Sign in to follow this  
Hifi_Perrra

My Crib + SF Bio Skybaren! Samt Historik! :)

Recommended Posts

Bilderna är från Februari i år eller början av Mars. Installerad av mig utan manual direkt ur skallen på 4 timmar ca från pinal 1 och det var väl ett hyllplan av racket som är två ihopskruvade Solid Tech Radius Solo 3 och 4. Solo 3 i valnöt / körsbär.. Något oklart pga solens påverkan.. Var demo ex på Balance.. Det andra ett Solo 4 i Svart lack.. 

90k ca bara högtalarna med Vibb-eaters och varsin B&W P7 ovanpå den ena Wireless, den andra med kabel. Ursäkta om jag drog priset. Vill inte framstå som nån översittartyp.. Minns knappt det här forat.. Har inte varit online nånting nånstans sen december 2018 hehe :P

Posted (edited)

Då nämnde jag aldrig Sa Sa2k i det priset som även syns på bilden. Oklart om det är Master modellen. Originalstativen har min bror under sin säng tror jag han har gömt dom. Sen har han mina Larsen Hifi 4.2, Klipsch R2.5 nånting heter dom tror jag och mina Dynaudio Excite X14 i Svart Satin. Mina Larsen är i Körsbärs Vinyl... John som tog det sista han hade på lagret.. För han sa du får dom i vilken färg du vill bara du väljer .. Svart..

Menar...bara du har färgkoden.. :P För en vecka sedan hämtade jag ut en specialbeställd denon fjärr på Hifiklubben :) Den hann jag dock aldrig med o testa förrän nån körde mig till sjukan... råkade dra handen genom en ruta haha men pulsårdern klarade sig och jag är även fri från splitter.. Behövde inte ens sy.. blev bara några rispor haha så nu en vecka senare mår jag toppen.. Inge vidare med gamla kåkar o glas o sånt. Kunde lika gärna ha förblött... Tjaa.. hehe.. Typiskt mig o fixa saker :P Så är det med drömkåkar o hemmafixare.. Se den filmen den med Björn Skifs... Man kan nästan säga att det är jag haha

... eller varför inte han Tom Cruise fast med piller o benen i kors med en enda nattlampa med ett utanpåliggande hölje med en massa inlagda mygg i stället löss kyrkogård... Vet inte riktigt hur det blir sen... Nu ska jag avsluta.. Kör RHA och Momentum... Snart HD800s eller HD820 nånting :) Good night! ;) Ses en annan dag kanske även om jag höll på o skriva Sws istället för Ses! :)

Edited by Hifi_Perrra

Posted (edited)

Beställde ett par Cerwin Vega XLS-215 nu på Hifiklubben :) Körde på delbetalning. Hoppas att beställningen går igenom. Annars går jag in och beställer kontant närmaste månaderna. Beställde också en Maurice Lacroix, ett armbandsur för ca: 10k på dagens datum också :)

Edited by Hifi_Perrra

Jag tänkte beställa dom där CV XLS-215, men sen av nån anledning utan att förstå varför dök ett boll kickar intresse upp som jag inte ens kände till för ca: en vecka sedan.. Jo, jag var med på fotbolls skola med en känd fotbolls klubb en vecka 1996 när min mormor körde upp oss i bil.. Det är allt jag har gjort fotbolls mässigt i min karriär.. Så det känns ju en aning absurt nästan att man råkar ha det intresset.. Fast då har jag 23 olika nörd ämnen som jag är bra på.. Tex leta upp svamp i skogen.. Skjuta med vapen.. Alltså riktiga grejor.. och kunna alla möjliga saker inom detta likt Leif GW Persson.. Kunna berätta hela livshistorien om Harry Söderman.. Skanna av en 25 meter lång vägg i en matbutik efter en Flaska Pepsi på 4 sekunder.. Matlagning.. Hifi.. och en hel del annat.. Pimpelfiske tex.. till och med Pimpelfiske sommartid från bryggan.. eller båten.. Även om vi inte har kvar den stugan tråkigt nog.. Nåja.. Serietecknare också och kampsportare.. En massa olika.. Även om hifin har varit mest framträdande på senare förutom det där med Expressens test som att gissa backspegeln där jag hade 9 av 10 rätt.. Även om det var en del andra detaljer också.. Men jag minns iaf att det hette typ så.. Typ liksom nånting eller så :) Så jag tänkte faktiskt beställa dom.. Men sen upptäckte jag av en slump att jag lirade boll riktigt bra så då åkte jag ut till XXL med farsan idag på Lunchen och köpte mig en sån där Allsvenskan boll eller det märket var det iaf.. Så idag lirade jag boll i fyra timmar på en fotbolls plan.. Även om jag aldrig har spelat boll i hela mitt liv.. Fyra timmar är det jag har lagt i stort sett på mina 35 år... Tjaa.. Jag upptäckte även detta av en slump.. som en del andra av mina nörd intressen,,, Min morbror som är gammal elit soldat säger att sådant sitter i huvudet.. "Du kan öva hur mycket som helst på olika grejor,,, Men sitter det inte i huvudet så har du det inte!"... Jag kommer förmodligen köra på dom något senare ändå för dom är ändå en gammal dröm.. Men just nu kickar jag hellre boll och är glad.. Sen har jag varit med om på senare tid att mina närmaste.. Min familj har försökt att sänka mig.. Men jag är en glad människa och väldigt lättroad så jag lägger alltid bara 5 min på sådana skitsaker oavsett.. Sen lägger jag fokus på en rolig grej som tex hifi eller som numera fotboll... Ibland hörlurar och tillbehör till hifi. That´s it! :) 

