Jump to content

Recommended Posts

Tack för den recensionen Apexorca. :) Nämndes det när dessa tillverkades, -gissar 1930-talet. Din sista mening var lite kul och kan mana till eftertanke, -strömlisten och kablaget med brun + blå ledare till the "Loudspeaking Telephone" ser inte överdrivet high tech ut precis. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 242
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sammanfattar mässan med några tankar och upplevelser som stannat kvar: - Den bästa mässa jag varit på. - Mest välljud jag någonsin hört från olika system på samma plats. - Mycket mer kl

Vad vore HiFi utan musik. Vi offrade hela lördagen och stack in till München och säkert en av den Europeiska kontinentens bästa skivbutiker.   Vi var i så god tid att vi han hitta ett mycket bra

Efter Gryphon kunde vi inte bärga oss. Vi var bara tvungna att gå till Martens ena rum. Det med den nya högtalaren Marten Tenor 2 som ligger i Coltrane serien, men också för att se och höra den nyreno

Posted Images

Marten var med i ett rum til jag var i. En kortis bara eftersom jag hört Coltrane 3 så många gånger.  Det är en större högtalare än Tenor 2 och det märks på ljudbilden som verkar större. Det är en fruktansvärt bra högtalare och detta system med Engströms The Eric igen, spelar luftigt och fint. Upplösning är nog rätt lika i båda högtalarna tror jag men det var väldigt olika musik och olika typer av inspelningar men karaktären känner jag igen. Marten lyckas ju spela större än vad högtalarna ser ut. Coltrane 3 är ju betydligt mindre än sina konkurrenter med TAD R1 som undantag.

_49U9806.jpg

 

_49U9807.jpg

 

 

 

Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Adhoc said:

Tack för den recensionen Apexorca. :) Nämndes det när dessa tillverkades, -gissar 1930-talet. Din sista mening var lite kul och kan mana till eftertanke, -strömlisten och kablaget med brun + blå ledare till the "Loudspeaking Telephone" ser inte överdrivet high tech ut precis. 

Tack!

Ja, det kan stämma, jag tror möjligen sent 30-tal i så fall. Jag tror han sa "80 år gamla högtalare" De verkade liiite mer avancerade än de jag hört tidigare från Western Electric.

Jag tror kablar, bra kabinett mm gör nytta men möjligen är fokus i konstruktioner mm för mycket på småsaker som bara gör lite nytta när man kan göra större förändringar som har större effekt på upplevelsen. Jag återkommer till detta med stor basar. De gör nytta!!! 

Link to post
Share on other sites

Strax innanan vi gick in i Silbatone rummet var vi i TAD rummet och där känner jag igen mig sedan många år. Borde inte TAD släppa en ny R1 snart???

De utmärker sig inte lika mycket på denna mässa när många höjt sig rejält. Bra som vanligt så klart men inte lika utmärkande. 

Vi gick ut nöjda men inte lika excellerade som vanligt av ovan nämnda orsak.

_49U5488.jpg

Efter Sibaton rummet gick vi tillbaka och då blev det mindre musik och mer HiFi känsla här. Men detta var inte unikt för just TAD, de är inte sämre än vanligt. Bara det att det lät som små stativare med svullen subbas som saknade luftighet. Torrt snabbt och rent men något var helt annorlunda än hos Silbatone. Och det var inte bra att det var det. 

Jag är medveten om att jämföra alla andra rum med Silbatone är svårt. Western Electric har inte tänkt på det praktiska, bara byggt bra för ljudet och man kan nog aldrig spela detta hemma. En eftertanke kring varför det låter som det gör måste ju ändå ge vissa reflektioner på dagens byggen, som jag tror på något sätt målat in sig i ett hörn omgiven av en massa egenskaper i musikåtergivningen som kanske är småsaker samtidigt som många viktigare egenskaper ligger för långt bort. Och ja, jag är medveten om olika smak och allt det, men som sagt reflektionen och eftertanken kring detta är viktig för det finns verkligen något som utmärker sig som saknas till stor del i "vanlig" HiFi.

 

Det tog som sagt ett tag innan vi kunde lyssna på vanlig HiFi igen. Vi fick kalibrera om oss i några rum först.

 

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Apexorca said:

Jag tror kablar, bra kabinett mm gör nytta men möjligen är fokus i konstruktioner mm för mycket på småsaker som bara gör lite nytta när man kan göra större förändringar som har större effekt på upplevelsen. Jag återkommer till detta med stor basar. De gör nytta!!! 

