Sign in to follow this  
Hifi_Perrra

My Crib + SF Bio Skybaren! Samt Historik! :)

Recommended Posts

Jag hade HD-660S i en knapp månad och jag tyckte bäst om dem av alla Sennheisers jag haft (HD-598, 2•HD-650, HD-700).

De är väldigt sköna men lite på gränsen att jag kan krångla in mina öron innanför kuddarna. Generellt föredrar jag en öppnare spelstil dock och de kan bli lite ”tjocka” i nedre mellan/övre bas för min smak.

Jag bytte mina mot Hifiman Edition X v2 som passar mig mycket bättre på alla sätt.

Inget är som sagt bestämt till 100 % ännu men det som jag brukar spana in brukar jag köpa också.

Jag brukar lista det jag önskar mig på ett papper och sen bara bocka av med tiden. Då uppfyller man ju allt och missar väldigt få grejer. Tex att man bockar av allt inom nån månad som jag gjorde förr, fast det vet jag inte om jag vill göra längre i dom prisklasserna :D Kan bli ruskigt dyrt med tanke på mina "något" exklusiva önskningar då men..Som det oftast handlar om...:dead: 

Av högtalare som jag hade hemma på test genom åren så handlade det enbart om fyra par totalt sett. Sådant som jag tänkte köpa men som jag lämnade tillbaka, och det var: Peak Consult Princess, System Audio Mantra 60 som jag bytte in efter en vecka. SA Mantra 50 i Vit satin, och ett par KEF XQ-3.

.

Edited by Hifi_Perrra

Jag makulerade den beställningen idag då jag har lite andra saker att fixa också. Så jag avvaktar lite med dom planerna i väntan på bättre tider :) Just den luren har jag lagt på is för tillfället. Men den är fortfarande med i planerna fast något längre fram i tiden! :) 

Edit: Ändrad text. 2018-02-13. Kl: 04:17.

Edited by Hifi_Perrra

Jag slänger in en tillfällig bild här med på dagens / kvällens köp! :D 

Lånad bild från Balance bild och ljud :)

4.5k gav jag för dom :D 

77173622-85WuB.jpg

Edited by Hifi_Perrra

Inte så snygga kanske men skenet bedrar! :) 

Rätt dålig bild i för sig jämfört med verkligheten :) Ser precis ut som i euphonia-testet fast att baffeln är svart istället eller som alla andra bilder på Google :) 

Edited by Hifi_Perrra

Uppgraderade ljudet lite där hemma nu. Blev ett par nära på 8k lurar. Eller 300:- under. Väldigt snygga. Alla glor som tokar när man har dom ute, men det kan jag stå ut med. Framförallt kvinnor av nån anledning..tittar lite nicke nyfiket.. Jag köpte demo exen...Sen blev dom restnoterade efter mitt köp när jag påpekade att min gode vän Herr Butikschefen borde beställa hem ett nytt par :) Finns dom kvar innan sommaren så köper jag ett par extra likadana om jag inte hinner köpa min Fatbike. Ska ha en likadan som Schwarzenegger tänkte jag om man googlar lite :D 

Edited by Hifi_Perrra

Det verkar som att hörlurar är ett mer accepterat intresse i min familj och då tänker jag på hela den äldre generationen plus mig själv där jag även råkar ingå. Hur som helst! Hörlurar kan man ha här hemma hur exklusiva som helst och ingen bryr sig, inte ens Highend-Berit säger något och det är riktigt ovanligt. Jag kan säga till tex min gamla mor att jag kommer lägga 10k på en hörlur och hon tycker att det är bra. Men när jag sa att jag köpte mina QRS för 4.5k så blev hon inte glad...Men då sa jag att: "Det ääärrr juuu ett par QRS!" och då sa hon inget mer sen :D 

Så hörlurar det kommer jag att fortsätta med och när hon sa: "Du behöver ju ingen stereo!". För att sen tillägga: "Du har ju dina hörlurar!". Så kändes det genast som mitt nya intresse! :) 

Tjaa, det övriga kan man ju ha kvar. Det tänker jag inte sälja. Är väl ett 30 tal produkter plus några rack. Det kan jag gott behålla. Har inget behov av all stå å sälja dessa prylar. 

Men det känns iaf riktigt gött att man äntligen efter alla år har ett intresse som ingen kan säga något om eller ens vet vad det handlar om... Väldigt ofta tänker man väl bara typ: "Snygga lurar!" Sen tänker man inte så mycket mer utan att veta så mycket mer :D 

Edited by Hifi_Perrra

Nåja..Bättre med snygga och bra lurar som jag ser det än en gammal skruttig bil i en massa bilköer. I den här stan går det ju för fasiken snabbare att gå än att åka bil :S Med tanke på att man ska ha dom utomhus. Eller iaf var den framtagen för Iphones bland annat....Även om jag råkar ha en Samsung :thumbsup:

Edited by Hifi_Perrra

Du menar kvitto ;) 

Sen kan det ju alltid vara skoj med en bild eller två men jag kommer inte att stressa angående det. Vill jag lägga upp några bilder så gör jag det... Annars struntar jag i det. Jag känner ingen press..Har redan så mycket av mina prylar som jag har visat här, så det får väl räcka i stort sett :) 

Edited by Hifi_Perrra

Nähä, låt bli då... Men det blir lätt förvirrat vad ditt syfte är, med en harang med poster om en hörlur eller två. Det finns säkert forum för de som är intresserade av själva shoppingdelen men min uppfattning om Euphonia är att forat vänder sig i första hand till de som gillar att dela erfarenheter, bilder och diskutera musik och hifi-produkter. Vill du inte delta i den biten?

On-topic igen! :)

Jag lägger upp några produktbilder så länge. Bilder dyker väl upp så småningom men i och med att jag inte har bilderna på denna burk så blir det kanske senare idag. Idag är jag lite slut. Är barnvakt och var ute och vandrade i flera timmar igår så nu är det full fart hela dagarna :D  Men när jag får lite tid över till det så fixar jag det :)

Mvh

Bildresultat för B&W P9

Bild på B&W P9 Signature :)

Bildresultat för B&W P7

Bild på B&W P7. Numera utgången modell. Finns fortfarande ett fåtal kvar i Hifiklubbens fyndlista för en bra peng :) OBS! Lånad bild.

Edited by Hifi_Perrra

2 hours ago, Hifi_Perrra said:

Vad är problemet?

Närå, inget problem för min del, men du kan ju svara lite mindre arrogant nästa gång? Frågan jag ställde i post#176 är allvarligt menad.

Hursom, hade du lyssnat till andra likvärdiga dessa innan du köpte? De var för övrigt en av lurarna som Hifi & Musik hade på sitt test-bord på Sheraton nu i helgen! :)

Bra kvalitetskänsla!