Har inte blivit nån ny hifi ännu och jag som satte en Bear Grylls överlevnadskniv i handen ikväll för att jag mixtrade lite framför tvn... o det blev 5 timmar på akuten.. Jag kollade först på Die Hard 2 på Viaplay... En gammal favorit.. å sen hockey vm men jag insåg att mina pinaler eller vad man ska säga inte stämde riktigt överens med hur jag ville ha dom så nu är hifin till hjälp mer än jag kunde ana dom närmsta veckorna.. Man träffar mycket kändisar på akuten må jag säga när man som jag gillar å kolla på Die Hard.. i det här fallet som jag nämnde 2:an.. Den mest bortglömda fast mest fantastiska av dom alla... Inte så mycket brandman som i den första.. Men väl så sevärd haha...

Mvh Per / Hifi_Perrra

Nästa projekt blir en HDMI kabel från Hifiklubben. Dom har en prisvärd där som dom frågade om dom skulle lägga undan. Men jag sa att jag väntar lite och är den slut då så beställer jag hem den helt enkelt. Det tar bara en vecka om den finns på central lagret i Danmark :) 

Jag skrev tydligen fel info om Beoplay H4 köpet. Tydligen gick den affären igenom den 18/10 - 2018 och inte som jag skrev i Maj - 2018 alltså :) Minnet som sviker en del :) Rätt ska vara rätt! :smash:

:pc:

Posted (edited)

