Jump to content

Recommended Posts

Posted

Här kommer en rykande färsk bild direkt från fabriken: NYA LM-506!

15137448_10209133834957180_4352528142677

Ännu så är detta all info som jag fått men jag kompletterar med mer så snart som möjligt. Detta är den första förstärkaren i en ny serie produkter som endast kommer att säljas på export och som är mera påkostade i sin uppbyggnad. Jag tycker det ser lovande ut! :-)

• 2 weeks later...
Posted

Och så äntligen har vi fått lite mer info om denna nyhet! ( Fast jag vet ännu inte vad den ska kosta. )

Product Features:
Forty-five watts per channel, Class AB Integrated Stereo Amplifier with KT88 output power tubes, 6CL8A and 12BH7 input tubes.
LM-506IA Amplifier can operate in two different ways Auto-biased or Fixed Bias. You can select the one you prefer. Once worked in Auto-bias mode it outputs a more warmth sound and go near to the way of Class A operation.
Three pairs of Line inputs, One Pre-In and speaker terminals for 4, 8, 16 ohm speakers are located on the back panel.
User bias control has been used for bias adjustment with Meter monitoring on top.
Specially designed Toroid transformers made of Z11 Core for power supply and two Japanese Audio grade EI types of output transformers with wide bandwidth are applied.
Japanese ALPS volume potentiometer, Multicap coupling Capacitors etc Audio grade of components have been applied.
Standard with remote control.
SoftStart and time-delay circuit. (30 seconds).

Specification:

Power output: 45W + 45W (Fixed Bias)
30W + 30W (Auto-Bias)
Frequency response: 10Hz~50kHz(-1.5dB)
THD: 1%(1kHz)
S/N Ratio: 89dB
Input Sensitivity: 204mV (Fixed Bias), 255mV (Auto Bias), 800mV (Pre-In)
Input Impedance: 100kΩ
Output Impedance: 4Ω,8Ω, 16Ω
Dimension (W×D×H): (430 x 365 x 220) mm
Tube Complement: 6CL8A×2, 12BH7×2, KT88×4
Net Weight: 29.5kg
Power Consumption: 280W

Posted

Och vän av ordning ser givetvis direkt att den ena terminalen sitter fel. JAg är säker på att de kommer att åtgärda det innan leverans. :-) Detta med lite lägre effekt i ett Auto-bias-läge med "nära" klass A låter ju klart spännande tycker jag. Och vikten på nästan 30 kg avslöjar också att detta inte är "samma" produkt som en LM-216.

Fick också lite kort info om deras nya kommande DAC med DSD: Den kommer att dröja ca 6 månader innan jag ens får beställa den. Detta eftersom de nu kommer att släppa ett antal på endast den kinesiska marknaden för att hitta alla eventuella barnsjukdomar på den. Den som väntar på nåt gott... Men jag är glad att de tar detta så seriös!