Jump to content

Recommended Posts

Posted

Depeche Mode - För mig och många, ett av världens bästa pop-, rock-, synth- och vad mer... -band.

De ger inte upp. Nytt Album på G och en worldtour på alla kontinenter och världsdelar.

De har valt att starta allt i Stockholm av alla ställen. DM prestera de bästa arena konserter som står att finna. Gång efter annan. Många är bra ibland men DM är alltid makalös på scen. Ofta har vi också Anton Corbijn att tacka tills stor del för det.

depechemode.jpg

Förra albumet - Delta Machine- var lite av en otroligt lyckad revansch efter albumet -Sounds of the Universe- som inte levererade samma höga nivå på alla plan som det brukar vara. Bara en handfull låter var bra, tex Wrong och In Chains.

Plattan och Touren kantades av problem bla blev David Gahn allvarligt sjuk. Sedan har jag för mig att det var något mer problem under produktionen. Deras tankar om ett annorlunda sound blev inte lika bra som vanligt heller.

Undrar hur det blir nu? Jag tror det kan bli hur bra som helst.

Skall försöka gå på minst 2 konserter.

Posted

Jag är själv inget stort fan av DM och kommer inte att gå, men kan bara än en gång konstatera att det är bra att ha ett Amex-kort om man vill gå på konsert med stora artister! Jag har själv utnyttjat förköpsmöjligheten flera gånger och var av nyfikenhet inne och kollade tillgängligheten för DM via Amex. Trots att biljetterna släpptes redan i tisdags fanns det fortfarande biljetter kvar - både vanlig ståplats och golden circle. Det officiella släppet är vad jag förstår i morgon. Lycka till - kan bli stort tryck! :)

Posted (edited)

Jag kommer gå när de besöker Warszawa och det blir min första DM-spelning. Tyvärr att min första kommer nu när de inte släppt en riktigt bra skiva på 19 år, men vill gärna se de innan de lägger ner.

Edited by shifts
Posted

... Tyvärr att min första kommer nu när de inte släppt en riktigt bra skiva på 19 år, men vill gärna se de innan de lägger ner.

Där tycker du fel. ;) Finns en del bra på dessa 19 år. Senaste var riktigt bra.

Posted

Tycker som ao att den senaste var ganska bra efter en period av lite mindre bra skivor. Samtidigt hade kanske inte så många spår från den platsat under storhetstiden som i mitt tycke var i mitten av 80 talet och fram till songs of faith and devotion. Golden Circle blir det iallafall i Stockholm för min del. Jag var "snäll" och gick på 3*Bruce i göteborg i sommar, så sambon kompenserar nu med att följa med. Nog är Bruce med hans band en större liveartist, men om det krävs 4 timmar för en tår på Bruce, så räcker oftast 4 minuter på DM koncert.

• 6 months later...
Posted

Ganska bra! Smaken är olika, bra är väl det så klart, men jag tycker den är riktigt bra.

Har exempel på det. Mamma har alltid uppskattat DM, så även detta album och dessutom lite extra. Hon har lyssnat igenom plattorna när de kommit ut och med stor behållning, men nu har tom pappa suttit på kvällarna och spelart albumet fram och tillbaka i timmar. Det är stort. :icon_smile_cool:

Ja, jösses vad den nya plattan växer. Jag vill påstå att den nya är mindre lättsmält än en del tidigare plattor. Man behöver vara mer fokuserad. Det är mindre pop. Skitig blues finns med, inte först gången heller faktiskt, men kanske mer nu. Iofs har de alltid haft egen stil och stuckit ut från pop, men denna plattan är mogen, innehållsrik, storslagen på ett lite nytt sätt. Den känns viktig i vår samtid faktiskt. Att den därtill är mäktig på hög volym med grym ljudbild gör inte saken sämre. Man kan hör det med skinnet.

Hoppas det låter bra på Friends Arena. Om du ser någon som står och hoppar och viftar med armarna, så är det jag.

Posted

Vid första genomlysningen tyckte jag direkt att den var minst lika bra som den förra. Den förra tyckte jag var bättre än många av de senaste släppen. Du sätter dock fingret på knappen här ao. Den växer väldigt mycket och ger mersmak. Lite som i de gamla goda tiderna.