Det är min uppfattning också, det går att få fantastiskt ljud utan lådor och med enkelt kablage. Fokus kan lätt hamna snett men man måste komma ihåg att rummen i normala hem inte medger stora konstruktioner av flera skäl och att det nog är främsta skälet för de kompromisser som görs. Vad det handlar om är att få luften att röra sig utan att rummet stökar till utstrålningen och stora rum kombinerat med stora ljudalstrare är en bra början men samtidigt inte så enkel att få till i moderna hem.

Kul reportage det här som jag följer med stort intresse!

Link to post
Share on other sites

Ett av de rum som lät bra igen efter Silbaton var Pathos. 

_49U5518.jpg

De spelade på ett system som hade en fantastiskt fin ljudbild och perspektiv. Bra botten och vi blev sittande ett tag. Högtalarna som var i 400.000kr klassen spelade bakåt med ett mellanregister och diskant som förklarar perspektivet och den luftiga ljudbilden. Framåt spelar samma mellanregister och diskant med ställbar vinkel från en egen låda så sweet-spot blir optimal. Men det var en otroligt bra ljudbild även från sidan. Röster höll sig i mitten även om man gick utanför högtalarna åt sidan. 

_49U5519.jpg

 

 

 

_49U5520.jpg

 

_49U5521.jpg

 

_49U5522.jpg

 

_49U5523.jpg

Här var det musik och ett system jag hade kunnat leva med. Bättra av Pathos i år än andra år då deras hela system inte väckt mitt intresse på samma vis.

Ffa designen på elektroniken tycker jag är härlig. De sticker ut på ett positivt sätt. Inget liknar dem tycker jag. Det är ett system som dykt upp i mina tankar under mässan och nu även hemma. Det passade mig.

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, MatsT said:

Det är min uppfattning också, det går att få fantastiskt ljud utan lådor och med enkelt kablage. Fokus kan lätt hamna snett men man måste komma ihåg att rummen i normala hem inte medger stora konstruktioner av flera skäl och att det nog är främsta skälet för de kompromisser som görs. Vad det handlar om är att få luften att röra sig utan att rummet stökar till utstrålningen och stora rum kombinerat med stora ljudalstrare är en bra början men samtidigt inte så enkel att få till i moderna hem.

Kul reportage det här som jag följer med stort intresse!

Ja håller med om det du beskriver. Det ligger helt klart mycket i det. Men det var ändå lite konstigt. Silbaton spelade i ett stort rum och det var fler som gjorde. Silbaton hade INGEN akustikbehandling och det fanns inga tydliga problem trots det. Han nämnde lite om det och det berodde till stor del på hur mellanregistret spred ljudet. I basområdet har jag ingen aning om hur det gick till. Det var "Fetare" bas i TAD-rummet som var lika stort.

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Audio Physic har jag hört mycket ffa när Stylus demonstrerar och då alltid med Nordosts tillbehör. Nordost gör egna demos med sina tillbehör , Moon och just Audio Physic och de är tydliga och bra ljud. Bättre ljud än här.

_49U5524.jpg

I detta system lät det alltså inte lika bra. Trots högtalarna. 

_49U5525_1.jpg

_49U5526.jpg

Rörstegen var coola och trodde först det var GATO från Danskarna, men det var AURIS. 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Apexorca said:

Silbaton hade INGEN akustikbehandling och det fanns inga tydliga problem trots det. Han nämnde lite om det och det berodde till stor del på hur mellanregistret spred ljudet. I basområdet har jag ingen aning om hur det gick till. Det var "Fetare" bas i TAD-rummet som var lika stort.

Det är faktiskt logiskt, mellanregisterhornet som är en multi-cell spider kontrollerat i en vinkelsektor och i ett stort rum fungerar det mycket bra eftersom de reflektioner som så småningom uppstår kommer mestadels att matas av ljudet från den kontrollerade vinkelsektorn och därmed blir rumsklangen lik den direktstrålade. Det som avgör hur bra det blir i slutändan styrs nog mycket av hur bredbandigt mellanregistret är.

Basen är också gjord på ett sätt som "prioriterar" riktning framför tryckskapande och därmed spelar mindre med hjälp av rummets väggar.

Väldigt förenklat resonemang men det räcker att titta på konstruktionen för att se hur de tänkt (och det har de).

