hbgot Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 jag saknar ett gäng gamla Black Sabbath skivor i min samling, såg att de gamla albumen nu säljs i paket där man får både CD och vinyl . för samma peng skulle man kunna köpa 24/96 utgåvan på HDtracks. någon som har testat om man får bättre ljudkvalitè på gamla hårdrocksplattor från den här tiden i högupplösta format eller kan man lika väl inskaffa de vanliga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bill50x Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Jag skulle inte köpa något från HD-Tracks utan att först kolla om det är bra ljud på dem. Har såväl mätt som lyssnat på en del musik därifrån och säkert mer än hälften är sämre än den vanliga ursprungliga cd'n. Hur ljudet är på de (säkerligen) remastrade utgåvorna som säljs idag är en annan historia. / B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts