Sign in to follow this  
Hifi_Perrra

My Crib + SF Bio Skybaren! Samt Historik! :)

Recommended Posts

Mmm, dom är så vackra så... :santagrin: Det här var för att min farbror redan hade petat in diskanten på mina Dynaudio Excite X12 samma dag som jag hade köpt dom... Så att han inte skulle gå fram och känna lite...för mycket på panelen... :schild_help:

Sen hade jag nog nån hund också.. tror jag iaf.. eller så var det tidigare..har glömt när den dog...hur som helst! Den välte våran julgran ett annat år när vi hade klätt den med alla saker...j_kla hundskrälle.. :D Annars var det en jättebra hund men inte när det var fyrverkerier... Hopplöst!!...   :33:

Blir kanske lite nytt här hemma fast det blir nog ingen hifi direkt. Däremot en ny fåtölj i och med att jag fick lite mer utrymme då jag sålde min Jetson fåtölj i Oktober förra året. Jag får väl se om jag kan visa nån skymt av den senare tillsammans med stereon kanske :)

Edited by Hifi_Perrra

En bild på gamla bettan som jag senare gjorde mig av med då jag föredrog I22 framför I32. Alltså min personliga ljudsmak :)

Däremot var denna I32 bra mycket läckrare sett till designen även om dom båda modellerna påminner en hel del om varandra.

Båda modellerna har / hade OLED-display med inbyggt tangentbord som man styr genom knapparna och ratten på fronten.

Denna maskin var i min ägo fram till år -2015 om jag inte minns helt fel :)

1909096_494030570718035_150946038_o.jpg

Edited by Hifi_Perrra

Lite fler bilder.

Sovrummet år 2008 ca.

AE Aelite 3.JPG

År 2006 i min förra bostad. Ej lägenheten där jag bor nu. Dom övre bilderna visar dock den bostaden.

IMG_3717.JPG

Edited by Hifi_Perrra

27 minutes ago, calle_jr said:

Kul att se dessa progressive photos.

Bra minne :D

Det skulle ju kunna vara EXIF, men jag tror också på bra minne! :D

Ett PS förresten, inte alla vill ha sina positioner offentliggjorda när det handlar om dyr HiFi. Fotar man med mobil och vissa kameror så kan exakt information bäddas in i bilderna och avslöja på några få meter när, för de som inte lärt sig skilja på mitt o ditt! 

Var försiktig med att publicera dessa bilder!

Allt är dessutom försäkrat så det enda jag skulle få ut av det är att jag skulle kunna köpa mig något värre än det jag redan har. En bonus helt enkelt även om det förmodligen aldrig kommer inträffa ;) Inte med mig i vägen iaf :D Skulle nån dyka upp så skickar jag SOG eller Främlingslegionen på dom :D

Eller Ovcharkan :D

Bilderna däremot bryr jag mig inte mycket om. Bara bra att det finns backuper på dom om datorn nån gång skulle strula. Det var tack vare det som jag nu idag har en kopia på min Krell och mina Larsen tillsammans även om just det var lite av ett rån av "hen" eller lån skulle man också kunna säga :D

Materiell förlust betyder inte så mycket. Sämre är om man skulle bli överkörd av en gris eller nåt som inte kan cykla rakt utan bara svänger och klänger med styret. Har själv krockat med en sådan för många herrans år sen och det var hans fel, inte mitt :D 

:thumbsup:

Edited by Hifi_Perrra

Hejsan,

Jag skulle bara meddela att hela min hifi historia i text finns listad i min profil under fliken: "About me." om nån vill läsa all info om min historia och vad som är beställt osv. Det där uppdateras nån gång i veckan oftast och så har det varit i nåt år nu så kika in där om ni har lust. Detta uppdateras med klockslag på minuten så står det att infon är färsk så är den det också om inget annat anges. 

Ha det fint!

Och trevlig helg! :)

Mvh Per / Hifi_Perrra

Edited by Hifi_Perrra

5 hours ago, Hifi_Perrra said:

Lite nya, äldre bilder, på min hifi genom åren :)

2012-02-02 019.JPG

Snygga! Har haft mina AP Scorpio (ej ll) i nästan 10 år. Svårt att slita mig från dom. Blir som en kär gammal vän. Dock kanske nytt på väg in. Vill fortsättningsvis så gärna ha det i ljust träslag, och då kan Boenicke vara ett fint alternativ. Låta bra är det sekundära....;)

