Jump to content

Ditt senaste Hifi köp!


Hifi_Perrra

Recommended Posts

Om detta är en ren hifi-produkt kan väl diskuteras, men mätinstrument kan ha fler användningsområden, som detta.

Främst anskaffad för sonen köksbygge.

http://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/matinstrument/laserinstrument/kors-linjelasrar/korslaser-000656/

Men dessförinnan skall den få tjänstgöra som VTA-instrument vid invägning av tonarmen. Två flugor på smällen samtidigt!

;):D

Ingen förmögenhet nedlagd men bra att ha kollen.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Audio Physic Scorpio 2 med min Krell S300i minns jag mest. Det lät bara Magiskt med Stort M. Har bara varit med om detta Magiska sound vid ett fåtal tillfällen sen dess. För att kunna få till det på det viset så krävs det rätt högtalare. Inte vilka som helst! Dom enda högtalarna som jag har lyckats att få detta ljud med är: A-P Scorpio 2. A-P Yara Mk1, Magnepan MG-1.7 Classic, QRS Cirrus och mina nuvarande Focal Chorus 714 Mk4 (senaste versionen). Alla dessa högtalare har jag varit ägare till senaste 7 åren. Jag skulle rekommendera alla att köpa denna förstärkare för den är ett riktigt rån även till nypriset som låg på 27.5k när jag beställde den via Stylus Audio då 2012. Att få till detta ljud.. Tjaa, man drömmer sig bort ibland. En recensent har tydligen jämfört denna förstärkare i nån hifi tidning med för och slutsteg från Krell?? För 20.000 dollar så det säger en del om vad det handlar om. Det var Ludwig på Stylus Audio som berättade det för mig så inget jag har hittat på alltså. Dynaudio är bra men jag fick aldrig till dom med denna förstärkare. Men Contour S3.4LE passar i alla fall som handsken med min Bladelius Thor Mk3 Novitas och det är jag väldigt glad över att den gjorde. Snygga är dom också. Jag gillar dom verkligen. Men ett par Audio Physic vill man ju ha alla gånger igen. Men det blir det nog inga i år i alla fall :)

Mvh

Edited by Hifi_Perrra
Link to comment
Share on other sites

Ett par Rauna Opus Chaconne Delta som var i ett riset skick. Tanken är att totalrenovera o sälja

? Kommentar i fel tråd, eller?

Kan nog var så enkelt att herr Rauna inte riktigt känner till reglementet när man är återförsäljare/affilierad i branschen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mitt senaste hifi-köp. Gjordes 2016-11-17 på Hifiklubben. Jag beställde den för en vecka sedan ca.

Jag sålde dessutom min gamla Blu-ray spelare från 2009 i dagarna till en annan familjemedlem för nästan dubbla pengen mot vad den här kostade :)

post-3282-0-28650100-1479426029_thumb.jp

post-3282-0-85963800-1479426045_thumb.jp

Edit: Ändrad bild.

Edited by Hifi_Perrra
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Inget riktigt hifi köp men däremot ett elektronik köp! Jag gav bort båda mina gamla laptops och köpte mig en ny samma dag. Den ena som gavs bort var ett halvt år gammal och köptes på CDON för 6.5k. Den andra var från 2012 tror jag i samma prisklass. Senare på kvällen åkte jag till Elgiganten och köpte mig en Lenovo laptop för 9.5k. Det skulle bli deras gaming laptop för samma pengar då jag var ute efter en med upplyst tangentbord med SSD disk och dom hade en helt ny serie från Lenovo som låg på otroligt låga 8k men jag hittade en med större skärm för strax under 10k och det var den jag trodde jag köpte. Sen när jag kom hem så var det inte den fast att jag kontrollerade så att det stämde med modellnamnet innan jag gick ut därifrån. Sen visade det sig att det vi läste på fel skylt. Så den som stod uppställd tillhörde inte den skylten..Det var den som stod uppställd som jag skulle ha och skylten tillhörde en helt annan fast med större disk.. Så hon som hämtade paketet på lagret tog datorn som stod på skylten men inte den dom visade upp. Så kan det gå... Jag hade rätt att byta och jag funderade på att göra det men jag struntade i det. Den jag hade fått hem hade ju större hårddisk plus en SSD disk också och lite annat grafikkort. Nästa gång kanske man ska lägga modellbeteckningen på minnet bättre än vad jag gjorde. Ändå kontrollerade jag två gånger i butiken och tjejen hämtade även fel. Först hämtade hon två stycken MSI för dom kunde det ju vara så hon...Tjaa, kan man inte se skillnad på MSI och Lenovo så vet jag inte riktigt... Men hon var väl ingen datanörd direkt tänkte jag.. Jag som inte ens pluggade in vad den jag skulle ha hette... Nu har jag iaf denna och den är bättre än den jag köpte på CDON då i Juli nånting.. Snart ska jag iaf köpa den jag egentligen skulle ha för den tänker jag ändå köpa så det blir väl den senast i Mars kanske. Den ska jag bara ha.. Men inte riktigt än tror jag... :)

Edit: Varför jag inte visste riktigt vad den jag skulle ha hette beror på att jag inte är nån insatt gamer utan bara en vanlig surf kille som vill ha en bra dator.. Annars hade jag säkert noterat att det blev fel... Det här med modell namn alltså... :26:

Link to comment
Share on other sites

Inget riktigt hifi köp men däremot ett elektronik köp! Jag gav bort båda mina gamla laptops och köpte mig en ny samma dag. Den ena som gavs bort var ett halvt år gammal och köptes på CDON för 6.5k. Den andra var från 2012 tror jag i samma prisklass. Senare på kvällen åkte jag till Elgiganten och köpte mig en Lenovo laptop för 9.5k. Det skulle bli deras gaming laptop för samma pengar då jag var ute efter en med upplyst tangentbord med SSD disk och dom hade en helt ny serie från Lenovo som låg på otroligt låga 8k men jag hittade en med större skärm för strax under 10k och det var den jag trodde jag köpte. Sen när jag kom hem så var det inte den fast att jag kontrollerade så att det stämde med modellnamnet innan jag gick ut därifrån. Sen visade det sig att det vi läste på fel skylt. Så den som stod uppställd tillhörde inte den skylten..Det var den som stod uppställd som jag skulle ha och skylten tillhörde en helt annan fast med större disk.. Så hon som hämtade paketet på lagret tog datorn som stod på skylten men inte den dom visade upp. Så kan det gå... Jag hade rätt att byta och jag funderade på att göra det men jag struntade i det. Den jag hade fått hem hade ju större hårddisk plus en SSD disk också och lite annat grafikkort. Nästa gång kanske man ska lägga modellbeteckningen på minnet bättre än vad jag gjorde. Ändå kontrollerade jag två gånger i butiken och tjejen hämtade även fel. Först hämtade hon två stycken MSI för dom kunde det ju vara så hon...Tjaa, kan man inte se skillnad på MSI och Lenovo så vet jag inte riktigt... Men hon var väl ingen datanörd direkt tänkte jag.. Jag som inte ens pluggade in vad den jag skulle ha hette... Nu har jag iaf denna och den är bättre än den jag köpte på CDON då i Juli nånting.. Snart ska jag iaf köpa den jag egentligen skulle ha för den tänker jag ändå köpa så det blir väl den senast i Mars kanske. Den ska jag bara ha.. Men inte riktigt än tror jag... :)

Edit: Varför jag inte visste riktigt vad den jag skulle ha hette beror på att jag inte är nån insatt gamer utan bara en vanlig surf kille som vill ha en bra dator.. Annars hade jag säkert noterat att det blev fel... Det här med modell namn alltså... :26:

ok..

Link to comment
Share on other sites

Jag har handlat en del, och sålt också, till hustruns glädje.

Chord2Qute inhandlad begagnad från England, mycket nöjd med den. CJ Premier 17LS har köpts och sålts. CJ Premier 17LS2 har köpts och behålls. Ingen stor skillnad på dessa men jag ville inte samla på två så lika försteg. När Morello blir klar med sitt försteg så vill jag samla på det också.:santagrin:

 

Link to comment
Share on other sites

Efter lite mailkontakt med Listen To Music i Kode så slog jag till på en Shunyata Sigma Analog (nätkabel) till min dac. Sällan varit lyckligare! (Tack Claes!) 

 

Glömde skriva att jag hittade en begagnad Shunyata Anaconda digitalkabel (AES/EBU) för att binda ihop drive och dac också! 

Edited by Steffo™
dåligt minne..
Link to comment
Share on other sites

On ‎2016‎-‎12‎-‎28 at 15:47, sprudel said:

Jag har handlat en del, och sålt också, till hustruns glädje.

Chord2Qute inhandlad begagnad från England, mycket nöjd med den. CJ Premier 17LS har köpts och sålts. CJ Premier 17LS2 har köpts och behålls. Ingen stor skillnad på dessa men jag ville inte samla på två så lika försteg. När Morello blir klar med sitt försteg så vill jag samla på det också.:santagrin:

 

Jazzå, du slog alltså inte till på den där dyra Chorden vi kikade på?:D

 

Link to comment
Share on other sites

On 2016-12-29 at 17:05, Steffo™ said:

Efter lite mailkontakt med Listen To Music i Kode så slog jag till på en Shunyata Sigma Analog (nätkabel) till min dac. Sällan varit lyckligare! (Tack Claes!) 

 

Glömde skriva att jag hittade en begagnad Shunyata Anaconda digitalkabel (AES/EBU) för att binda ihop drive och dac också! 

Haha! Tänk vad lite bra ström och Claes kan göra för själen. Alla borde ha en. :D

Link to comment
Share on other sites

On 2016-12-30 at 14:56, Morello said:

Jazzå, du slog alltså inte till på den där dyra Chorden vi kikade på?:D

 

Hehe! 

Nej, hörbara ljudförbättringarna mellan den och 2 Qute är så små att mycket annat spelar större roll, till mindre pengar också. DA-omvandlare på den här nivån har nog kommit så långt man kan komma. Bättre att leta efter bra mastringar av album, eller dricka ett gott vin.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, eliot said:

Mitt senaste HiFi-köp är en Studer B62 med nya (NOS) huvuden :mm:

B62_zpsxjuzpjiy.jpg

Fin maskin. 

Vilka tonhuvuden sattes dit, Butterfly?

Hur många timmar har den snurrat?

Har du låda till den eller skall du bygga en?

Skall bli kul att få höra dina omdömen om denna spelare :icon_smile_cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...