Jump to content

My Crib! + SF Bio Skybaren! ;)

Hifi_Perrra
 Share

Recommended Posts

En liten uppdatering om vad som har hänt med min hifi senaste halvåret:

Dynaudio Contour S3.4LE har fått nya diskanter, fast från B&W CM7 och dom låter ruggigt bra nu, förvånansvärt bra till och med. Ljud 9 av 10. :)

Senare från Dynaudio Excite X14.

Marantz PM5005, Marantz CD5005 och Klipsch R14M installerad hos min mors anläggning i hennes bostad, + en Denon TU-1510AE, (tuner).

Två hyllplan av fyra i mitt rack, ett Atacama Europa Reference 6.5 slängda på sortergård pga skador.

Cerwin Vega XLS-6 sålda.

Bang Olufsen Beoplay H9 Gen 3 såld.

Sony BDP-S550 skrotad och slängd.

Krell S300i defekt ena kanalen, men sparad.

System Audio Sa2k saknar diskanter.

B&W CM7 ska få nya CM7 diskanter. Har fått nya diskanter fast bättre ska dom få senare. Alltså nya från "Klubben!".

QRS Luna Audiofil. Skrotade.

Ny Philips 4k 55" ska in. Present från brorsan. (Köpte den för att jag skulle få den lagom till OS.)

B&W P9 Signature ska renoveras. Har skickat fråga om detta till Hifiklubben.

Primare I30 och Jamo Power 120 förvarar min kusin åt mig i hans bostad.

Har även skruvat ihop ett extra Solid Tech Radius Solo rack, men det saknas några bitar.

Senast uppdaterad: 2021-07-18. Kl: 01:23.

2016-12-17. Kl: 16:09. Med Martin Logan Theos i Zebra Wood.

Mitt par var enda sålda paret i Sverige i den färgen.

Så om dom kommer ut på annons någon gång så är dom unika i den lacken :)

Just detta paret såldes senare vidare till Norrland vet jag :)

received_872018379585917.jpeg

Hittade en Cambridge DacMagic XS i en byrålåda som låg o skräpade. Så jag kopplade in den till min laptop och mina B&W P7 och den funkade... Har aldrig använt den sen jag köpte den ny år 2016 så det var ju najs! :D Förra gången jag testade den 2016 så fick jag inte igång den. Men det var bara att ha rätt kabel och om jag nu har fattat rätt så ska man hålla in Volym + för att starta den. Missade nog att läsa manualen förra gången i all iver ;)

• 4 weeks later...
  • 1 month later...

Nytt in i veckan:

En Philips 55 tums 4k tv. Modell: 55PUS7150/12 som jag köpte av min bror för 2500kr i förrgår kväll.

Sen kör jag mina Dynaudio Contour just nu som 4-kanal till min Bladelius Thor Mk3 Novitas, tillsammans med ett par Dynaudio Excite X14 utan diskanter. Excite diskanterna har jag satt in i mina Contour för där satt ett par aluminium diskanter från Bowers&Wilkins tidigare, då original diskanterna var förstörda efter en del latcho lajban här hemmavid, så jag har kört aluminium diskanter i ett halvår ungefär för att jag tyckte att 4.500kr är för dyrt för en enda diskant att beställa. Men Excite diskanterna passar som handsken så det var lika bra som original Contour diskanterna tycker jag. Så nu funkar Exciterna som ett par passiva basar när dom står placerade ovanpå mina Contour med halkskyddsmatta emellan. Fungerar riktigt bra :) Bild på det hela kommer senare. Vet dock ej när, men när jag har städat en del kan man säga :)

43 minutes ago, Neve said:

Du är verkligen flitig. Hur skulle du beskriva klipschen?  Är det någon form av legering mellan/bas är gjord av?

Tack! Jo, nåt sånt är det. Cerametallic som det heter :)

Edit: Jag har ju inte beställt dom än, och jag har inte lyssnat på deras nya serier. Däremot har jag varit ägare till flera av båda förra serierna, och vet man hur en låter, så brukar man kunna gissa sig till hur övriga låter också. Mina Klipsch RP-160M tex lät skimrande varmt i diskant/mellan och med en tajt bas och lät nära på P-A med sina horn... En ruggigt bra allround högtalare. Som nån sa till mig en gång: "Hade dom bara haft en snyggare låda, så hade dom kunnat kosta mycket mer!" Och lite så var det väl... :)

Om ett dygn är nya tvn på plats som jag köpte av brorsan lagom till OS... Stativet har jag redan ställt dit... Måste ju se Damernas match mellan Sverige och USA i fotboll där min favorit är Alex Morgan... Enligt många världens bästa fotbollsspelare bland damerna. Iaf världens bäst betalda 😀

20210719_202728.jpg

22 hours ago, Hifi_Perrra said:

Om ett dygn är nya tvn på plats som jag köpte av brorsan lagom till OS... Stativet har jag redan ställt dit... Måste ju se Damernas match mellan Sverige och USA i fotboll där min favorit är Alex Morgan... Enligt många världens bästa fotbollsspelare bland damerna. Iaf världens bäst betalda 😀

20210719_202728.jpg

Alex Morgan är grymt bra men själv har jag Kosse som favorit. Det ät ett måste att se matchen. Blir nog en grymt tuff match.

1 hour ago, LasseJ said:

Alex Morgan är grymt bra men själv har jag Kosse som favorit. Det ät ett måste att se matchen. Blir nog en grymt tuff match.

Jo, hon är säkert bra hon med. Har inte så jätte mycket koll på Sveriges landslag. Däremot har jag kollat ganska mycket på USA, men jag ska givetvis följa det Svenska landslaget i OS. Skulle va kul om det går bra för dom. Nu var det tal om att man kanske skrotar hela OS med tanke på att 10 personer har visat sig ha Covid som skulle vara med och det inne i OS-byn. Det är ju inte så där jättebra men inget man kan styra över förutom att bromsa smittan... Får hoppas att dom kan fullfölja utan att avbryta det hela...

Jag har rätt bra koll på de svenska tjejerna. Jag var fotbollstränare i 14 år för tjejer från fotbollsleken (6-7 års åldern) upp till damlag i div 3 så damfotbollen ligger mig varmt om hjärtat. Men vi har en tuff grupp med ruggigt bra lag. I morgon är det dags för första matchen!

jo, jag läste om Covid fallen men jag tror nog att det blir av ändå. Jag har mycket med Japan att göra i jobbet och landet är delat ang OS där det är rätt många som vill att det ställs in.

Ok, ja min far var hjälptränare i ett fotbollslag när min bror var i 10 års åldern. Farsan fortsatte med bordtennis och dömde även vissa matcher, och min bror blev Elit-handbollspelare på högsta nivå i Sverige. Det enda han missade var landslaget. Efter det lade han av när han fick ungar... :)

Ska se om jag kollar så mycket uppe hos mig. Mina föräldrar har ju kanalerna redan och det är ju bara en våning emellan oss och jag dricker nog mitt morgonkaffe där idag... Får se lite... Väntar lite med o skapa ett konto där på den där sidan... :grin:

1 hour ago, j_bloom said:

Fin TV!

och vad trisst att inte alla får tillgång till OS nu när det bara sänds på femman och discovery…

Tack! :) 

Det sänds ju på Discovery Plus också så om man kan betala 129kr och har ett konto där så kan man ju se det :) 

Om jag inte minns fel så är det ingen bindningstid där eller uppsägningstid :) 

Här kommer länken: https://www.discoveryplus.se/olympics/home

Mvh