Tackar! :) Jo, dom var i min ägo ett antal år. Inte så många men några. Mellan 2009-2012 samt Cremona M 2011-2012 när jag bytte till Guarneri Memento och efter det Martin Logan Theos för att senare byta till Dynaudio Contour S3.4LE år 2016. Nu ikväll fick jag dessutom tillbaka en del gammal hifi som jag inte har haft i min ägo på flera år. Mina B&W CM7:or tex såg jag senast uppe hos mig år 2011 eller något sådant när jag sålde dom till en annan familjemedlem plus en del andra saker som jag också fick tillbaka helt gratis för den personen ville inte ha det längre och erbjöd sig att sälja allt och ge mig pengarna, men då sa jag att jag hellre tar prylarna så det blev ju bra, så nu har jag från och med i natt ett par B&W CM7 i Lönn fanér som jag köpte till mig själv år 2007 på Hifiklubben, en Marantz PM5005 i silver, en Marantz DV7001 CD/DVD spelare, en VHS spelare från Philips tror jag det är. Har inte hämtat den ännu. Ett hifi rack, ett Atacama Europa Reference 6.5, en Samsung LE40N87Bd då personen ifråga skulle köpa ny tv, men just denna får jag något senare vid det nya tv-köpet + lite kablar, ett par Clou Cable 101T 2x3m med Clou Cable Bananer och lite andra Clou Cable kablar, bland annat en Clou Cable Digital osv. Så nu ser min lägenhet mer ut som en hifi-butik då jag har runt 7 par högtalare här uppe och runt 6 stycken förstärkare tror jag det är från Krell, Bladelius, Primare osv + en del som är utlånat till andra familjemedlemmar från Larsen, Dynaudio och Klipsch :) 

Känns lite som Julafton redan faktiskt :D 

Såg en j_kligt najs tv på Hifiklubben.se nu. En ny modell som dom hade lagt upp. Dessutom fanns ju den förra serien kvar som var snarlik där en 55 tummare inte kostade många kr extra. Grejen är att den i så fall ska vara en 4k och på minst 40 tum, helst 65 tum men det blir nog för trångt i mitt rum om man även ska kunna mecka lite bakom tv:n som jag brukar göra med min hifi så vill man ju snurra runt å ha sig och då sticker en 65:a för långt ut åt båda hållen då den ska stå på mitt Solid Tech rack.. eller ovanpå där.. Annars vägde den bara runt 25 kg vilket är som min Thor Mk3 Novitas nånting fast mycket större till måtten mätt. Jau jau... Det får bli den här månaden eller nästa om jag inte skaffar det där armbandsuret som jag spanade in på en sida.. Har i för sig väntat länge nog med tv-köp nu så det börjar bli dags tycker man även om jag lever på gamla burkar just nu...  Folk som inte vill ha sin tv längre ger dom till mig för jag har platsen och tar gärna emot.. iaf av släktingar.. Har tagit emot tre stycken nu på ganska kort tid.. Tjaa, den som väntar får se... Något blir det väl iaf även om jag mest är inne på kaffebryggare, klockor och lite kläder... Så kanske att jag lägger det på is ett tag till... Vi får se.. Hej svejs! 

Edited by Hifi_Perrra

1 hour ago, Hifi_Perrra said:

Fiber i alla rum, även kök.

Jag får ställa en dum fråga eftersom det vore bra att veta; finns det utrustning (routers, moderkort, tv-mottagare) som är anpassad för fiber? Det vore ju lysande att slippa koppar även sista biten.

23 hours ago, calle_jr said:

Jag får ställa en dum fråga eftersom det vore bra att veta; finns det utrustning (routers, moderkort, tv-mottagare) som är anpassad för fiber? Det vore ju lysande att slippa koppar även sista biten.

Just det är under uppbyggnad. Jag var bara lite ivrig med att printa ner det. Så det får du fråga elektrikern/leverantören om. Det ska iaf vara klart mycket snart :) Men allt ska gå i väggen om man säger så och det finns redan i kåken så det är bara att koppla på det. Sen drar vi det vidare inuti huset och sen är det ju bara att beställa rätt typ av fiber abonnemang av internet leverantören. Min bror är nätverkstekniker så det är hans jobb mer än mitt, att peka ut var basstationen ska vara, men köket på bottenplan lät det som när jag pratade med honom för två veckor sedan ca. 

Relaterad bild

Edited by Hifi_Perrra

En fråga. Vilken inställning på tangentbordet är det som suddar ut bokstäverna framför medans man fortsätter att skriva. Alltså en knapp måste det vara som är intryckt. Tacksam för svar! Riktigt retligt att inte veta vilken det är :D  ??

Mvh

Edit: Var tydligen Skift - Ins. Men tack ändå. Jag Googlade lite :) 

Edited by Hifi_Perrra