Transient Design Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 (edited) Och så fick vi in även denna helt nya modell från Line Magnetic: LM-508 som använder 805-rör på utgången och ska ge hela 48W i klass A! (Jag skrev fel i rubriken...) LM-508 finns bara att beställa i svart. Edited December 8, 2016 by Transient Design Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted December 8, 2016 Author Share Posted December 8, 2016 (edited) Lite ödmjukt skrivet... Edited December 8, 2016 by Transient Design Double A 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted December 8, 2016 Author Share Posted December 8, 2016 (edited) Den negativa återkopplingen kan justeras i 4 steg för att passa olika högtalare och smak. LM-508 väger in på hela 45 kg! Pris 42 000kr. (jag vet att vi aviserade ett lite annat pris innan men dollarn har gått upp massor under hösten!) Och jag är så barnslig att jag tycker det är sexigt med kopparfärgade socklar runt utgångsrören... :-) Edited December 8, 2016 by Transient Design Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Hur låter den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 Ser väldigt fin ut. 48W klass A med 805 borde vara allt man behöver. Integrerad o allt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 (edited) För en rörälskare borde detta vara en het dröm och till en förhållandevis rimlig kostnad. Tillsammans med en lättdriven högtalare som den vi ser i andra tråden så kan det säkert låta ljuv musik! Om man inte bränner elementen med så kraftig förstärkning förstås! Calm Edited December 9, 2016 by calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 JAg har tyvärr själv inte hunnit att höra på den än. Men Stefan på Akkelis meddelade mig igår efter en första provlyssning att detta inte är nåt bumligt, slappt rörljud alls utan precis tvärt om. Grymt kontroll och kraft på ett sätt som han inte tidigare hört från en Single ended konstruktion. Tillsammans med högtalare från YG gav det en helt ny pondus och kraft i basen. Faktum är att jag tror 38 eller 48W räcker för att driva de flesta förekommande högtalare på marknaden utan större problem (givetvis så finns det undantag till allt, under 82 dB eller under 2 Ohm är alltid problematiskt) och jag tror inte att "kraftig förstärkning" ska vara några problem? Men denna förstärkare ska nog inte alls användas tillsammans med LM-755 då de bara tål 15W... Jag ska besöka butiken igen i nästa vecka och själv lyssna lite mer då den börjar bli mera inspelad för att få en egen uppfattning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Vad gör den där brumbalansen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Transient Design Posted January 2, 2017 Author Share Posted January 2, 2017 Hej Calle, Hum balancer brukar fungera så att man lägger genomsnittspotensialen för glödströmmen på en nivå med signal-jord för att minimera störningar. Det finns de (LennArt och MatsT) som kan förklara detta mycket mera i detalj för den som är intresserad. Man vrider sakta fram och tillbaka och lyssnar (utan "signal") och så när brummet är som lägst så släpper man den där. calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts