facility LOS ANGELES CA 12/06/2003 07:25 Nu är dom på väg. Det ska bli intressant att få se vilken väg dom tar denna gång. Den vanligaste brukar vara via Paris och Arlanda innan dom landar i Göteborg. Quote
x2000 Posted December 6, 2003 Posted December 6, 2003 arlanda!? då skulle ju jag kunna plocka upp min shakti där men och andra sidan är ett besök på hisingen aldrig fel :cool: jag pratar om stenen, alltså Quote
Guest Jorma Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Held at Sort Facility MEMPHIS TN 12/06/2003 16:28 X2000 sorry men dom levereras till mig och jag skickar dom sen vidare. Det hade varit enklare att släppa av dom längs vägen men det fungerar inte så. Och jag förstår att du skämtar. Det gör jag också. Lev väl X2000. Vi hörs vidare om Shakti´transporten! Jorma Quote
Guest Jorma Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Left FedEx Sort Facility 12/07/2003 09:44 Nu lämnar dom antagligen USA för att hamna någonstans i Europa. Vi får se imorgon var dom finns någonstans. Quote
Guest Jorma Posted December 7, 2003 Posted December 7, 2003 Nu har pengarna från samtliga som är med kommit in. Jag tackar för det. Quote
Guest Jorma Posted December 8, 2003 Posted December 8, 2003 Package status STOCKHOLM-ARLA SE 12/08/2003 09:55 Nu är dom i Sverige, och jag bör ha dom hemma imorgon eller senast onsdag. Quote
Timbre™ Posted December 8, 2003 Author Posted December 8, 2003 Då kan det vara dags att förbereda århundradets Shaktitråd med bilder på alla möjliga och omöjliga placeringar... Skulle vara kul om vi kunde få ihop våra Shaktiäventyr som ett enda stort lyssnar-reportage... Quote
Guest Jorma Posted December 8, 2003 Posted December 8, 2003 Package status PARIS FR 12/08/2003 21:30 Det blev ett litet skutt till Paris från Arlanda. Det har hänt förut och då blev det en mellanlandning och omlastning på Kastrup också innan dom lanade på Landvetter i Göteborg. Det blir beresta stenar och Hallographer som vi får hem. Dom kanske blir bättre av att flyttas runt lite och laddas med jordens kraftfält från olika ställen :cool: Quote
x2000 Posted December 9, 2003 Posted December 9, 2003 ah.. bara de inte stämplar dem i varje land de har besökt :cool: flög de över den magnetiska nordpolen isåfall är det bra Quote
Guest Jorma Posted December 9, 2003 Posted December 9, 2003 On FedEx vehicle for delivery HISINGS BACKA SE 12/09/2003 09:59 On FedEx vehicle for delivery HISINGS BACKA SE 12/09/2003 09:59 Arrived at Sort Facility PARIS FR 12/09/2003 17:33 Nu har jag fått 2 paket av 3 och som ni ser har ett hamnat i Paris!! Det är på väg via Arlanda till Göteborg och förhoppningsvis får jag hem det imorgon. Dom 2 paket som kom var ett med hälften av Shakti Stones/Onlinesen. 12 st Stenar och 7 par Onlines. Det andra var Hallographerna. Återstår alltså ett paket med 12 Stenar och 7 par Onlines. Quote
Recommended Posts