 

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, MatsT said:

Det är faktiskt logiskt, mellanregisterhornet som är en multi-cell spider kontrollerat i en vinkelsektor och i ett stort rum fungerar det mycket bra eftersom de reflektioner som så småningom uppstår kommer mestadels att matas av ljudet från den kontrollerade vinkelsektorn och därmed blir rumsklangen lik den direktstrålade. Det som avgör hur bra det blir i slutändan styrs nog mycket av hur bredbandigt mellanregistret är.

Basen är också gjord på ett sätt som "prioriterar" riktning framför tryckskapande och därmed spelar mindre med hjälp av rummets väggar.

Väldigt förenklat resonemang men det räcker att titta på konstruktionen för att se hur de tänkt (och det har de).

 

Tack! Mats. Jag hade funderingar åt det hållet, men jag som inte kan teknik som många andra här är rädd att mina beskrivningar blir klumpiga och lite väl pubertala kanske. Men jag skriver på så gott jag kan och så får ni gärna flika in som du Mats och förtydliga och korrigera.

Link to post
Share on other sites

Vissa rum hör man direkt att det inta är något man gillar. Detta rum var sådant. I år tänkte jag stanna lite längre i de rum jag blev positivt berörd av och tränga in i musiken. Det funkade bra, det blir lugnare tempo men man ser färre rum  på gott och ont. Men detta rum stannade jag ändå i pga fräcka tavlor på väggarna. Sinnen kan stimuleras högt och lågt.

_49U5533.jpg

 

_49U5534.jpg

Vissa är bara coolare än andra. Jag hade inte passat in i denna bild även om jag hade velat. 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Tack för reportaget Apexorca, fantastiskt fint att få följa med på mässan från vardagsrummet. Finfina bilder som vanligt och kul med dina egna reflektioner om hifins kärna!

Det som slår mig när jag ser formgivningen hos flera av prylarna är ur tillkrånglade de är. Visst mått av dekoration över funktionalism går hem hos mig (t. ex. Gryphon vars vulgoindustriella framtoning jag verkligen är svag för), men flera tillverkare slår formligen knut på sig själva i jakten på ett unikt yttre. Ärligt talat gör sådana saker mig skeptisk till hur unik insidan är, det känns mest som ängsliga tilltag. Det här är ju bara mina fördomar, men det är min spontana känsla. :)

Edited by shifts
Link to post
Share on other sites

Ett rum som varit kul att fota men som jag inte trivts med ljudet i är Zelaton. Jag har fått lite mothugg på det men smaken är ju som baken. Jag har ändå haft gnagand känsla av at det borde vara bra. Det är ju såååå dyrt.

 

I år hade de en betydligt mindre högtalare på plats , STAGE, men jag tror den närmar sig miljonen ändå.

_49U9795.jpg

_49U9784.jpg

 

_49U9783.jpg

 

_49U9780.jpg

 

_49U9779.jpg

 

_49U9777.jpg

_49U9770.jpg

 

Och skivspelaren verkade helt vansinnigt dyr. 

_49U9765.jpg

Här hade någon tänkt på allt, men kanske i kringelikrokar. Det var i alla fall kringelikrokar överallt på denna spelare. 

_49U9766.jpg

Själva bygget var inte annat än makalöst.

_49U9788.jpg

_49U9767.jpg

 

_49U9768.jpg

 

_49U9769.jpg

 

_49U9775.jpg

 

_49U9793.jpg

 

 

De hade något som kunde vara en laserlampa bak på tonarmen. säker för att mäta upp någon inställningen. Massa kablar och jag tror det var luftlagrat . Såg så ut.

 

Jag har ju en förkärlek för enkla lösningar, men de är inte alltid de enkla att komma på förstås. Men komplicerade lösningar är inte heller enkla. Svårt är det. Men ni fattar säkert.

En skillnad mot tidigare var att de totalt överdrivna tweekandet med Schnerzinger var kraftigt reducerat vad man kunde se. 

En annan viktig skillnad var att denna gånge lät det faktiskt riktigt bra. Det skärande metalliska anslaget som jag ogillat tidigare hörde jag inte. Det spelade musik även om det var ovanlig musik för mig och jag hade riktigt svårt att relatera till inspelningarna och musiken. För mig var det konstig tysk visliknande musik, som de vägrade variera. jag var inne rätt länge första gången och senare en gång till, men med samma musik. Den hade lite överdriven inspelning där det förstärkt vissa delar av musiken på ett för mig onaturligt sätt. Men kvalitéerna i systemet gick inte att ta miste på.

