Jump to content

Butterfly Boucher


Engelholm Audio

Recommended Posts

Hejsan,

Ett litet tips såhär på fredagen får bli Butterfly Boucher.

Tjejen kommer från Australien och jag kom i kontakt med henne för första gången den 2' nov i Tokhult. Det var Sarah Mclachlan-konsert på Circus och den ovan nämda fjärilen agerade förband men driv, energi och nerv.

Hennes platta är helt klart bra, egen och har något att förmedla. Live var det ett ritkigt energiknippe på scenen som alla låtar utom två stod helt själv på scenen med endast akustisk (stålsträngad?) gitarr som komp/spel till hennes röst och texter. Jag tror dom flesta av oss blev imponerade av henne.

Hifi'istiskt kan man ha åsikter kring ljudet, men jag tycker det vägs upp av bra msuik.

En röst som faktiskt påminner om svenska Rebeca Törnkvists.

En länk kan vara på plats. Här!

Life is short, Another white dash och Never leave your heart alone är tre hållbara låtar.

Link to comment
Share on other sites

Köpte lite skivor från cd-wow igår hittade dock inte några skivor med Boucher, kommer beställa lite från cdon i veckan då lovar jag att köpa.

På tal om Sarah så var det en dokumentär om henne på kanalen Star igår vid 9 tiden där dom visade en del gammalt material bla några klipp ur videor från "Touch" och "Solace".

Har aldrig sätt dessa videor förr men dom verkade mycket lovade, någon som vet var man kan få tag på dessa??

Visade även en del ifrån hennes första framträdande vid 17(tror jag) även detta skulle vara kul att få tag i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...