Jag vet inte riktigt. Denna veckan har jag tränat många timmar fotboll utan mat, bara middag och resten protein shake pulver o lite fil och inte ätit så ofta för att jag vill gå ner i vikt och bli lite biffigare helt enkelt.. För man vill ju inte se ut som en tunnis haha :D Och nu tror jag att rätt många i den här stan känner till vem jag är, även om det var med avsikt jag avslöjade info om mig själv. Saken är bara att vissa ställer sig o glor på mig vid tex en busshållplats hahaha.. Vad tror dom liksom. Att jag är ett Ufo? Har dom aldrig sett en man som har lagt en miljon på stereo förut hahaha.. Vad ska man göra åt det.. Jag vet inte riktigt. Gränsen går väl när en sån människa knackar på dörren hahaha. Precis som om jag var rätt person då å öppna när jag är van vid både mindre trevliga vakthundar som jag skrev om på Component och även min bästa vän Tuva som är en Amstaff.. Som också gillar att spela boll. Världens goaste hund så länge man inte går in på tomten om man inte tillhör godset :P Vi brukar spela boll jag o Tuva. Hon är den enda historiskt sett som har lyckats bita sönder min brors boll som han fick för 41 år sedan ungefär.. Så den höll till senaste fotbolls matchen.. Sen satte hon käftarna i den hahaha... Så dom som inte känner till mig, dom behöver kanske inte heller ställa frågan om det är ok att gå in på tomten eller stå o glo när hunden inte är med.. För det lär det bli en.. Det känns mer lockande nu faktiskt.. Även om jag aldrig förmodligen behöver ha slakt koppel i den här staden.. Jag är mycket säkerhetsmedveten av mig, eller extremt och jag har väldigt mycket överkurs kunskaper i sådant. Men om det är i all välmening och man själv är intresserad så är man välkommen hem till mig! Men, det var som gurktjuven som stal våran gurka och ingen vågade säga något till mig för att dom visste att jag skulle sitta o vakta varje natt med mina ficklampor. Den senaste, en riktig nörd-modell, bara för att maxa antalet 10 av det märket... Tjaa.. X21R.2 var namnet.. Hoppas att jag aldrig får användning för den.. Jag tänder den aldrig av ren princip om det inte är en nöd-situation och jag ligger risigt till. Den är bara till för uppvisning i höga träd kvällstid för grannarna, med eller utan färgfilter.. Så att detta skulle vara baksidan av kändisskapet.. Tjaa, den sitsen existerar inte i mitt liv.. Jag är som Kevin Costner i Bodyguard.. Dessutom råkar jag kunna alla repliker i hela den filmen utantill så jag brukar köra Spansk eller Tysk undertext då jag vet allt på förhand :D Dessutom kan jag detta i ordning då jag har sett den 3000 gånger ungefär.. i 7 år såg jag den en gång om dagen varje dag.. och det blir enligt min brors sambo 2500 gånger ca enligt hennes uträkning hehe :P Jag la förresten undan denna HDMI kabel på Hifiklubben idag så den ska jag hämta ut. Ska bara kontrollera måtten med den mer exakt alltså så skulle jag ringa upp o säga om det är den jag ska ha helt enkelt.. Yes! Så är det med det.. Som nån annan sa.. Man ska vara glad att man inte är ledsen! Själv sa jag en gång.. Det gäller att se upp från telefonerna så det inte landar en flashbang i skallen... För man kan ju aldrig veta... Jag tänkte mer på om Ryssen kommer då men.. Fast den dagen vet jag vad jag ska göra.. Det är väl bara å åka till Systemet o köpa en pall med några 75:or o sen en låda ister + lite Finskt rågbröd från Torget i Jönköping.. Sen blir det fest med Puttes glada gäng istället.. Det är en klassiker från retorik-boken jag fick i Julklapp av min bror, även om jag nästan enbart pluggade in detta.. Ge en gåva om nån kör härskartekniker med dig.. Sen pluggade jag in vad dom olika färgerna betyder.. Brunt är ekologiskt.. Rött är varning eller fara som man blir arg av.. Kanske därför alla var avis på mina Guarneri haha eller nåt annat möjligtvis när dom kollade på sin egen bil hehe :P Nää Trolling är jag inte mycket för :D Gult kommer man ihåg.. Tjaa, men vända håll eller spela Uno det är inte det lättaste om inte korten är märkta.. Ingen fattade varför min bror jämnt vann hela tiden... Men, men, om Doug Demuro är tjötig så vet jag inte riktigt var jag ligger... Men morsan säger att jag är värre än honom och det är ju en aning spännande.. Det tar aldrig slut.. Det är som med fotboll.. Oavsett när man bör sluta och gå hem så kör jag tills solen går ner och går den ner mot förmodan eller om min dag ryker på ett eller annat sätt så lär man få höra från mig.. Även solen den j_kln.. Även om man vill veckla ut den igen precis som den var strax därinnan.. Men så är det med den saken.. Saker händer.. Sen om det var bra eller dåligt... Tjaa, det kan inte jag göra så mycket åt.. Jag är iaf glad.. Sen om andra inte är det... Eller hur dom tänker.. Det har inte med mig o göra. Jag surar i fem minuter.. Sen skrattar jag bort det. En god egenskap jag har som inte min övriga släkt kan tampas med hehe.. Eller hur man säger.. Då va...

Det var nog allt jag hade att säga.. "That´s all i had to say!"

The End! Iaf för den här timman! ;)

Mvh 

Edit: Det här inlägget sparar jag pga like:n.

Edited by Hifi_Perrra

Jag bestämde mig för att ikväll bygga ett identiskt torn med mitt förra torn som jag hade tidigare. :outdoor:

Det kommer att bli sjuukt spännande som dom säger i Kista Tower.. Nää, så sa dom aldrig.. Möjligtvis att Ludwig sa det när han demade Audio Physic :D 

Jag pratade med en ny kille på Audio Nord häromdagen. Jag skulle ha tag i Ludwig, men enligt denna person så skulle han tydligen ha börjat jobba som lärare igen, men jobbet som fotograf hade han kvar inom konditori boks världen :) 

Hifi & Musik var han tydligen också kvar på om jag hajjade rätt :) 

Vi är ju polare här, men är han inte kvar i Hifi-Branschen så får vi väl höras via telefon istället kanske. Han var en trevlig kille. Jag minns speciellt fabriks besöket hos Audio Research och Ludwigs utstyrsel haha.. Jäklar, hade man sett ut så där då hade man varit mer än nöjd. Rena öken klädseln.. hehe..