Kristian hade feeling i detta rum.

_49U9781.jpg

 

Något som är på sin plats att påpeka är att det är mässa och att tidigare Zellaton besök av mig kanske var för tidigt innan de fått till det eller något annat. Det gäller för alla rum så klart. Jag har ett mycket bra exempel på detta strax.

 

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, shifts said:

Tack för reportaget Apexorca, fantastiskt fint att få följa med på mässan från vardagsrummet. Finfina bilder som vanligt och kul med dina egna reflektioner om hifins kärna!

Det som slår mig när jag ser formgivningen hos flera av prylarna är ur tillkrånglade de är. Visst mått av dekoration över funktionalism går hem hos mig (t. ex. Gryphon vars vulgoindustriella framtoning jag verkligen är svag för), men flera tillverkare slår formligen knut på sig själva i jakten på ett unikt yttre. Ärligt talat gör sådana saker mig skeptisk till hur unik insidan är, det känns mest som ängsliga tilltag. Det här är ju bara mina fördomar, men det är min spontana känsla. :)

Tack!

Jag kan hålla med. Bra design känns ofta självklar och inte tillkrånglad. Men det är som med baken så klart.

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Detta är ett rum som är intressant av flera anledningar. Dels för att det är Nagra som är svårt att inte tycka om, att det är en ny Wilson Alexx som dessutom tagit fasta på en av årets trender med att var färgglad och dels att detta rum genomgick en otrolig förändring från  fm dag 1 till em dag 2. 

Först lät det skittråkigt. Tillbakahållet, tillknäppt och spelade inte musik. Vi var ruggigt besvikna faktiskt. Men sedan träffade jag Lindome Pac och en kompis till, dag 2, och när vi delade erfarenheter om detta rum kunde vi inte tyckt mer olika. De hade varit där dag 2 och hade en helt annan bild. Jag insåg eftersom jag vet vilka bra öron dessa pojkar har att det måste varit ett annat rum de pratade om, men det var det inte. Jag fick helt enkelt springa dit igen. (ca 1 km bort...)

Det var ett helt annat system dag 2. Det hade släppt från högtalarna och röster svävade fint fritt i rummet och det var involverande. Precis som jag hade hoppats. Dynamik och balans, men så klart skulle det bli ännu bättre framöver. Pratade med demonstratören om detta och berättade om mina erfarenheter från igår. Han lade båda händerna på pannan och beklagade sig. Prylarna var helt nya, både kablar och högtalare. Och han kunde bara hålla med. 

Nyttig erfarenhet. Spela in prylarna innan om ni vill vara med och leka med de stora pojkarna. 1a dagen är ju bara fackfolk, journalister och sådana semifigurer som jag själv och då måste det låta bättre tycker. 

Nagra spelade med allt de förmådde vilket inte säger lite och Kronos och Nagra rullband och Cd/DAC stod för signalens startar.

 

_49U9906.jpg

_49U9905.jpg

 

Kronos är fräcka och roliga att fota. Fanns som vanligt i mängder med rum som lät bra.

_49U9904.jpg

 

 

 

_49U9900.jpg

 

 

 

Rullband gör heller aldrig bort sig. En högre nivå. Det var ju ytterligare en trend i år. Mängder med rullbandspelare som demades.

_49U9899.jpg

_49U9902.jpg

 

 

Det var riktigt kul att få höra dem låta riktigt bra, Men det var ett rum till med Alexx. Och det var kanske mässans bästa rum. Konkurrensen är hård. Men det kunde verkligen spela all musik på högsta nivå och det är en egenskap jag uppskattar för egen del. Återkommer till det men först bilder på dessa rödingar. 

 

_49U9897.jpg

 

_49U9908.jpg

 

_49U9919.jpg

 

_49U9909.jpg

 

_49U9910.jpg

 

_49U9911.jpg

 

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites
Quote

Lite kluvna idéer om kabinett bygge och kablar börjar man fundera över också... 

