Jump to content

Stereophile testar Coltrane

juha

Recommended Posts

Måste kännas gött i Göteborg någonstans :)

Det har kännts görgött med denna recension. :)

Jag har sett den redan före Jul, men haft tystnadslöfte.

Det var för min del en stor överaskning att få såpass mycket skrivet om kablarna då det ju ändå är en högtalarrecension det handlar om.

Mikael Fremer är inte heller den som brukar omnämna kablar i tester.

:mm::):mm::):D

Jag kom hem idag efter 2 dygns resa från CES.

Vi blev kvar över natten i Chicago pga. stormigt väder och det har varit en jobbig hemresa, men det känns bra ändå med beställningar på kablar från Japan och Bejing i Kina.

Mårten har en Japan på gång också.

Bladelius hade riktigt bra fart med 7 nya distributörer i olika länder.

Dom hade 9 olika företag från Korea som var intresserade!!!

Björn har gjort riktigt bra ifrån sig och lär få fullt upp ett tag nu.

Då får vi hälsa er alla välkomna åter till Svea rike, och tacka för att ni jobbat för att sätta Sverige på Hifikartan! :) ...och ni verkar ju lyckas bra.

\\K-man

Tackar för det.

Jag glömde att nämna Solid Tech som också har gjort bra ifrån sig i sitt rum och dom övriga 6 rummen där deras nya hylla fanns utställd.

Vitus som kanske inte är Svensk, men ändå bra nära har också haft framgångar over there. Framförallt i Asien där han kommer att bli ett stort namn.

Vi får jobba vidare med kartan.

Det blir tyvärr inte så mycket mässreportage den här gången. Jag har knappt hunnit med annat än långluncher med Japaner och Kineser när jag har lyckats ta mig utanför vårt rum.

Lite bilder från vårt, Bladelius och Vitus rum är det enda som jag lyckats hinna fånga med kameran.

Vi blev kvar över natten i Chicago pga. stormigt väder...

Ja staden kallas ju "The windy city" av någon anledning ;) Kunde inte låta bli... :)

En tanke går dock till de som tagit sitt liv pga. storm-katastrofen här hemma i sverige. Hoppas ingen av er blev drabbade.

:app:  Grattis, roligt att ni blivit uppmärksammade "over there".

Det borde ju bli en knuff framåt för försäljningen.

Återigen, roligt att se svensk hifi i utlänndsk press.

Nu väntar vi bara på en blänkare i en fransk och tysk blaska med.  ;)

Jag har haft en blänkare i en Holländsk/Belgisk tidning i oktober förra året.

Den blev uppmärksammad och kom perfekt ut 10 dagar före VADmässan i Holland som jag ställde ut på i slutet av oktober.

Den artikeln där det skrevs en spalt utan bild om nina kablar blev mycket uppmärksammad av butiker i dessa länder och det var rätt många som besökte vårt rum för att få veta mer om kablarna. :)

En recension är på gång under året.

Läser man lite nogrannare i High Fidelity så brukar de skriva vad de använde för kringutrustning och dina No 1 signalkablar verkar dom tycka om  :)

Det bästa betyget man kan få är om recensenten köper det dom testar och det har 3 recensenter hitills gjort :)

Det är Johny Sörensen och Jan Nielsen från High Fidelity och Vidar Mörch från norska Fidelity som använde mina No.1.

Om man läser det sista stycket från Mikael Fremers recension av Coltrane, så skriver han att om han hade haft råd så hade han övervägt att köpa ett par. Eller kanske en kvartett!!! Det är ett mycket fint betyg.

Men kablarna kanske han kan ha råd med.

Och kanske ett par Coltrane, men det vår USAdistributör som snackar med honom och han är hemlighetsfull om detta än så länge :?:

Helt klart är iallafall att Coltrane hamnar på recommendedlistan i klass A fullrange i Stereophile :mm:

Någon som vet vart man kan hitta priserna på Jormas kablar? Har letat som en galning men kammat noll.

Det finns en mycket god anledning till att priserna inte finns på mina hemsidor.

Kablarna blir en bra bit dyrare utomlands där jag säljer via distributör och det blir alltså en mellanhand till.

Om jag skulle lägga ut priserna på hemsidorna så skulle jag antingen inte ha några distributörer som vill sälja kablarna eller så skulle jag behöva höja priserna till samma nivå som utomlands. JPCkablarna som jag har lagt ut priserna på säljs av den anledningen inte utanför norden.

I Holland tex. kostar kablarna ca. 50% mer än mina priser här hemma.

Mejla så skickar jag en prislista. Alltså inte per PM utan mejl.

jormadesign@hotmail.com