Jag tycker det är rätt intressant att ett system som verkar leverera utöver det normala kan kopplas ihop med inget annat än helt vanliga kablar, inget exotiskt mumbo jumbo.....en vanlig vit grendosa hade ju fått många att se rött :D

Tycker kanske ibland att fokus hamnat lite väl mycket på tillbehören istället för det som verkligen levererar ljudet..... MIT visade en högtalar kabel på mässan som kostar 90k Euro....då hade jag hellre gått en bit ifrån mässan hämtat ut en ny BMW för 85k Euro och lagt resterande 5k Euro på kabeln :icon_smile_cool:

Oavsett vilket så är de super trevligt med dina väldigt fina bilder och beskrivningar av ljudet och prylarna på bilderna "keep up the good work Apex"

_49U5510.jpg

Link to post
Share on other sites

Jag tycker Wilson Alexx är bland det bästa jag någonsin hört Wilson. Jag har varit lite besviken på Alexia några gånger men  det kanske är orättvist, Men det är ett helt annat släpp från Alexx tycker jag.

_49U5600.jpg

 

_49U5608.jpg

Wilson Alexx spelade bla med Moon 888 mono block som helt uppenbart inte går av för hackor...

 

_49U5601.jpg

_49U5605.jpg

 

_49U5609.jpg

_49U5602.jpg

Här kördes bara digitalt!!! Bra ändå alltså... Hehe.

 och MIT kablar av värsta snitt. 

_49U5606.jpg

 

Jösses vad lite kraft kunde göra med dess högtalare. Brutal kontroll. Demonstrationen var mycket bra, strukturerad och på tyska...  med blandad musik ca 7 låtar som visade allt man vill veta om ett systems prestanda med olika musik och krångligheter. Allt var full pott. Jag som gillar mycket blandad musik uppskattar att kunna spela Daft Punk på max volym, små nätta violinkonserter, solo sång. Orgel och skriande gitarrer, jazz i alla former mm. 

Kontrollen var fundamental och jag tror, så klart, att Alex har kontroll men inte utan MOON i detta fall. Detta var kul. Skulle jag byta ner mig kunde detta vara ett alternativ. (blink blink). Det fanns bara musik i detta system och jag tänkte inte på HiFi.

Särskild vink till Taxmannen som redan kör Wilson och verkar ha planer på att byta upp sig. Hehe. Dessa måste du höra.

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites
1 minute ago, octavia rs said:

Jag tycker det är rätt intressant att ett system som verkar leverera utöver det normala kan kopplas ihop med inget annat än helt vanliga kablar, inget exotiskt mumbo jumbo.....en vanlig vit grendosa hade ju fått många att se rött :D

Tycker kanske ibland att fokus hamnat lite väl mycket på tillbehören istället för det som verkligen levererar ljudet..... MIT visade en högtalar kabel på mässan som kostar 90k Euro....då hade jag hellre gått en bit ifrån mässan hämtat ut en ny BMW för 85k Euro och lagt resterande 5k Euro på kabeln :icon_smile_cool:

Oavsett vilket så är de super trevligt med dina väldigt fina bilder och beskrivningar av ljudet och prylarna på bilderna "keep up the good work Apex"

 

Tack!

 

Det är lite jobb med detta faktiskt. Men rätt kul också. jag gillar ju att fota och sortera mina tankar om musik och Hifi i skrift. Jag har stor nytta själv av det tycker jag.

Link to post
Share on other sites

Detta rum passerade jag lite snabbare...

_49U5535.jpg

 

-----------------------------

Martin Logan låter bättre än jag någonsin hört men det är fortfarande något mellan bas och resten som jag inte får ihop till 100%. Det vävs inte samman. Bra bas och luftigt topp men på olika vis. Svårt att förklara. De kan ju missat med rumskorrigeringen som är mycket viktig för dessa högtalare har jag hört tidigare.

De lät mycket bättre i Göteborg på mässan där tycker jag.

 

Pass integrerade ger lite habegär. Jag tror den är bra.

_49U5590.jpg

 

_49U5598.jpg

 

Shunyata visade sina nya strömrenare. Om det fanns någon demo på med och utan missade jag den. Men de gör ju bra prylar och betvivlar inte at dessa gör nytta.

_49U5596.jpg

_49U5593.jpg

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Här kommer ett rum till som inte förnekar sig.

_49U5562.jpg

 

Horn syns oavsätt, så smäll på med färg så syns de ännu mer. 

Riktigt välbyggd med det var lite hårt när vi var där och rätt mycket trattljud för min smak. Men hornfolket gillade det säkert.

 

_49U5559.jpg

 

Egen elektronik. Liknar Kondo. 

 

 

 

_49U5555.jpg

 

Bakväggen kamoflerar något. Kristian syns dock bra när han tjuvkikar på bygget.

 

_49U5565.jpg

 

Hornladdade superblanka basar.

_49U5567.jpg

 

TW gör fina skivspelare.

_49U5556.jpg

 

Ovanlig remdrift.

_49U5557.jpg

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Man blir så fartblind det går att bli på denna mässa. Därför att det kul när även rimligt prissatta system spelar bra musik. Det gjorde detta rum med Anthem och Paradigm.

I princip oklanderlig återgivning. Så klart har det inte den spetskompetens som många andra system här har men musik var kul att lyssna på. Bra balans i systemet med de aktiva basarna. 

_49U5578.jpg

_49U5577.jpg

_49U5576.jpg

 

_49U5579.jpg

 

Även här vågar man sätta färg på tillvaron. 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Magico snackade en massa så jag han bara höra en låt. Kände igen mig. Det går ju inte att säga at det inte låter bara. Det låter bra . Alla ljud låter på något vis rätt,  men det spritter inte riktigt i benen på mig, men det gör det på andra. Svårförklarligt det där. Smaken är olika som vanligt. Så är det bara.

_49U5569.jpg

 

_49U5572.jpg

 

De hade en riktigt fin vägg som jag stod och tittade lite på.

 

_49U5575.jpg

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Som jag skrivit i olika trådar förut, så har jag fått upp ögonen lite extra för Dynaudio, som inte bara för att det är ett spännande företag, som verkar satsa på ett bra sätt, utan också för att deras nya Contour 60 faller mig precis i smaken. 

I ett av de största rummen visade de upp sig och jag vet inte om de missat att ta med sig någonting. Allt verkade vara där. Riktigt kul rum faktiskt. 

De firar 40 år med en ny stativare , Special Forty, som landar runt 30 tusen kronor och den är utvecklad bla i deras nydanande akustikrum som tar hänsyn till vanliga lyssningsmiljöer bättre än vanliga "Toblerone" madrasserade akustikrum. En utveckling jag spontant gillar.

_49U0049.jpg

_49U0050.jpg

Den demades i ett hörna med enkel NAD elektronik på de 300kvm man hade till förfogande och även här får man lära sig att bra musikåtergivning inte behöver kosta skjortan. Visst önskar jag mer i basen, men ändå. Det spelade medryckande med fina kvalitéer överallt.  

_49U0063.jpg

 

_49U0062.jpg

_49U0066.jpg

 

_49U0067.jpg

Kristian var mäkta imponerad.  Jag med.

_49U0064.jpg

Nyutvecklad diskant och bas gjorde synnerligen bra ifrån sig.

Dynaudio gör ju ljudsystemen till VW och då kanske utvecklingen mot lite bättre "in wall" högtalare inte är så långt. Man visade upp mycket sådant som kostar lite mer än vanliga "in wall", kanske 10.000kr per högtalare, men å andra sidan skall det gå att lyssna på, tillskillnad från det mesta andra sådana högtalare.

 

_49U0059.jpg

 

_49U0060.jpg

 

_49U0061.jpg

Några nya subbar fanns också. 

_49U0056.jpg

 

_49U0055.jpg

 

 

En större trädlös högtalare var på display. Jag har hör lillebrorsan som naturligtvis lyft sig en del sedan föregångaren. Denna utveckling går rätt fort nu verkar det som.

 

_49U0051.jpg

 

_49U0052.jpg

 

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Verity Audio visade en ny liten högtalare vid namn Otello.

_49U5537.jpg

Spelade som Verity brukar. Jättebra! 

de demade inte bara HiFi- musik utan även riktig musik. Skitig rock blandat med allt möjligt. Allt lät bra, om musiken var bra, även om inspelningen inte var bäst.

_49U5538.jpg

 

_49U5539.jpg

_49U5540.jpg

 

Ny avtagbar frontplatta var de stolta över. De hade gjort något bra med detta och därunder som tydligen skulle tajma membranen bättre. 

 

_49U5542.jpg

 

_49U5543.jpg

 

_49U5548.jpg

 

Vill ha...

_49U5550.jpg

Elektroniken...

_49U5545.jpg

 

Här satt vi också länge. Jag njuter bra av musiken med Verity Audio Otello.

(Något bättre estetik hade det varit utan det röda tyget. Ohyggligt svårt att få det vita vitt när man fotar. Alla färger blir konstiga när det speglas rött i den blanka lacken.)

 

 

Edited by Apexorca
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...